April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۹۳۱۲
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۹
0
سعید پورزادی از بررسی و رسیدگی به موضوعات و مصوبات برخی پرونده‌ها در سومین جلسه شورای شهرسازی و معماری کیش خبر داد.

برگزاری سومین جلسه شورای شهرسازی و معماری کیش

سومین جلسه شورای شهرسازی و معماری کیش صبح دیروز یکشنبه ۲۰ آذر با محوریت موضوعاتی، چون اصلاح ضابطه‌های معماری و شهرسازی، ایجاد شهر پایدار، توسعه پایدار، اقدامات مربوط به کمیته سیما و منظر شهری در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد.

سعید پورزادی رئیس شورای شهرسازی و معماری کیش در این خصوص، گفت: به منظور اصلاحات معماری و مسائل مربوط به سیما و منظر شهری برای ایجاد هویت در نما‌ها استفاده از مشاوران ذیصلاح و مجرب جهت ایجاد ضابطه‌های جدید در دستورکار این شورا قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: ضابطه جدیدی توسط شرکت عمران، آب و خدمات تدوین شده است که بر اساس آن تمام فنس و حصار‌های طرح‌های نیمه تمام با هدف ایجاد زیبایی بصری در معابر شهری تا سال جدید عملیاتی و ساماندهی می‌شود.

سعید پورزادی در این جلسه از موضوع جانمایی فضا‌هایی برای ایجاد کافه نان‌ها و نانوایی‌هایی جدید با ضابطه و طرح‌های نو و توزیع پراکندگی متناسب در سطح جزیره خبر داد که متقاضیان می‌توانند در این خصوص اقدام کنند.

رئیس شورای شهرسازی و معماری کیش در این جلسه به رسیدگی و طرح مصوبات بالغ بر ۱۰ پرونده مربوط به بخش خصوصی با موضوعات معماری و شهرسازی اشاره کرد و گفت: موضوعات اینچنینی از طریق فرآیند‌های قانونی پیگیری و اقدامات لازم در خصوص کسب پروانه‌ها انجام می‌شود.

پورزادی اظهار داشت: طراحی گذر شهری از دیگر موضوعات مطرح شده در یکی از کمیسیون‌های سازمان منطقه آزاد کیش است که بر اساس آن گذر شهری با کاربری محرک و پویای گردشگری از مقابل مرکز تجاری کیش به سمت دریا برنامه ریزی شده است.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه این مطلب تصریح کرد: طرح گذر شهری شامل فضا‌های خدماتی، تجاری و غرفه‌هایی با قابلیت جذب گردشگر می‌باشد که فضای مطلوبی فراخور نیاز، برای مخاطب ایجاد می‌کند.

گفتنی است پس از بحث و بررسی و تحلیل مسائل مهم این حوزه با مشاوران طرح و مهندسان حاضر در جلسه، برای یکی از بافت‌های فرسوده جزیره که بیش از ۵ سال بلاتکلیف بود از رئیس شورای شهرسازی و معماری کیش ضابطه جدید تعیین و مصوب شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: