April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۰۰۴۶
۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
0

درمان خانگی پا درد؛ 4 راه تسکین درد سریع

درمان خانگی پا درد از روش‌های تسکین درد محبوب مردم به شمار می‌رود. پا درد به شکل‌های مختلفی اتفاق میفتد و درد آن می‌تواند از خفیف تا مزمن بروز کند. روش‌های خانگی درمان پا درد در دسترس و ارزان هستند و از این رو بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

درمان خانگی در کنار درمان پزشکی می‌تواند به کاهش درد حتی از بین رفتن درد کمک کند. در این مقاله از مجله سلامت ژین طب سعی داریم علاوه بر بررسی علل بروز پا درد، روش‌های درمانی خانگی و سنتی را معرفی کنیم که قطعا بسیار در کاهش درد می‌تواند مفید باشد.

چرا دچار پا درد می‌شویم؟ 4 روش درمان خانگی

درد پا تقریباً همه ما را در یک نقطه از زندگی تحت تأثیر قرار می‌دهد. گاهی اوقات موقتی است که به دلیل افزایش بیش از حد تاندون‌ها در حین ورزش ایجاد می‌شود. اغلب اوقات، ایستادن طولانی مدت یا پوشیدن کفش‌هایی که استاندارد نیستند، باعث درد می‌شود.

در سایر مواقع، پا درد مزمن بوده که به دلیل آرتریت روماتوئید یا صافی کف پا است. با این 4 درمان خانگی درد پا را تسکین دهید.

  • نمک اپسوم: نمک اپسوم نام رایج سولفات منیزیم است و معمولا برای کاهش درد، درد عضلات و شل شدن مفاصل سفت استفاده می‌شود. نصف فنجان نمک اپسوم را به یک ظرف آب گرم به راحتی اضافه کنید. اجازه دادن به پاهای شما برای حدود 15 دقیقه می‌تواند معجزه کند. همچنین می‌توانید یک فنجان به آب حمام اضافه کنید تا بدن آرام بخش باشد.
  • ماساژ در منزل: جای تعجب نیست که ساعت‌های طولانی ایستادن برای کار، دویدن یا سایر فعالیت‌های مداوم به پاهای شما فشار وارد می‌کند و باعث درد می‌شود. برای درد و تورم خفیف، ماساژ ناحیه می‌تواند درد پا را تسکین دهد.
  • کمپرس یخ: اگر التهاب باعث درد پای شما شـده یخ یکی از موثرترین روش‌ها برای کاهش تورم، تسکین التهاب و درد است. غلتاندن یک بطری آب منجمد در امتداد قوس پا می‌تواند دردها را تسکین دهد. توجه به این نکته مهم است که از یخ در هنگام استراحت استفاده شود. کشش یا ورزش روی تاندون‌ها و عضلات سرد می‌تواند باعث آسیب شود.
  • پوشیدن لباس گرم: ممکن است باعث تسکین فوری نشود، اما برای جلوگیری از درد پا مفید است.

برای پا درد چی خوبه بخوریم؟

غذاهای خاصی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای کاهش درد پا استفاده کنید. برخی از مواد مغذی مانند ویتامین C و امگا3 می‌توانند قدرت استخوان و عضلات را افزایش دهند. برخی دیگر می‌توانند التهاب را کاهش دهند. در ادامه 6 غذای برتر برای تسکین درد پا را معرفی می‌کنیم.

پای مرغ: اگر زانو درد مرتبط با مفاصل دارید، سعی کنید بیشتر پای مرغ بخورید. پای مرغ سرشار از کلاژن و اسید هیالورونیک است که هر دو به عنوان مواد مغذی جوانی شناخته می‌شوند که باعث بازسازی می‌شوند.

انواع توت‌ها و مرکبات: التهاب یکی از دلایل اصلی درد پا است که منجر به شرایط شدیدی مانند التهاب تاندون و فاشیای کف پا می‌شود. به همین دلیل باید توت‌ها و مرکبات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. زیرا حاوی سطوح بالایی از ویتامین C هستند و می‌توانند به کاهش التهاب کمک کنند.

سبزیجات: سبزی‌های برگ دار یک غذای عالی برای خوردن دردهای غذایی هستند. کلم پیچ، اسفناج، کلم بروکلی و شاهی همگی منابع عالی آهن و فیبر هستند که هر دو برای تقویت عضلات و مفاصل ضروری هستند. بیشتر سبزی‌های برگ دار حاوی واتامین‌های مختلفی هستند که به کاهش درد نیز کمک می‌کنند.

شیر ویتامین D: شیر یک مکمل عالی است. زیرا محتوای کلسیم آن باعث تقویت اسکلتی می‌شود. شیر ویتامین D به بدن در جذب کلسیم کمک می‌کند.

گردو: اگر آرتروز و آرتریت روماتوئید مبتلا هستید مقداری آجیل به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اسید چرب موجود در آجیل بویژه گردو برای مبارزه با این دو بیماری عالی است زیرا ضد التهاب طبیعی هستند. گردو همچنین سرشار از منیزیم است که به سلامت استخوان‌ها و مفاصل کمک می‌کند.

ماهی قزل آلا: برای دوز روزانه امگا 3 و ویتامین B به غذاهای دریایی روی آورید. هر دوی این مواد مغذی می‌توانند سفتی مفاصل و درد عضلانی را کاهش دهند. غذاهای دریایی حاوی اسیدهای چرب دیگری با اثرات ضد التهابی هستند.

درمان خانگی پا درد؛ 4 راه تسکین درد سریع

درمان خانگی پا درد آرتروز با چند روش ساده

درمان‌های خانگی و تغییر سبک زندگی می‌تواند در درمان آرتریت موثر باشد. البته نباید فراموش کرد مکمل‌ها می‌توانند عوارض جانبی یا تداخل دارویی داشته باشند، بنابراین همیشه پزشک خود را در مورد هر ویتامین یا مکملی مطلع کنید.

لوسیون فلفل چیلی: کپسایسین ماده فعال فلفل چیلی می‌تواند به تسکین علائم آرتریت کمک کند. مالیدن لوسیون یا ژل کپسایسین روی مفاصل باعث کاهش درد و تورم می‌شود.

غذاهای تخمیر شده: با مصرف غذاهای پروبیوتیک مانند ماست، کلم ترش، کیمچی، خمیر ترش و کومبوچا منابع باکتری‌های خوب بدنتان را افزایش دهید. غذاهای پروبیوتیک به عنوان یکی از داروهای طبیعی که تأثیر قابل توجهی بر علائم آرتریت داشتند، شناخته می‌شوند.

زردچوبه: زردچوبه یک ادویه ضد التهابی قوی است به کاهش تورم و درد ناشی از آرتریت کمک می‌کند. یک راه خوشمزه برای خوردن زردچوبه این است که آن را به «شیر طلایی» تبدیل کنید.

روغن ماهی: مکمل‌های روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 ضد التهابی هستند که ممکن است به کاهش درد و سفتی مفاصل کمک کند. امگا 3 به طور طبیعی در ماهی‌هایی مانند سالمون، در مغزها و دانه‌ها و در برخی روغن‌های گیاهی مانند بذر کتان وجود دارد و به طور فزاینده ای در غذاهای غنی شده مانند تخم مرغ یا ماست یافت می‌شود.

علاوه بر این درمان‌های خانگی، توجه به این نکته مهم است که بسیاری از تغییرات سبک زندگی دیگر در مدیریت علائم آرتریت مهم هستند. این موارد شامل کاهش وزن در صورت اضافه وزن ، بهبود خواب ، گرما درمانی و یخ درمانی ، کاهش استرس ، تمرینات آب و غیره است.

درمان خانگی پا درد؛ 4 راه تسکین درد سریع

درمان خانگی پا درد عصبی؛ 5 درمان تسکین‌دهنده

چه چیزی می‌تواند باعث درد عصبی در پا شود؟ این یک مشکل شایع پزشکی است که توسط عوامل مختلفی ایجاد می‌شود. دیابت، نوروپاتی، نوروما، ضربه،علایم نوروپاتی محیطی رایج‌ترین علل این درد هستند. بهترین راه‌های درمان خانگی زانو درد عصبی عبارتند از:

  • استراحت
  • ماساژ پاها
  • کمپرس یخ
  • چک روزانه پاها
  • عدم مصرف الکل
  • استفاده از لیدوکائین بی حس کننده
  • قراردادن پا در آب گرم و نمک اپسوم
  • پوشیدن جوراب فشاری(جوراب نوروپاتی)

یادداشت پایانی درمان خانگی پا درد

پا درد می‌تواند بر اثر موارد مختلفی ایجاد شود. نکته مهم تشخیص علت درد است. روش‌های درمانی خانگی در کنار روش درمان دارویی، جراحی یا فیزیوتراپی می‌تواند تسکین دهنده درد پاها باشند. از تغییر رژیم غذایی تا انجام ورزش می‌تواند به بهبود پا کمک کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: