April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۲۰۵
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
0
صندوق‌های طلای بورسی به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که به جای خرید و نگهداری فیزیکی طلا و تحمل مسائل امنیتی اوراق این صندوق‌ها را به صورت برخط خرید و فروش کنند و علاوه بر موارد مطرح شده ریسک ناشی از نوسانات قیمتی طلا را هم برای خود پوشش دهند.

پوشش ریسک نوسانات قیمتی با صندوق‌های طلای بورس کالا

8آبان پذیره نویسی دوازدهمین صندوق طلای بورس کالا آغاز شد مسیری که به گفته کارشناسان یکی از روش‌های بهره‌مندی همزمان از چند بازار برای علاقمندان به سرمایه‌گذاری در بورس و استفاده از نوسانات بازار طلا است.

صندوق‌هایی که رحمان آراسته، مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالا به باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص آن گفت: برنامه ریزی برای صندوق‌های کالایی بورس کالا این بود که بتوانیم نقدینگی‌های سرگردان را جذب بازار‌های رسمی و شفاف کنیم که تاکنون نزدیک به ۱۸ هزار میلیارد تومان فقط نقدینگی جذب صندوق‌های طلا در بورس کالا شده و در این حوزه رسالت اصلی خود یعنی جذب نقدینگی را با موفقیت انجام داده ایم؛ جذب نقدینگی که کمک به کاهش تورم و اقتصاد کشور خواهد کرد.

صندوق‌های طلایی که خشایار دادمنش کارشناس بازار سرمایه پیش از این در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرده بود: صندوق‌های طلا این امکان را به افراد می‌دهند که با حداقل سرمایه بتوانند وارد فرآیند سرمایه‌گذاری شوند.

علاوه بر امکان سرمایه‌گذاری با حداقل سرمایه، این صندوق‌ها مزیت‌های دیگری از جمله امنیت را برای سهامداران به همراه دارند موردی که رسول علیمحمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با تاکید بر آن بیان کرد: صندوق کالایی قابل معامله به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که به جای خرید و نگهداری فیزیکی کالای مورد نظر و تحمل هزینه‌های حمل و نقل، نگهداری و مسائل امنیتی مربوط و خسارت‌های احتمالی آن، اوراق این صندوق‌ها را خریداری کنند و افراد از خطرات احتمالی در امان باشند.

در ادامه هم آراسته مدیر صندوق‌های کالایی بورس کالا می‌گوید: بزرگترین مزیتی که صندوق‌های طلا نسبت به خود دارایی طلا دارند این است که نیازی به دریافت فیزیکی نیست و تنها کافیست یونیت آن را خریداری کنید با توجه به نوساناتی که در کشور ما و جهان وجود دارد، در تمام دنیا این صندوق‌ها برای این تاسیس شدند که افرادی که به دنبال پوشش ریسک خود ناشی از نوسانات قیمتی طلا هستند با خرید این نوع دارایی ریسک‌های خود را کنترل کنند. در کل پیشنهاد می‌شود افراد وارد سرمایه گذاری‌های امن که مدیران خبره دارند شوند تا میزان ریسک کمتری را شاهد باشند.

به گفته کارشناسان، سرمایه‌گذاری در صندوق‌های طلا نسبت به خرید مستقیم آن مزیت‌های مختلفی از جمله خیال آسوده از امنیت آن به همراه دارد البته که همواره تاکید می‌شود ورود به بازار‌های مالی نیازمند دانش و اطلاعات کافی و دقیق است لذا افراد باید از ورود هیجانی به این بازار‌ها و بخش‌های آن تنها به سبب بازده‌های چشمگیر به جد خودداری کنند.

گفتنی است این گزارش، سیگنال بورسی و توصیه به خرید یا فروش هیچ یک از صندوق‌ها محسوب نمی‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: