April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
دیوان عدالت اداری مصوبه دستمزد را باطل کند
کد خبر: ۳۹۶۰۴۲
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
0
افزایش دستمزد سال ۱۴۰۲ با هیچ قانونی همخوانی ندارد به غیر از برداشت سلیقه‌ای از قانون. به همین دلیل با اعتراض‌های گسترده‌ای رو به رو شده است. در این رابطه مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران در نامه‌ای به رییس دیوان عدالت اداری نسبت به این اجرای سلیقه‌ای قانون اعتراض کرد.

ظلم به کارگر باعث ابطال بوی بهشت

در نامه مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران و بسیج دانشجویی دانشگاه تهران خطاب به مظفری رئیس دیوان عدالت اداری، خواستار ابطال مصوبه دستمزد ۱۴۰۲ شدند.

در این نامه آمده: "قال رسول‌اللّه (صلى الله علیه و آله) «مَن ظَلَمَ اَجیراً اَجرَهُ اَحبَطَ اللهُ عَمَلَهُ وَ حَرَّمَ عَلَیهِ ریحَ الجَنَّة»؛ اگر کسی در اجرت و دستمزد به کارگری ظلم کند، خداوند اعمالش را از بین می‌برد و بوی بهشت را بر او حرام می‌کند!

همان‌طور که مستحضرید قانون صراحتا ملاک تعیین حداقل دستمزد سالانه کارگران را سبد معیشت و درصد تورم قرار داده است. با این حال امسال علی‌رغم فشار تورمی بسیار زیاد، علی‌الخصوص در کالا‌های اساسی و اجاره خانه‌ها، میزان افزایش دستمزد برخلاف قانون برای حداقل حقوق ۲۷ درصد و برای بقیه ۲۱ درصد تعیین شده است.

در حالی که تصمیمات دولت در سال گذشته منجر به این فشار تورمی شده است، انتظار می‌رفت دولت محترم همانطور که شعار مردمی بودن می‌دهد حداقل زندگی کارگران را نیز تامین می‌کرد.

با وجود تورم حدود ۵۰ درصدی اجاره‌بها و حدود ۷۰ درصدی اقلام خوراکی در سال گذشته، این افزایش دستمزد همراه با فشار و زورگویی در شورایعالی کار، سفره کارگران را نسبت به آغاز سال پیش بسی کوچکتر کرده است.

چرا باید ۴۰ میلیون ایرانی با یک تصمیم غیرمنطقی، غیرکارشناسی و خلاف قانون متضرر شوند؟

صحبت‌های رهبر انقلاب در روز کارگر و ظالمانه خواندن کوتاهی در پرداخت حقوق کارگر و بی توجهی به تامین نیاز‌ها و رفاه زندگی او حجت را بر همگان تمام کرد. امید است با ابطال این مصوبه خلاف قانون و عدالت، حقوق کارگران که در مصوبه پیشین ضایع شده جبران گردد. باشد که ما مشمول حدیث تکان‌دهنده پیامبر اکرم (ص) که در دیدار با کارگران مورد تاکید رهبر انقلاب قرار گرفت نباشیم. "

گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: