April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۶۶۶
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
0
در مراسم گرامیداشت روز کیش و با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از سامانه هوشمند بازیاب شرکت عمران، آب و خدمات رونمایی شد.

رونمایی از سامانه هوشمند «بازیاب» در راستای گسترش فرهنگ مدیریت بازیافت

حفاظت از محیط زیست، یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است. چرا؟ کافی است در ذهنتان خشکسالی، بی‌آبی، آتش‌سوزی جنگل‌ها، خشک‌شدن تالاب‌ها، آلودگی هوای کلانشهر‌ها و شهرها، انقراض انواع گونه‌های جانوری و گردو‌غبار و ریزگرد‌های سال‌های اخیر را تصور کنید. همین کافی است که بدانیم چرا باید از محیط زیست محافظت کنیم.

 

وسعت پایدار صنعت گردشگری در منطقه‌ای مانند جزیره کیش نیازمند توجه جدی به حفاظت از محیط زیست است. زیبایی‌های طبیعی جزیره کیش همیشه به عنوان یکی از ظرفیت‌های قابل توجه این منطقه برای جذب گردشگران داخلی خارجی مطرح بوده است. حفاظت از محیط زیست یکی از مهمترین عوامل رسیدن به هدف جزیره سالم برای منطقه آزاد کیش است. جامعه سالم در یک محیط زیست سالم به وجود می‌آید و محیط زیست رابطه‌ای مستقیم با کیفیت زندگی افراد جامعه دارد. حفاظت از محیط زیست یک وظیفه عمومی است و باید با افزایش آگاهی عمومی نسبت به این مساله سطح مشارکت مردم را افزایش داد. حفاظت از محیط زیست وظیفه تمام آحاد جامعه است و در همین راستا مشارکت آگاهانه مردم در این فرایند ضروری است.

 

در آئین گرامیداشت «روز کیش» که با حضور رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و محسن نظر پور مدیرعامل شرکت عمران، آب وخدمات از سامانه هوشمند زیست محیطی «بازیاب» رونمایی شد.

با توجه به اهمیت مقوله بازیافت در حفظ محیط زیست و پیشرو بودن جزیره در اجرای طرح‌های زیست محیطی طراحی «سامانه بازیاب» با تمرکز بر جمع آوری سریع پسماند از واحد‌های تولید کننده نظیر هتل‌ها، رستوران‌ها، مراکز خرید و منازل و انتقال آن به سایت بازیافت و نیز جلب مشارکت‌های مردمی در مدیریت بهینه پسماند‌های قابل بازیافت و موفقیت بیشتر طرح تفکیک پسماند از مبدا در دستور کار شرکت عمران، آب و خدمات قرار گرفت.

کاهش زمان ماندگاری پسماند‌ها در کانتینر‌های ویژه پسماند در مجموعه‌های مسکونی و خدماتی و حفظ نظافت و آراستگی نقاط مختلف شهری و محیط زیست از جمله مزایای استفاده از این سامانه هوشمند است.

سامانه بازیاب از سه جزء کاربر که واحد تولید کننده بازیافت است، پنل مدیریتی جهت هماهنگی با کاربر و سیستم جمع آوری شامل خودرو‌های جمع آوری و حمل پسماند تشکیل شده است و پس از ثبت اطلاعات از جمله نشانی، شماره تماس و میزان پسماند تولیدی توسط کاربران، خودرو‌های جمع آوری کننده بازیافت در محل حاضر و پسماند‌ها را جهت انتقال به سایت بازیافت تحویل می‌گیرند.

این سامانه در حال حاضر بر روی سیستم عامل‌های اندروید قابل نصب است و بزودی نسخه تحت وب این برنامه با قابلیت نصب بر روی تمامی سیستم‌های عامل هم آماده خواهد شد.

وضعیت محیط زیست نقش مهمی در سلامت کلی ما دارد. آلودگی هوای بیرون می‌تواند منجر به بیماری‌های مضری مانند آسم و برونشیت شود. همچنین می‌تواند بر کیفیت غذای ما تأثیر بگذارد، چون همین هم منجر به بلع سموم خطرناک می‌شود. هر چه محیط زیست ما تمیزتر باشد، شانس بیشتری برای داشتن یک زندگی سالم داریم، پس هر کس که بپرسد باید چگونه از محیط زیست محافظت کنیم درواقع باید به این نکته هم فکر کند که باید چگونه برای افزایش سلامت انسان دست‌به‌کار شویم.

 

اهمیت حفاظت از محیط زیست به‌منظور محافظت از اکوسیستم

نحوه برخورد ما با محیط زیست تأثیر مستقیمی بر آسیب‌پذیرترین گونه‌های جهان دارد. چندین گونه به‌دلیل رفتار غیرمسئولانه انسان در معرض خطر انقراض قرار دارند. اگر می‌خواهیم از این حیوانات ارزشمند محافظت کنیم، باید برای حفظ زیستگاه طبیعی آنها تلاش کنیم. این به‌معنای کاهش آلودگی، انتخاب آگاهانه و مسافرت مسئولانه است. حمایت از تلاش‌های اکوتوریسم که به حفاظت از حیات‌وحش کمک می‌کند، مهم است. همچنین برای مثال تورهای دوستدار محیط زیست باید به گردشگران در مورد حفاظت از حیوانات و اهمیت حفاظت از محیط زیست، آموزش می‌دهند.

 

حفاظت از منابع طبیعی یکی از مهم‌ترین دلایل حفاظت از محیط زیست

منابع طبیعی محدود است و همین بر پایداری جوامع ما تأثیر می‌گذارد. انتخاب‌های پایدار و تجدیدپذیر در زندگی روزمره به حفظ این منابع حیاتی کمک می‌کند. این به‌معنای استفاده کمتر از پلاستیک، انتخاب محصولات سازگار با محیط زیست و به‌حداقل‌رساندن ضایعات مواد‌غذایی است. این‌ها رفتارهای ساده‌ای هستند که همه می‌توانند آن را در زندگی خود پیاده کنند. اگر می‌خواهیم جوامع‌مان شکوفا شوند، باید اجازه دهیم که طبیعت هم شکوفا شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: