نماینده پاکدشت از افزایش 20 درصدی پیشنهادی دولت انتقاد کرد
کد خبر: ۳۹۲۵۵۷
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴
0
نماینده پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افزایش حقوق و دستمزد باید مطابق با تورم موجود باشد گفت: به هیچ عنوان با افزایش ۲۰ درصدی حقوق موافق نیستیم و تکلیف آن را در صحن علنی مشخص می‌کنیم.

تعیین تکلیف افزایش حقوق در صحن علنی مجلس

فرهاد بشیری در خصوص افزایش حقوقی که دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ پیشنهاد کرده گفت: افزایش حقوق پیشنهادی دولت با واقعیت‌ها همخوانی ندارد. در شرایطی که تورم به اعتراف دولت بالای ۴۰ درصد است، چگونه می‌توانیم پیشنهاد۲۰ درصدی را مبنای افزایش حقوق و دستمزد قرار دهیم؟

وی با اعلام اینکه نمایندگان مجلس هرگز راضی نمی‌شوند دهک‌های پایین جامعه همچون کارگران، بازنشستگان و حقوق بگیران در شرایط معیشتی سختی به سر برند گفت: اگرچه دولت بر افزایش ۲۰ درصدی حقوق اصرار دارد، اما نمایندگان مجلس می‌دانند که در شرایط تورم کنونی، این عدد هرگز نمی‌تواند هزینه‌های یک زندگی حداقلی را نیز تأمین کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه هنگام بررسی لایحه بودجه، قطعاً عدد افزایش حقوق تغییر خواهد کرد گفت: از آنجا که نمایندگان مجلس باید پاسخ‌گوی مردم باشند و می‌دانیم که افزایش ۲۰ درصدی پاسخ‌گوی تورم و گرانی نیست، میزان افزایش حقوق بالاتر خواهد رفت.

وی با تاکید بر اینکه کارگران، بازنشستگان و حقوق بگیران هرگز این شرایط را تحمل نخواهند کرد گفت: اگر افزایش حقوق مناسبی صورت نگیرد، با اعتراض‌هایی مانند گذشته روبه‌رو خواهیم شد.

نماینده پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اعتراضاتی که در خصوص افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان صورت گرفت گفت: اینکه گمان کنیم بازنشستگان و کارگران زیاده خواهی می‌کنند، حرف درستی نیست، زیرا عددی که به عنوان افزایش حقوق مطالبه می‌کنند، هرگز بالاتر از قانون نبوده است.

وی با اشاره به اینکه خواسته‌های کارگران و بازنشستگان مطابق مواد قانونی، یعنی محاسبه دستمزد بر اساس تورم و سبد معیشت خانوار بوده است گفت: هر عددی که بدون در نظر گرفتن مواد قانونی تصویب شود، بی‌احترامی و بی‌توجهی به قانون است.

بشیری با اعلام اینکه مهم‌ترین سرمایه یک انسان جوانی است گفت: بازنشستگانی که امروز در سخت‌ترین شرایط جسمانی به سر می‌برند، در گذشته تمام توانایی خود را برای تولید و آبروی کشور گذاشته‌اند.

وی با تاکید براین که بازنشسته‌ای که امروز با مشکل معیشتی روبه‌رو شده، وظیفه دولت و نظام است که مشکلاتش را برطرف کند گفت: تمام توان این بازنشسته برای حرکت چرخ‌های اقتصاد کشور صرف شده و امروز نباید نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت باشیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با ابراز تأسف از اینکه بیش از نیمی از بازنشستگان حقوق‌های بسیار پایین و حداقلی دریافت می‌کنند گفت: در شرایط تورم کنونی، امکان زندگی با حقوق حداقلی وجود ندارد، بنابراین باید به نوعی تصمیم گیری شود که یک بازنشسته بتواند حداقل‌های زندگی خود و خانواده‌اش را تأمین کند.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس درد کارگران و بازنشستگان را به خوبی درک می‌کنند گفت: به نوبه خود اعلام می‌کنم که آماده هرگونه مساعدت و همکاری برای بهبود معیشت و ارتقای سطح زندگی کارگران و بازنشستگان هستم و باور دارم که مجلس یازدهم نیز هیچ مخالفتی با بهبود زندگی کارگران و بازنشستگان ندارد.

بشیری با یادآوری اینکه بازنشستگان سالیان سال برای این مملکت زحمت کشیده و در بخش‌های مختلف دولتی، خصوصی، کارمندی و کارگری انجام وظیفه کرده‌اند گفت: بازنشستگان نیازمند توجه هستند، زیرا در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنند، به همین دلیل همگان باید نهایت تلاش خود را به عمل آورند تا معیشت بازنشستگان تأمین شود.

وی با اشاره به جلساتی که با نمایندگان کارگران و بازنشستگان داشته گفت: بازنشستگان مشکلاتشان را با ما در میان گذاشته‌اند، به همین دلیل از سفره‌های خالی، مشکلات دارو و درمان، بیکاری فرزندان، حقوق‌های پایین و بسیاری دیگر از مشکلات و چالش‌های بازنشستگان با خبر هستیم.

نماینده پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه دولت سیزدهم وعده بهبود معیشت مردم را داده بود گفت: بر اساس وعده‌های دولت سیزدهم، سفره‌های خالی مردم باید پر شود و معیشت مردم اولویت است، اما متأسفانه در حال حاضر نه تنها معیشت مردم مورد توجه قرار نگرفته، بلکه چالش‌های بسیاری در زندگی مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه اتفاق افتاده است.

برچسب ها: مجلس ، حقوق ، بشیری ، دولت ، تورم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: