May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۵۸۹۷
۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
0
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح نخستین کتابخانه کودکان تهران گفت: تاکید می‌کنیم همه امیدمان به کودکان امروز است که با آموزشی که می‌بینند ایران را به جایگاه والا برساند.

وزیر فرهنگ: همه امیدمان به کودکان امروز است

نخستین کتابخانه عمومی ویژه کودک استان تهران وابسته به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ همزمان با هفته ملی کودک در محل کتابخانه رسالت در بوستان رسالت سه‌شنبه ۱۹ مهر افتتاح شد.

اسماعیلی در این آیین با تاکید به اینکه دولت سیزدهم به موضوع آموزش و پرورش و کودکان اهتمام نشان می‌دهد، گفت: از طرف دولت به شکل نمادین در این مکان حاضر هستم. در اکثر کتابخانه‌ها به کودکان توجه شده‌است. کار اصلی دولت با این نسل آغاز می‌شود و هرچه فعالیت بیشتری داشته‌باشیم، شاهد جوانان خلاق بیشتری خواهیم‌بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تلاش دولت برای آشنایی کودکان با ذخایر فرهنگی و مسائل آموزشی ادامه داد: کودکان باید با دسترسی به امور پژوهشی پرورش پیدا کنند و باید با ارائه این ذخایر شاهد ارتقا و پرورش نسل فردا باشیم.

او افزود: امروز تاکید می‌کنیم که همه امیدمان به کودکان امروز است که با آموزشی که می‌بینند ایران را به جایگاه والا برساند.

کتابخانه‌های بیشتری با نام هدهدسفید افتتاح خواهد شد

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز با تاکید بر پیوستگی موضوع کودک و نوجوان افزود: نوجوانان حلقه واسط میان کودکان و جوانان محسوب می‌شوند. باید در این زمینه اقدامات و بررسی فراوان انجام شود. شکل‌گیری بخش‌های کودک در کتابخانه‌ها به جدیت پیگیری شده‌است و الان همه کتابخانه‌ها بخشی برای کودکان دارد.

مهدی رمضانی با یادآوری اینکه طرح هدهدسفید در نهاد کتابخانه‌های عمومی پایه‌گذاری شده‌است، گفت: هدهدسفید در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دارای جشنواره، کتاب، برنامه تلویزیونی و ... است.

به گفته رمضانی در این روز اولین کتابخانه با این عنوان افتتاح می‌شود و کتابخانه‌های بیشتری با نام هدهدسفید افتتاح خواهدشد.

کتابداران دامنه اطلاعات گسترده‌ای دارند

رمضانی با بیان اینکه کتابداران در کتابخانه‌ها اقدامات متنوعی انجام می‌دهند، ادامه داد: کتابداران دامنه اطلاعات گسترده‌ای دارند و فعالیت‌های متعددی را پیگیری می‌کنند. این تراکم و حجم از مهارت در حوزه کتابداران کودک وجود دارد. همچنین نهاد کتابخانه‌های عمومی سرمایه گذاری بزرگی برای کتابداران کودک انجام داده‌است. ممکن است برخی از کار‌ها تقلیدی باشد، اساس نگاه نهاد هم‌افزایی و خدمت‌رسانی است و بیش از نیمی اعضای فعال نهاد کتابخانه‌های عمومی، کودکان و نوجوانان هستند.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حوزه کتاب‌خوانی و مهارت‌آموزی در مدارس مشکل جدی وجود دارد. این مساله در شورای عمومی پیگیری خواهدشد، زیرا در این روز‌ها کتابخانه‌های مدارس در حالت تعطیل و نیمه‌تعطیل است، ساعت مطالعه وجود ندارد و پست کتابدار حذف شده‌است.

کتابخانه هدهد سفید ۶ هزار جلد کتاب کودک دارد

حدیث حیدری کتابدار کتابخانه هدهدسفید هم با بیان اینکه حدود ۶ هزار جلد کتاب حوزه کودک و نوجوان در این کتابخانه وجود دارد، بیان کرد: همچنین در کتابخانه هدهد سفید نشریات، اتاق بازی کودکان و بخش خردسالان در نظر گرفته شده‌است.

وی درباره خدماتی که در این کتابخانه برای کودکان ارائه می‌شود، بیان کرد: خدمات قصه‌گویی مسابقه نقاشی، معرفی کتاب جمع خوانی و رنگ آمیزی برای کودکان در کتابخانه عمومی هدهدسفید با مساحت ۲۴۰ مترمربع در منطقه سیدخندان ترتیب داده شده‌است.

علیرضا زندوکیلی سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان تهران؛ محمدرضا هراتی معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی؛ محمدرضا اسفاری مدیرکل فرهنگی و امور ترویجی نهاد کتابخانه‌های عمومی و مسئولان و کارشناسان نیز در این برنامه حضور داشتند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: