کد خبر: ۳۸۶۶۷۴
۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
0
با توجه به همجواری ایران و قطر شهر‌های کیش، قشم و بندرعباس یک راه مواصلاتی میان ایران و قطر محسوب می‌شوند که می‌تواند رونق خوبی در ورود و خروج گردشگر داشته باشد.

هیجان در کیش و قشم با آغاز جام جهانی/هزینه بازی‌های جام جهانی قطر

با توجه به همجواری ایران و قطر شهر‌های کیش، قشم و بندرعباس یک راه مواصلاتی میان ایران و قطر محسوب می‌شوند که می‌تواند رونق خوبی در ورود و خروج گردشگر داشته باشد. با توجه به اینکه بازی‌های کشور‌ها هر چهار روز یک بار برگزار می‌شود، گردشگران در این فاصله می‌توانند در ایران از شهر‌های اصفهان، شیراز، بندرعباس و قشم بازدید داشته باشند.

همچنین علاقه‌مندانی که می‌خواهند از ایران در این رویداد بین‌المللی حاضر شوند می‌توانند در شهر‌های جنوبی ایران مانند کیش و قشم اقامت داشته باشند و به صورت هوایی یا دریایی پیش از بازی مدنظر خود به قطر سفر کنند.

بیش از ۲۲ هزار تخت در هتل‌های سه، چهار و پنج ستاره کیش در حال آمادگی برای اقامت گردشگران جام جهانی است. ۲ هتل پنج ستاره در کیش افتتاح شده و وعده داده‌اند که یک هتل پنج ستاره دیگر نیز تا جام جهانی آماده شود.

یکی از مشکلات موجود تبدیل ارز است. گردشگری که از آن طرف دنیا به ایران می‌آید چگونه می‌تواند پول خود را تبدیل کند. بانک مرکزی به دنبال این است که این مشکل را نیز برطرف کند. با رفع این مشکل علاوه بر ورود ارز به ایران از سمت گردشگران خارجی، از سوی گردشگران داخلی نیز ارز کمتری از ایران خارج خواهد شد.

جام جهانی یک عضو جدایی ناپذیر در زندگی طرفداران فوتبال است! مسابقات جام جهانی یک تورنمنت جهانی فوتبال است که اغلب کشور‌ها در آن شرکت می‌کنند تا شانس خود را برای گرفتن کاپ قهرمانی امتحان کنند. این مسابقات هر چهار سال یک‌بار در یک کشور مختلف برگزار می‌شود که در سال ۲۰۱۸ قرعه به نام کشور قطر افتاد و میزبان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ کشور قطر خواهد بود. کشور قطر یکی از همسایگان جنوبی ایران و جزو کشور‌های حوزه خلیج فارس می‌باشد. این کشور جزو امن‌ترین و ثروتمندترین کشور‌ها از نظر اقتصادی می‌باشد و در حال حاضر در صدد ایجاد ساختار‌های لازم برای برگزاری مسابقات وردکاپ ۲۰۲۲ به بهترین نحو ممکن است.

تمامی مسابقات جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در استادیوم‌های نزدیک به پایتخت قطر یعنی شهر دوحه برگزار می‌شوند. به همین منظور این کشور در حال آماده‌سازی و ساخت هتل‌ها و استادیوم‌های جدیدی برای این مسابقات می‌باشد.

با توجه به محل اقامت محدود و فقدان گزینه‌های جایگزین برای پرواز به دوحه (محل برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲)، تعداد زیادی از هواداران به سبب هزینه‌ها از حضور در جام جهانی قطر محروم خواهند شد، فضای اقتصادی کنونی نیز بر این مشکلات می‌افزاید.

اقتصاد آنلاین نوشت، اگرچه ریالِ قطر ارزش کمتری نسبت به دلار آمریکا دارد که این خبری خوبی برای آمریکایی‌هاست، اما این مقایسه برای مسافران همه کشور‌ها خیلی عالی نیست.

شرکت خدمات مالی لهستانی «Conotoxia» می‌گوید که نه تنها قیمت بلیت‌های جام جهانی فوتبال، گران‌ترین قیمت در تاریخ این رقابت‌هاست، بلکه هزینه سفر و اقامت نیز بسیار بالاست.

هزینه بلیت روز مسابقه کمترین نگرانی هواداران است. خود قطری‌ها می‌توانند بلیت‌های تخفیف‌دار دریافت کنند، اما برای بقیه، بلیت‌های مرحله گروهی بین ۷۰ تا ۲۲۰ دلار (به نرخ روز حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار تا هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان) و مسابقات حذفی بین ۶۰۰ تا ۱۶۰۰ دلار (حدود ۱۹ میلیون و ۶۸۰ هزار تا ۵۲ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان) قیمت دارند. بلیت‌ها در حال حاضر برای بیشتر مسابقات به غیر از چند بازی گروهی فروخته شده است.

بلیت‌های بسیار کمتری برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نسبت به جام‌جهانی برنامه‌ریزی شده سال۲۰۲۶ یونایتد (آمریکای شمالی، مکزیک و کانادا) موجود است. دلیل آن این است که ورزشگاه‌های قطر به کوچک‌ترین ورزشگاه‌های مجاز طبق معیار‌های فیفا نزدیک هستند و همه ورزشگاه‌ها به جز دو ورزشگاه، گنجایش ۴۵ هزار نفر یا کمتر را دارند، اما استادیوم‌های آمریکا عمدتاً استادیوم‌های بزرگ فوتبال آمریکایی با ظرفیت عموماً حدود ۷۰ هزار نفر هستند، اگرچه برخی از استادیوم‌های کوچک‌تر در کانادا و مکزیک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هزینه بازی‌های جام جهانی استادیوم ۴۰ هزار نفری الوکره قطر

حتی با وجود این استادیوم‌های کوچک‌تر، امکانات اقامتی قطر پاسخگوی نیاز‌ها نیست و کشتی‌های تفریحی برای میزبانی از بخشی از بازدیدکنندگان به کمک آمده‌اند.

شرکت «Conotoxia» تخمین می‌زند که ارزان‌ترین سفر ۱۰ روزه و دو نفره برای مرحله گروهی حدود ۶ هزار دلار (به نرخ روز ارز حدود ۱۹۷ میلیون تومان) هزینه خواهد داشت. این رقم بر اساس پرواز‌های نیویورک با هزینه ۱۶۰۰ دلار، ۶۰۰ دلار برای بلیت بازی، حدود ۱۰۰۰ دلار برای اقامت، ۶۰۰ دلار برای اجاره ماشین و ۶۰۰ دلار برای غذا و نوشیدنی محسابه شده است.

در حالی که حمل‌ونقل عمومی رایگان و ماهیت نسبتا فشرده جام جهانی قطر به این معنی است که اجاره ماشین احتمالاً ضروری نباشد، اما برخی هزینه‌های دیگر احتمالاً خرج این سفر را بیشتر کند.

هزینه بازی‌های جام جهانی کشتی تفریحی اقامتی جام جهانی قطر

اقامت در دوحه در خارج از دوره جام جهانی می‌تواند شبی ۵۰ دلار (حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان) تمام شود، اما با رزرو کامل هتل‌ها در دوران جام جهانی، اقامت در یک کشتی تفریحی که در شهر لنگر انداخته، ممکن است تنها گزینه باشد. قیمت‌های سایت Booking.com برای هفت شب اقامت در دوحه در طول جام جهانی حدود ۵ هزار دلار (۱۶۴ میلیون تومان) است و ظرفیت آن‌ها در حال تکمیل است.

در وب‌سایت رسمی جام جهانی قطر، قیمت اتاق‌هایی در کشتی کروز «MSC Poesia» از ۱۷۹ دلار (حدود پنج میلیون و ۸۷۰ هزار تومان) در هر شب آغاز می‌شود، اما برای بیشتر تاریخ‌ها، قیمت یک اتاق با تخت دو نفره نزدیک به ۵۰۰ دلار (حدود ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان) برای هر شب است.

گردشگران فوتبالی که میانه خوبی با آب و دریا ندارند می‌توانند در دهکده هواداران بمانند. سوئیت کانکس‌های موقت در آنجا با قیمت حدود ۲۰۰ دلار (حدود شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) در شب در دسترس هستند و حداکثر ظرفیت دو نفر دارد. چادر‌های اقامتی لوکس نیز با قیمتی مشابه موجود است.

هزینه بازی‌های جام جهانی چادر‌های لوکس اقامتی

وقتی صحبت از فعالیت‌های غیر فوتبالی به میان می‌آید، سایر جاذبه‌های گردشگری در قطر در مقطع کنونی کمتر در دسترس است و قیمت‌های بالاتری دارند، با یک سافاری در صحرا و شترسواری برای هر نفر باید حدود ۴۰۰ دلار (حدود ۱۳ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان) بپردازد و و یک تور با راهنما در شمال قطر به ازای هر نفر ۷۰۰ دلار (حدود ۲۳ میلیون تومان) آب می‌خورد.

هزینه بازی‌های جام جهانی قطر

با توجه به قیمت بسیار بالای اقامت در دوحه، پیشنهاد شده که رفت‌وآمد به جام جهانی از دبی می‌تواند گزینه بهتری باشد. شرکت «Conotoxia» می‌گوید که پرواز‌های نیویورک به دبی و سپس دبی به دوحه کمی ارزان‌تر از پرواز‌های مستقیم به دوحه است و اقامت از طریق کانال‌های معمولی در دبی بسیار ارزان‌تر است، اما با توجه به زمان اضافی سفر و ناراحتی، ممکن است ارزش آن را نداشته باشد.

رفتن به جام جهانی ممکن است سفری باشد که تنها یک بار در زندگی تجریه کنید، اما برای هر کسی که به قطر می‌رود، تعطیلات ارزانی در پیش نخواهد بود.

برچسب ها: کیش ، قشم ، جام جهانی ، گردشگری ، قطر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: