در دومین نمایشگاه و همایش نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی های نو صورت می گیرد
کد خبر: ۳۹۱۱۵۹
۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
0
دومین نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی های نو در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از 3 تا 5 بهمن 1401 در قشم برگزار می شود.

معرفی فرصت های سرمایه گذاری بخش نفت و زیرمجموعه ها در قشم

نمایشگاهها اهمیت ویژه ای دارند، زیرا از یک سو می توانند دستاوردهای کشور را ترسیم کنند و از سوی دیگر پل ارتباطی خوبی بین تولیدکنندگان، واردکنندگان، صادرکنندگان و تمامی فعالان یک عرصه اقتصادی باشند.


نقش آفرینی نمایشگاه برای کشور ما نیز اهمیت ویژه ای دارد، زیرا بدلیل تحریمها و تهدیدها، با انواع محدودیت ها رو به رو هستیم. در نتیجه شاهد برگزاری نمایشگاه در عرصه های گوناگون اقتصادی هستیم.


یکی از بخشهایی که بسیار اهمیت دارد، نمایشگاههای حوزه نفت و زیر مجموعه های آن است. از آنجا که اقتصاد کشورمان وابسته به نفت است، با وجود تحریمها، ناچار هستیم این تحریم ها را دور بزنیم و برای تحقق این مهم، به هم اندیشی و هم افزایی نیاز داریم که نمایشگاههای تخصصی حوزه نفت می تواند تاثیرگذار باشد.


در این رابطه دومین نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی های نو در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در دستور کار است و این نمایشگاه از تاریخ 3 لغایت 5 بهمن ماه 1401 در جزیره قشم برگزار می شود.


بنابر اعلام ستاد برگزاری رویداد و براساس هماهنگی های به عمل آمده با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و سازمان منطقه آزاد قشم این رویداد در جزیره زیبای قشم برگزار خواهد گردید.


بدلیل اهمیتی که دومین نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی های نو در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دارد، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به صورت تخصصی در این رابطه اطلاع رسانی کرد.


افشار فتح الهی گفت: این همایش با توجه به اهمیت مناطق آزاد در اقتصاد ملی و با هدف بازشناسی ظرفیت های سرمایه گذاری این مناطق و شکل دهی خوشه های جدید سرمایه‌گذاری برگزار می شود.


وی بازگرداندن اعتماد سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی، توسعه بنادر، تحقق رویکرد اقتصاد دریامحور، ارتقاء ظرفیت های کریدور شمال جنوب، توسعه زیرساخت های و ایجاد روش های متنوع تامین مالی، ایجاد ارزش افزوده در تولیدات حوزه انرژی و تقویت رویکرد صادرات محور را از دیگر اهدفا برگزاری این نمایشگاه برشمرد.


به گفته فتح الهی جزیره قشم با وسعت 1500 کیلومترمربع علاوه بر وجود جاذبه های طبیعی با وجود 17 میدان نفتی و گازی یکی از نقاط استراتژیک کشور در حوزه انرژی محسوب می گردد و سرمایه گذاری های خوبی نیز در این زمینه در حال انجام است و در استانه تبدیل شدن به هاب انرژی کشور می باشد.


وی تصریح کرد: انتخاب جزیره قشم به عنوان میزبان برگزاری این رویدا علاوه بر توسعه هرچه بیشتر حوزه انرژی هاب جدید انرژی کشور منجر به آشنایی بیشتر کارشناسان داخلی وخارجی با ظرفیت های قشم و سایر مناطق آزاد خواهد شد.


لازم به ذکر است طی چند سال گذشته اقدامات بزرگی در زمینه توسعه این حوزه در جزیره قشم انجام شده و عملا جزیره قشم در حال تبدیل به هاب سوم انرژی کشور می باشد.


علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشارکت در این رویداد می توانند با دبیرخانه برگزاری رویداد (شرکت بهاران تدبیر کیش) تماس حاصل فرمایند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: