کد خبر: ۴۰۴۵۳۲
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
0
معاون مالی اقتصادی شهرداری تهران گفت: میزان درآمد غیر پایداری شهرداری تنها ۶۰ درصد است که بخشی از این درآمد در حوزه شهرسازی است.

خام‌فروشی در پایتخت توسط مدیریت شهری سابق/ میزان درآمد پایدار شهرداری اعلام شد

لطف الله فروزنده، معاون مالی اقتصادی شهرداری تهران با اشاره به صحبت‌های اخیر شهردار سابق تهران مبنی بر اختصاص ۷۵ درصد از منابع مالی شهرداری از محل شهرسازی گفت: میزان درآمد غیر پایدار شهرداری تنها ۶۰ درصد است که بخشی از این درآمد در حوزه شهرسازی است.

وی افزود: درآمد پایدار شهرداری تهران از محل درآمد‌های شهرسازی نیست بلکه از محل‌هایی مانند عوارض پسماند و نوسازی تامین می‌شود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: هنر این دوره مدیریت شهری این بود که میزان درآمد پایدار شهر تهران را به ۴۰ درصد رساند. میزان درآمد غیر پایداری شهرداری تنها ۶۰ درصد است که بخشی از این درآمد در حوزه شهرسازی است.

فروزنده یادآور شد: البته اینکه بتوانیم شهر را رونق دهیم پروانه ساختمان صادر و بافت فرسوده شهر تهران را نوسازی کنیم اتفاقات خوبی است که می‌تواند در یک شهر روی دهد.

وی تاکید کرد: آقایان در دوره گذشته مدیریت شهری کار نکرده‌اند که این رویکرد هنر نیست و در این دوره تنها حرف می‌زنند.

معاون شهردار تهران در ادامه گفت: در دوره گذشته مولدسازی در شهر تهران تعطیل شده بود و اقدام به خام فروشی کرده بودند. حتما در آینده تمامی این اطلاعات در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم.

وی افزود: در دوره گذشته مدیران شهری نتوانستند از ظرفیتی که در شهرداری وجود دارد که در خلال آن می‌توان دارایی‌ها را مولد و ارزش افزوده ایجاد کرد؛ استفاده نشد. از سوی دیگر درآمد‌های پایداری که می‌توانستند از دولت بگیرند را نیز نگرفتند.

فروزنده در پایان تاکید کرد:، اما در این دوره مدیریت شهری به دلیل ارتباطاتی که با دولت داریم، تمامی این کار را انجام داده شده که نمونه آن نیز بازگشایی فاینانس واگن‌های مترو بود که در جریان سفر شهردار تهران به چین قرار است تا قرارداد خرید ۷۹۱ واگن مترو بسته شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: