عباسی از ساخت ۴۸۰ قطعه با مهندسی معکوس خبرداد
کد خبر: ۳۹۴۳۲۹
۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
مدیر مهندسی شرکت آلومینیوم جنوب با تاکید بر اینکه یکی از بهترین قسمت هایی که می تواند جلوی خروج ارز را بگیرد، واحد مهندسی شرکت آلومینیوم جنوب است گفت: در قالب مهندسی معکوس قطعات، تاکنون 480 قطعه را مهندسی معکوس کرده‌ایم.
گره گشایی از مشکلات آلومینیوم جنوب در واحد مهندسی(+فیلم)
ناصر عباسی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز به توصیف ارزآوری مهندسی معکوس پرداخت و گفت: یک قطعه بسیار ساده به عنوان مثال یک قالب ۵۰ پوندی را از شرکت‌های خارجی باید ۸۰۰ دلار خریداری کنیم که همان را در ایران با دو تا سه میلیون تومان می‌سازیم.
وی با اشاره به اینکه برای ساخت قطعه باید ریخته گری توانمندی داشته باشیم گفت: در بحث ریخته گری در ایران بسیار توانمند هستیم و هیچ مشکلی نداریم.
مدیر مهندسی شرکت آلومینیوم جنوب در تشریح روند مهندسی معکوس گفت: خیلی از قطعات که بیشتر قطعات مصرفی تجهیزات هستند، ابتدا نقشه می‌کنیم، دیتیل فنی برای آن‌ها تعریف می‌کنیم، روش ساخت برای آن‌ها ارائه می‌دهیم و از آن سیستم و روشی که تعریف می‌کنیم، آن قطعه ساخته می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه واحد مهندسی می‌تواند گره از مشکلات باز کند گفت: مشکلاتی که بهره بردار یا بخش تعمیرات توان حل آن‌ها را ندارد و نیاز دارد که یک نفر از بیرون به او کمک کند، واحد مهندسی این نقش آفرینی را انجام می‌دهد.
عباسی در خصوص دلایل اهمیت واحد مهندسی گفت: همیشه کسی که از بیرون به قضیه نگاه می‌کند، دید بهتری دارد تا کسی که در گود و درگیر چالش‌ها و مشکلات است، به همین دلیل است که واحد مهندسی می‌تواند نقش آفرینی کند.
وی با اشاره به اینکه در شرکت‌های بزرگی در عسلویه مشغول به کار بوده است گفت: آلومینیوم جنوب در حد ابرپروژه‌هایی است که به آن افتخار می‌کنند. آلومینیوم جنوب چیزی از عسلویه کم ندارد و هر گوشه شرکت را که نگاه کنیم، جذابیت و توانمندی میبینیم.
مدیر مهندسی شرکت آلومینیوم جنوب با تاکید بر اینکه آلومینیوم جنوب کارخانه‌ای بروز است گفت: این شرکت فناوری ۴۳۰ کیلو آمپر را دارد که در بحث مصرف انرژی می‌تواند داشته باشد و از نیرو‌های متخصص، توانمند و باسواد برخوردار است.
وی از فناوری بالای آلومینیوم جنوب خبر داد و گفت: اکنون در شرکت‌های دیگر آلومینیوم همچون المهدی و ایرالکو ظرفیت ۲۳۰ کیلوآمپر داریم که امتیاز آلومینیوم جنوب نسبت به آلومینیوم‌های دیگر این است که مصرف انرژی نسبت به میزان تولید آلومینیوم بسیار پایین‌تر است به نوعی که اکنون در آلومینیوم جنوب به ازای هر کیلوگرم تولید آلومینیوم ۱۳ کیلو وات برق مصرف می‌شود، در حالی که در تکنولوژی دیگر ۱۷ کیلو وات است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: