کریمی بحرانی تر شدن معیشت کارگران را نگران کننده دانست
کد خبر: ۳۹۴۷۱۶
۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
0
دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: برخی مسئولان مدعی شده‌اند که برای ایجاد اشتغال کارگر کم است و نیروی کار ماهر وجود ندارد، در پاسخ باید گفت که چگونه یک کارگر در کارخانه مشغول به کار شود که در ۳۰ روز با ۸ تا ۱۰ ساعت کار روزانه به او ۵ تا ۶ میلیون تومان حقوق بدون مزایا و ایاب و ذهاب پرداخت می‌شود؟

کاهش قدرت خرید کارگران به حداقلها

عیدعلی کریمی درباره وضعیت معیشتی جامعه کارگری شاغل و بازنشسته در سال ۱۴۰۱ گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که بحرانی شدن بیشتر معیشت کارگران نگران کننده است و سالی که گذشت از سخت‌ترین سال‌ها برای کارگران شاغل و بازنشسته بود. قدرت خرید جامعه کارگری در حالی به حداقل تقلیل پیدا کرده که همواره بار نابسامانی و به‌هم‌ریختگی اقتصادی بر دوش کارگران و فرودستان است.

وی با تاکید بر ضرورت تأمین امنیت شغلی و امنیت معیشتی برای کارگران گفت: معیشت، مسکن و درمان مطالبه جامعه کارگری است که لازم است دولت بدون دغدغه برای کارگران فراهم کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: با توجه به اینکه سال ۱۴۰۱حقوق نسبت به سال‌های گذشته بیشتر افزایش پیدا کرد، اما به دلیلِ تورم بالا اثری در زندگی کارگران نداشت.

این فعال کارگری ادامه داد: سال گذشته برخی واحد‌های ثولیدی برای کاهش هزین‌های خود و به بهانه ناتوانی در پرداخت حقوق کارگران اقدام به تعدیل نیروی کار ایرانی و جذب کارگران اتباع بیگانه کردند.

وی با بیان اینکه کارگران مظلومترین و آسیب دیده‌ترین اقشار جامعه هستند که تحمل گرانی‌ها را برای تامین مایحتاج روزانه خود ندارند، افزود: بدون شک دولت می‌داند که کارگران با دستمزد فعلی قادر به تهیه مواد غذایی نیستند و دستگاه ناظر بر بازار نباید اجازه مدیریت دلالان بر بازار و اقتصاد کشور را بدهد.

او گفت: برخی مسئولان مدعی شده‌اند که برای ایجاد اشتغال کارگر کم است و نیروی کار ماهر وجود ندارد، در پاسخ باید گفت که چگونه یک کارگر در کارخانه مشغول به کار شود که در ۳۰ روز با ۸ تا ۱۰ ساعت کار روزانه به او ۵ تا ۶ میلیون تومان حقوق بدون مزایا و ایاب و ذهاب پرداخت می‌شود؟

دبیر خانه کارگر با بیان اینکه تورم همانندن اسب سرکش در بدنه اقتصاد ما جولان می‌دهد، افزود: بی‌تفاوتی به گرانی‌ها یک خطر جدی است و بحرانی شدن بیشتر معیشت کارگران هم نگران کننده است. آنچه باید برای کارگران در سال آینده انجام شود، تامین امنیت شغلی و معیشتی است.

کریمی بیان کرد: متاسفانه در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۱ با افزایش گرانی‌ها فشار به اقشار ضعیف بیشتر شد به‌طوری‌که اکثر کارگران و بازنشستگان با دستان خالی به استقبال سال نو رفتند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: