چکشیان در نشست با مدیران‌کل استان‌ها:
کد خبر: ۳۹۰۰۱۶
۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
0
معاون فرهنگی‌ و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: سند راهبردی سه‌ساله مرجع اقدامات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در معاونت فرهنگی است و هیچ اقدامی خارج از چارچوب آن انجام نخواهد شد.

سند راهبردی سه‌ساله مرجع اقدامات معاونت فرهنگی است

به گزارش مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمد چکشیان» در نشست بررسی عملکرد برنامه‌های ۹ ماهه حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و تبیین اولویت‌های سه ماهه پیش‌رو با حضور مدیران‌کل استان‌ها که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، بر اهمیت نقش سند راهبردی تدوین‌شده با مشارکت استان‌ها تأکید کرد.

وی با بیان این که همه اقدامات معاونت باید در چارچوب سند راهبردی بازتعریف شود، تصریح کرد: عمل به این سند ارتقای شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی جامعه کار و تولید را به همراه دارد.

چکشیان تأکید کرد: باید در این مسیر ظرفیت‌های مالی و قانونی هر حوزه شناسایی و در پیشبرد برنامه‌ها از تمام ظرفیت‌ها استفاده حداکثری شود.

«هادی بهداد» مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در ادامه این نشست ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در برنامه‌های تأسیس و راه‌اندازی ایستگاه‌های بهگر، خانه‌های بهداشت کارگری، برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی و تمهیدات لازم برای شرکت هرچه باشکوه‌تر جامعه کار و تولید در جشنواره امتنان، از رشد ۳۳ درصدی آثار ارسالی به جشنواره خبر داد.

وی افزود: بیش از ۴۰ هزار نفر در جشنواره امسال ثبت‌نام کردند که بیش از ۸۵ درصد پرونده‌های تشکیل شده قابلیت ارزیابی در بخش داوری جشنواره را دارند و این دستاورد مهمی است که با اجرای طرح تحولی جشنواره محقق شد.

در ادامه این نشست «احمد نقی‌پوران» مدیرکل امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت ترویج ارزش‌ها و باور‌های دینی در جامعه کار و تولید بیان کرد: در ماه‌های گذشته اقدامات مهمی در ذیل تفاهم‌نامه امضاء شده با ستاد اقامه نماز کشور در حوزه ستادی و استان‌ها صورت گرفته است.

وی همچنین به برگزاری مسابقات قرآنی در ۳۱ استان کشور اشاره کرد و از برگزاری مسابقات «تدبر در قرآن» در سال آینده خبر داد.

در ادامه این نشست، «مجتبی نورانی» دبیر ستاد نهضت ملی ارتقای فرهنگ کار با اشاره به تغییر رویکرد در نگاه به خانه‌های فرهنگ کار اظهار کرد: رویکرد خانه‌های فرهنگ کار، رویکردی تحولی و متمرکز بر ارتقای فرهنگ کار در سطح کارخانجات است.

وی ادامه داد: خانه‌های فرهنگ کار با رویکرد جدید تأسیس خواهد شد.

«کمال تنها» مدیرکل امور ورزشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با اشاره به اهمیت ورزش کارگری در افزایش بهره‌وری اظهار کرد: نگاه به ورزش کارگری باید تغییر کند.

وی افزود: نگاه به بخش ورزش باید در راستای ارتقای سلامت جامعه کار و تولید برای بهره‌وری بیشتر باشد.

در بخش پایانی این نشست، برخی از مدیران‌کل استان‌ها به بیان تجارب موفق خود در حوزه‌های مختلف پرداختند.

«میثم مداحی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به رشد ۳۰۰ درصدی ایجاد خانه بهداشت در یک سال اخیر افزود: ۴۵ خانه بهداشت با هزینه بالغ بر ۸ میلیارد تومان با مشارکت کارفرما‌ها ایجاد شده است که در این رابطه هیج الزام قانونی برای آن‌ها نبود و به صورت اقناعی صورت گرفت.

وی با اشاره به این‌که، شیوه‌نامه ابلاغی برای اجرای این برنامه با ظرفیت‌های استان بومی‌سازی شده است، گفت: تقسیم‌بندی بر اساس ظرفیت و حجم نیروی انسانی شهرستانی بوده و حجم وظایف در شهرستان‌ها نیز این گونه مشخص شده است.

در ادامه «وحید خداپرست» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با اشاره به عمکرد موفق استان در برنامه‌های حوزه فرهنگ کار گفت: برای پیشبرد برنامه‌ها در خانه‌های فرهنگ کار و مراکز مشاوره، از ظرفیت بسیج کارگری و گروه‌های جهادی استفاده شد و اردو‌های منظم فرهنگ کار برای دانش‌آموزان و دانشجویان برنامه‌ریزی و در حال اجراست.

«حسینعلی خواجه‌مظفری» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان نیز تجربه استفاده از مجمع خیرین برای حمایت از توانمندسازی و آموزش بهبود یافتگان اعتیاد پرداخت.

«ارسلان غمگین» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان نیز به تشریح برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در بخش آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پرداخت و افزود: با نگاه تحولی به این حوزه و برنامه‌ریزی صورت گرفته در این بخش، امسال رشد ۳۰۰ درصدی برگزاری دوره‌ها تحقق یافت.

در خاتمه نیز مدیران‌کل استان‌های سمنان، گیلان، ایلام و کردستان به بیان دیدگاه‌های خود در پیشبرد اهداف مدنظر سند پیش‌رو پرداختند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: