April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۰۲۱
۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
0
نمایندگان مجلس وعده دادند «بعد از پایان کار برنامه هفتم، کار طرح ساماندهی را با قدرت پیش می‌بریم.»

قول نمایندگان مجلس برای پیگیری «طرح ساماندهی»/ معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: سازمان امور استخدامی کوتاهی می‌کند!

در روز‌های گذشته، اعضای پویش شهید هادی در دیدار با نمایندگان مجلس و مسئولان، خواستار تعیین تکلیف طرح ساماندهی بعد از خاتمه‌ی بررسی برنامه هفتم شدند؛ آن‌ها اعلام کردند که هفته‌ی آینده باید جلسات رفع ابهام طرح برگزار و در مورد آن تصمیم نهایی گرفته شود.

خواسته‌های اعضای پویش

اعضای پویش شهید هادی که از استان‌های مختلف برای پیگیری کار به تهران آمده بودند، در دیدار با نمایندگان مجلس و برخی مقامات دولتی با قاطعیت اعلام کردند هیچ راهکاری برای برقراری عدالت به جز حذف قاطع پیمانکاران و شرکت‌های واسطه وجود ندارد؛ با وجود پیمانکاران، عدالت مزدی به هیچ وجه محقق نمی‌شود.

این نیرو‌ها تاکید کردند انتظار دارند مجلس یازدهم قابل از پایان کار خود، همه‌ی گرفتاری‌های قانونی در مسیر تصویب طرح ساماندهی را از میان بردارد و تصویب این طرح را به نقطه‌ی پایان برساند؛ آن‌ها افزودند سه سال انتظار کافیست.

قول‌های نمایندگان مجلس

روح‌الله متفکر آزاد نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس در همین رابطه گفت: انشالله هفته آینده بعد از خاتمه کار برنامه هفتم توسعه، کار انجام می‌شود؛ ما نمایندگان مجلس تصویب طرح ساماندهی را حق مسلم کارگران کشور می‌دانیم و اکثریت مجلس نیز با این طرح موافقند.

وی افزود: تا آنجایی که قانون به ما اجازه بدهد، کار را پیش می‌بریم؛ ما به امید خدا یکی یکی فیلتر‌های قانونی را پشت سر می‌گذاریم تا کار به نتیجه برسد.

متفکر آزاد در پاسخ به این سوال که آیا کار تا پایان سال تمام می‌شود؛ گفت: تلاش ما بر این است که به پایان سال نرسد و خیلی پیش از آن کار تمام شود.

عباس گودرزی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در رابطه با طرح ساماندهی گفت: ما بعد از پایان کار برنامه هفتم، کار طرح ساماندهی را با قدرت پیش می‌بریم؛ ما در مجلس در این مدت سعی کردیم مسیر گم نشود و طرح ساماندهی از ریل تصویب خارج نگردد.

او تاکید کرد: ما اعتقاد داریم تصویب طرح ساماندهی استخدام، کاملاً به نفع نظام استخدامی کشور است؛ ما خیرخواه سازمان امور استخدامی کشور هستیم و می‌خواهیم عدالت در میان مزدبگیران کشور برقرار شود.

به گفته وی، برای برقراری عدالت، هیچ راهی به جز تصویب طرح ساماندهی استخدام وجود ندارد و انشالله جلساتِ رفع ابهام طرح بعد از لایحه برنامه هفتم در دستور کار مجلس شورا قرار خواهد گرفت.

حسن محمدیاری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در انتقاد از مخالفت سازمان امور استخدامی با حذف پیمانکاران و واسطه‌ها گفت: سیاست یک بام و دو هوا پذیرفتنی نیست؛ چطور سازمان امور استخدامی با تبدیل وضعیت صد‌ها هزار کارگر در سراسر کشور مخالفت می‌کند بعد آقای رئیس سازمان امور استخدامی علیرغم مخالفت‌ها، خودش ر ا تبدیل وضعیت می‌کند؟! این سیاست پذیرفتنی نیست.

این نماینده مجلس با تاکید بر اصل ۱۳۸ قانون اساسی گفت: ما متاسفانه دست نهاد‌های دولتی را برای جذب نیرو، حتی نیرو‌هایی که نیاز به آزمون ندارند، بسته‌ایم؛ چطور ایشان (رئیس سازمان امور استخدامی کشور) خودشان را تبدیل وضعیت کرده‌اند؛ نباید برداشت از قانون، برداشت به نفع و یکطرفه باشد.

وی افزود: امروز بسیاری از نهاد‌ها مثل ارگان‌های زیرمجموعه وزارت بهداشت برای جذب یک باغبان یا کارگر ساده مشکل دارند و سازمان امور استخدامی اصرار دارد نیرو‌های بدنه‌ی دولت زیاد نشود؛ پس تکلیف اینهمه نیروی منتظر تبدیل وضعیت چه می‌شود؛ باید برای این‌ها کاری صورت بگیرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور:

کوتاهی از سازمان امور استخدامی‌ست

در عین حال، در روز‌های گذشته، اعضای پویش شهید هادی در مرقد امام خمینی (ره) در دیدار با معاون پارلمانی رئیس جمهور، خواستار پاسخگویی نماینده رسمی دولت در رابطه با مخالفت با تصویب طرح ساماندهی شدند؛ آن‌ها پرسیدند چرا دولت حامی پیمانکاران و واسطه‌هاست؟

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در این دیدار در پاسخ به اینکه «میلیون‌ها کارگر شرکتی و قراردادی در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کردند و به آقای رئیسی رای دادند؛ یکی از وعده‌های آقای رئیسی، حذف شرکت‌های واسطه بود و این مساله را چندین بار عنوان کردند، اما کار تا امروز به انجام نرسیده؛ چرا به این وعده عمل نشده» گفت: رئیس جمهور در این زمینه به سازمان امور استخدامی ماموریت داده، اما آن‌ها در این زمینه کوتاهی و تعلل کرده‌اند. کوتاهی از این نهاد بوده است.

بعد از پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور، یکی از نیرو‌های شرکتی گفت: اینکه در سازمان امور استخدامی کوتاهی کرده‌اند قابل قبول نیست؛ مگر آقای رئیسی، رئیس جمهور کشور نیست و مگر بر عملکرد سازمان امور استخدامی کشور نظارت ندارد؛ من به عنوان یک نیروی متخصص هفده سال است دارم می‌سوزم و می‌سازم؛ مگر می‌شود سازمان امور استخدامی ساز خودش را بزند؟!

یک فعال کارگری دیگر نیز گفت: میثم لطیفی علیرغم دو رای قاطع دیوان عدالت، سر پُست خود ماند و خودش را تبدیل وضعیت کرد، اما با تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی کشور مخالفت می‌کند! ما میلیون‌ها نفر هستیم که منتظر تصویب طرح ساماندهی و روشن شدن تکلیف خود هستیم؛ چرا سازمان امور استخدامی مخالفت می‌کند، آیا این عدالت است؟

در همین حین، صدای کارگران از پشت سر آمد که یکی گفت ما از سیستان و بلوچستان به تهران آمده‌ایم تا پیگیر کار خود باشیم؛ دیگری گفت ما از کرمانشاه آمده‌ایم..

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: