وضع محیط کسب و کار تعاونش در زمستان ۱۴۰۰
کد خبر: ۳۷۸۸۲۳
۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
0
نتایج حاصل از پایش ملی محیط کسب و کار بخش تعاون ایران در زمستان ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که شرایط محیط کسب و کار بخش تعاون نسبت به فصل قبل از آن مطلوب نبوده است.
مهمترین راهبرد گسترش اقتصادی، ترقی فضای کسب و کار
امروزه بهبود فضای کسب و کار یکی از مهمترین راهبرد‌های توسعه اقتصادی هر کشور به شمار می‌رود و هرچه محیط کسب کار شرایط بهتری داشته باشد، بهره‌­مندی از فرصت‌های کارآفرینی بیشتر خواهد شد که نتیجه آن خلق ارزش و ثروت برای جامعه است.

محیط کسب و کار شامل مجموعه عواملی است که بر عملکرد یا اداره بنگاه‌های اقتصادی موثر هستند، اما تقریباً خارج از کنترل مدیران بنگاه‌ها قرار دارند. عواملی نظیر قوانین و مقررات، میزان بارندگی و فرهنگ کاری در هر منطقه جغرافیایی و در هر رشته کاری و نیز در طول زمان متفاوت هستند.

طبق ماده ٤ قانون بهبود فضای کسب و کار، اتاق‌ها موظفند به منظور اطلاع سیاستگذاران از وضعیت محیط کسب و کار کشور، شاخص‌های ملی محیط کسب و کار در ایران را تدوین و به طور سالانه و فصلی حسب مورد به تفکیک استانها، بخش‌ها و فعالیت‌های اقتصادی، سنجش و اعلام کنند. برهمین اساس اجرای طرح پایش شاخص‌های ملی محیط کسب و کار با همکاری اتاق‌های تعاون، بازرگانی و اصناف از بهمن ماه سال ١٣٩٥ به اجرا درآمده است.

نتایج اجرای بیست و دومین دوره طرح پایش محیط کسب و کار بخش تعاون در زمستان ١٤٠٠نشان می‌دهد که تعداد ٤٥١ فعال اقتصادی بخش تعاون در تمام رشته فعالیت‌ها و در همه استان‌ها مشارکت داشتند.

در این گزارش، رقم شاخص ملی بخش تعاون (۵.۵۶) محاسبه شده که با توجه به آنکه نمره بدترین ارزیابی ١٠ است، نشان می‌دهد که شرایط محیط کسب و کار در بخش تعاون نسبت به پاییز ۱۴۰۰ که رقم ۵.۵۶ بوده تغییری نداشته است. به اعتقاد فعالان اقتصادی، وضعیت محیط کسب و کار بخش تعاون همچنان مطلوب نیست.

وضع محیط کسب و کار تعاون در زمستان ۱۴۰۰

به موجب گزارش معاونت برنامه ریزی اتاق تعاون، نامناسب‌ترین مولفه‌های محیط کسب و کار بخش تعاون در این مدت، غیر قابل پیش بینی بودن و تغییر قیمت مواد اولیه، دشواری در تامین مالی از بانکها، بی ثباتی سیاست‌ها و قوانین و مقررات و در مقابل محدودیت دسترسی به حامل‌های انرژی، اینترنت و تلفن همراه و نحوه استقبال مشتریان از نوآوری و ابتکار در ارائه محصولات و خدمات بوده است. بهترین و بدترین محیط کسب و کار نیز به ترتیب مربوط به بخش خدمات و کشاورزی بوده است.
در بررسی برآورد فصلی شاخص استانی محیط کسب و کار بخش تعاون، استان‌های زنجان، کهگیلویه و بویراحمد و کردستان به ترتیب بهترین محیط کسب و کار و استان‌های لرستان، قزوین و سیستان و بلوچستان به ترتیب بدترین محیط کسب و کار را داشته اند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: