April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۳۴۸۱
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
0
تحلیلگر بازار سرمایه گفت: با توجه به فشار فروشی که در سهم‌های شاخص‌ساز دیده شد انتظار اصلاح از این محدوده در کوتاه مدت می‌رود؛ اما روند بلند مدت شاخص کل، صعودی است.

افزایش عرضه‌ها خبر از اصلاح کوتاه مدت می‌دهند

اشکان حسینی گفت: در تحلیل قبلی شاخص کل محدوده ۱،۸۲۰،۰۰۰ الی ۱،۸۶۰،۰۰۰ به عنوان محدوده مقاومتی مشخص شد که با رسیدن با این ناحیه طی چند روز اخیر افزایش عرضه‌ها رقم خورد.

او در ادامه افزود: با توجه به فشار فروشی که در سهم‌های شاخص‌ساز دیده شد انتظار اصلاح از این محدوده در کوتاه مدت می‌رود؛ اما روند بلند مدت شاخص کل صعودی است و در صورت گذر از محدوده مقاومتی شاخص مانعی برای رسیدن به سقف سال ۹۹ وجود ندارد. همچنین در صورت اصلاح حمایت اول شاخص کل ۱،۶۶۰،۰۰۰ واحد، حمایت دوم ۱،۴۹۰٫۰۰۰ الی ۱،۵۰۵.۰۰۰ واحد شناسایی شده است.

روند شاخص کل بورس

حسینی در خصوص شاخص کل هم وزن نیز گفت:  شاخص هم وزن به سقف سال ۹۹ رسیده و درگیر مقاومت این ناحیه است و انتظار می‌رود شاخص کل را در اصلاح کوتاه مدت خود همراهی کند. شاخص هم وزن رشد بیشتری نسبت به شاخص کل داشته و در حال حاضر پتانسیل بازدهی شاخص کل نسبت به شاخص هم وزن بیشتر است.

او افزود: حمایت اول  برای شاخص هم وزن ۵۰۵،۰۰۰ واحد و  حمایت دوم محدوده ۴۴۵،۰۰۰ واحد شناسایی شده است.

 
خبرنگار: ایمان قاسم پور
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: