May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
در راستای شناسایی و افزایش میزان ذخایر جدید صورت گرفت:
کد خبر: ۴۰۲۰۳۷
۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
0
مدیر مجتمع سرب و روی انگوران اعلام کرد: نخستین گمانه اکتشافی این معدن (زیرمجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران)، از عمق ۷۰۰ متر عبور کرد.

عبور نخستین گمانه اکتشافی معدن انگوران از عمق ۷۰۰ متری

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، امید فلاح، با بیان این مطلب گفت: با هدف بررسی امکان وجود ذخایر معدنی عمقی براساس نظریه‌های جدید زمین شناسی و تکوین کانسار انگوران -که حاصل یک طرح اکتشافی که از سال ۱۳۹۹ آغاز شد-، حفاری ۱۲ گمانه اکتشافی ۱۰۰۰ متری برای نخستین بار در دستور کار شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران– مجتمع معدنی سرب و روی انگوران قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا، با استقرار یک دستگاه حفاری عمیق با توان حفاری تا عمق بیش از ۱۰۰۰ متری در پیت معدن روباز و طراحی و ساخت یک تونل مصنوعی برای حفاظت از آن در برابر عملیات معدن روباز، متراژ نخستین گمانه حفاری پیشرو در مورخه ۲۰ شهریور از عمق ۷۲۶ متری عبور کرد.

به گفته مدیر مجتمع سرب و روی انگوران، با استقرار دستگاه حفاری دوم، عملیات اکتشافی سرعت قابل توجهی خواهد یافت.

بنا به این گزارش، مجتمع معدنی سرب و روی انگوران با استخراج ماده معدنی به ۲ صورت روباز و زیر زمینی، تامین کننده خوراک بیش از ۸۰ کارخانه فرآوری در استان زنجان و خارج از استان است. از این رو، هدف اصلی طرح اکتشافات تکمیلی و عمقی افزایش ذخایر ماده معدنی در راستای اهداف توسعه پایدار، حفظ اشتغال منطقه و نیز تامین خوراک کارخانه‌های فرآوری است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: