April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۳۷۲۱
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
0
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری -صنعتی و ویژه اقتصادی در پیامی فرارسیدن «روز ملی صادرات» را به فعالان این عرصه تبریک گفت.

پيام مشاور رئیس جمهور به مناسبت «روز ملى صادرات»

به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در متن پیام حجت الله عبدالملکی آمده است؛

روز گذشته ۲۹ مهر ماه، مناسبتی ویژه است برای پاسداشت تلاش‌ها و تکاپوی بی دریغ و مؤثر تلاشگران عرصه‌های مختلف صادرات و صادرکنندگان عزیزی که بویژه در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همواره چرخ صادرات را به عنوان «موتور محرکه اقتصاد و رمز بقای کشور‌ها در بازار‌های جهانی» می‌گردانند و به مثابه پیشگامان صادرات و تجارت جهانی، به چرخه خلق ثروت و افزودن بر منابع ارزی کشور یاری می‌رسانند.

در شرایطی که قدرت‌های استکباری به منظور تحت الشعاع قرار دادن مسیر روشن و امیدوارانه حرکت نظام به سوی تعالی و سعادت و رفاه کشور، از هیچ اقدام ناجوانمردانه و ظالمانه، از تحریم و جنگ اقتصادی فراگیر علیه سیاست‌های اقتصادی کشور و معیشت مردم شریف ایران اسلامی دریغ نمی‌کنند، این تلاشگران عرصه صادرات کشور هستند که به مدد توانمندی‌ها و قابلیت‌های خویش و متکی به سرمایه و ایمان خود به سرافرازی جامعه و اعتلای ایران اسلامی، همانند قهرمانان اقتصاد ملی و به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان رزمندگان جنگ اقتصادی، با اتکا به روش‌های نوین بازاریابی و صادرات، ارائه خدمات مطابق با استاندارد‌های جهانی و در نظر داشتن مختصات بازار‌های هدف، در صحنه‌های رقابت اقتصادی حماسه خلق می‌کنند. به ویژه آنکه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) نیز در ترسیم افق‌های روشن، سال ۱۴۰۲ را سال “مهار تورم، رشد تولید” نام نهادند؛ شعاری که تجلی اصلی و بنیادین آن در رونق صادرات رخ می‌نماید و محقق کننده‌ی ظرفیت‌های بیشماری است که گام به گام در راستای تحقق این شعار عمیق و جدی نقش موثری را ایفا می‌کند.

از سویی دیگر، آشکار است که ارتقا و گسترش صادرات کشور، به ویژه در قالب ظرفیت‌های مناطق آزاد و ویژه ایران اسلامی، از چه میزان اهمیتی در دولت سیزدهم برخوردار است؛ چنان که بار‌ها یکی از راهبرد‌های اساسی دولت سیزدهم، تبدیل مناطق آزاد به بهشت سرمایه گذاری، تولید و صادرات جمهوری اسلامی ایران اعلام شده است. ضمن این که وفق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) یکی از، مهم‌ترین نقش‌های مناطق آزاد و ویژه کشور در قالب توسعه صادرات تعریف شده است.

اینجانب بر خود لازم میدانم در مناسبتی چنین مهم و ملی، افزون بر ارج نهادن به تلاش‌های بی دریغ و ارزنده تمامی مجاهدان عرصه صادرات و تجارت جهانی در کشور، از خدمات و زحمات تمامی صادرکنندگان گرانقدر بالاخص فعالین اقتصادی مستقر در مناطق تقدیر نموده، سربلندی و سلامتی همه بزرگواران را از درگاه ایزدمنان مسئلت نمایم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: