April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم در همایش روز ملی شهرسازی مطرح کرد؛
کد خبر: ۴۰۴۷۵۷
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
0
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: رفع نیازهای تمامی اقشار و گروه های شهروندی با نگاه سیستمی و تعاملی می تواند زمینه ساز ایجاد شهر پایدار و توسعه یافته باشد.

شهر پایدار با نگاه سیستمی و تعاملی به نیازهای تمام اقشار ایجاد می شود

سعید اکبریان در همایش روز ملی شهرسازی با ادای احترام به کودکان و ساکنان به شهادت رسیده در اثر حملات رژیم صهیونیستی در غزه، اظهار کرد: مهندسان شهرسازی در شهری مانند قشم باید ضمن توجه به نیاز تمامی اقشار جامعه، برای تمامی سلیقه‌ها از جمله ساکنان و گردشگران برنامه ریزی کنند.

اکبریان ادامه داد: احساس نیاز میان تمامی شهروندان برای رفع مشکلات شهری، مساله‌ای است که می‌تواند به ساخت شهر پایدار و توسعه یافته در آینده نزدیک کمک کند.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم نقش فعالیت‌های فرهنگی را مانند روج در کالبد شهر‌های مختلف دانست و افزود: متخصصان شهرسازی در حوزه‌های مدیریت شهری و زیرساخت‌ها برای تمامی حوزه‌ها و نیاز‌های شهروندان برنامه ریزی می‌کنند.

به گفته اکبریان؛ تضاد منافع در اخذ تصمیمات شهری ممکن است مشکل ساز باشد و وظیفه اصلی مهندسان شهرسازی این است که با شناسایی و رفع این مشکلات فضای زیستن مناسبی را برای تمامی شهروندان و ایجاد شهر‌های پویا فراهم کنند.

وی در پایان با بیان اینکه بسیاری از انسان شناسان و جامعه شناسان شهر‌ها را مرکز تمدن سازی برای بشر می‌دانند؛ خاطرنشان کرد: ایجاد توازن و تعامل با بخش‌های مختلف در شهرسازی با نگاه به نیاز‌های اصلی اقشار برای ایجاد شهر‌های انسان محور و توسعه یافته حرف اول را می‌زند.

رییس شورای اسلامی شهر قشم نیز در این همایش گفت: آغاز فعالیت شورا‌ها و فرآیند مشورت پذیری و نظرخواهی باید در دوران کودکی آغاز شود تا ضمن آموزش بتوان از نظرات و پیشنهادات تمامی اقشار جامعه استفاده کرد.

حبیب بازماندگان با اشاره به نیاز مجتمع‌های تجاری شهر قشم به اتاق مادر و کودک جهت خدمات دهی بهتر به گردشگران و ساکنان، تصریح کرد: نیاز‌های متعددی برای توسعه، زیباسازی و پویایی در شهر قشم مشاهده می‌شود و امیدوار هستیم با برنامه ریزی مناسب برای رفع آن‌ها اقدامات مثبتی از سوی شهرداری صورت بگیرد.

مدیر پروژه‌های شهر دوستدار کودک نیز در این همایش گفت: ایجاد شهر‌های دوستدار کودک در کشور نیازمند مطالبه گری و گفتمان سازی توسط خانواده هاست.

موسی پژوهان ادامه داد: کودکان در نظام مدیریت شهری به عنوان نسل آینده ساز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و امیدواریم با برنامه ریزی و سیاست گذاری نظام مدیریت شهری این موضوع برای تبدیل به یک مطالبه عمومی برای خانواه‌ها شود.

وی با برشمرده ویژگی‌های شهر دوستدار کودک، افزود: در مدیریت شهری و برنامه ریزی‌های کلان هر چقدر برای کودکان هزینه شود، برای آینده شهر و سالمندان و برای جوانان و نوجوانان آینده، سرمایه گذاری صورت گرفته است.

مدیر پروژه‌های شهر دوستدار کودک در پایان خاطرنشان کرد: بومی سازی طرح اجتماعی ایجاد شهر دوستدار کودک با توجه به نیاز‌های جامعه محلی از مهمترین برنامه‌ها و رویکرد‌های لازم اجرای آن به شمار می‌رود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: