به گزارش سایپانیوز، اندره بدروسیان گفت: بازسازی و نوسازی ناوگان تولید و تامین منابع مالی از جمله چالشهای تامین قطعات است که به منظور حل این مشکل، شرکت مگاموتور موفق شده است با تلاشهای بسیار، مجوز نوسازی و بازسازی ناوگان تولید را از وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان اولین شرکت قطعه سازی اخذ کند؛ همچنین طی یک سال گذشته نیز در خصوص تامین منابع مالی شرکت موفق شد تقریبا ۸۰ درصد طلب ۱۲۰ روزه پیمانکاران را پرداخت کند.
او افزود: بعد از اعمال تحریمها اتکال به سازندههای داخلی افزایش پیدا کرد و خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده توسط واحد تامین و با همکاری خوب سازندگان داخلی نه تنها کاهش تولید نداشتیم بلکه در مقاطعی شاهد افزایش تولید نیز بودیم.
بدروسیان تصریح کرد: در این دوره زمانی شرکت موفق شد هزار و ۸۵۰ دستگاه موتور گیربکس و اکسل را برای گروه خودروسازی سایپا تامین کند همچنین بر اساس برنامه سایپا این عدد باید به ۲ هزار و صد دستگاه افزایش یابد.
او افزود: سبد قیمت خرید مگاموتور در مقایسه با شرکتهای همسان در وضعیت مناسب قرار داشته است که این امر ضمن ایجاد رقابت به یکی از تمایزهای مثبت مگاموتور تبدیل شده است.
معاون تامین مگاموتور تاکید کرد: با این رویکرد و حذف رقبای خارجی ارتباط سازندگان با مجموعه راحتتر شده است و رغبت همکاری سازندگان با مگاموتور ضمن ایجاد زمینهای برای رقابت داخلی تمایل همکاری با مجموعه را نیز بیشتر کرده است؛ از این روی با مذاکره، روابط و تعامل محدود شده به واسطه تحریمها را توانستیم به فرصت تبدیل کنیم.
او در ادامه به معیارهای انتخاب تامین کنندگان اشاره کرد و بیان کرد: مطابق روش اجرایی امتیازهای کسب شده در ممیزیهای کیفیت و مالی و اقتصادی (نشان دهنده توانایی مالی سازنده است)، دو معیار انتخاب تامین کنندگان در مگاموتور است که با ادغام این نمرات، گرید قطعی سازنده برای همکاری مشخص میشود.
بدروسیان در پایان ضمن اشاره به گلوگاههای تامین قطعات گفت: هر سه ماه یک بار گلوگاههای تامین بر اساس دادههای معاونت برنامه ریزی و روشهای آماری تحلیل و پایش شده و برنامه اجرایی به منظور اقدام به مدیریت مهندسی خرید ابلاغ میشود.