May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۹۳۳
۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
اکنون که کشور وارد پیمان‌های بین‌المللی مختلف از جمله بریکس و شانگهای شده اهمیت مناطق آزاد تجاری نیز دوچندان شده است و سرمایه گذاری در این مناطق به موضوع اول دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تبدیل شده است و این سرمایه گذاری فرصتی است برای بخش خصوصی تا در اقتصاد ملی ایفای نقش کند.

ماکو دروازه آسیا به سوی اروپا (+فیلم)

اولین قدمی که در منطقه آزاد ماکو برداشتیم مهندسی مجدد فرایندها بود فرایندهای مربوط به کسب و کار، یک گزارش صورت کسب و کار در کل مناطق آزاد داشتیم که منطقه آزاد ماکو بین مناطق آزاد رتبه دوم را داشته و ما در حال ارتقای آن هستیم و امیدوارم که رقابت با کشورهای اطراف هم داشته باشیم. در منطقه آزاد ماکو مهندسی مجدد فرایندها را انجام دادیم و طرحی را در نظر داریم که طبق بررسی‌های انجام شده در 25 کشور دنیا این طرح رمز موفقیتشان بوده.

 

ما نیز در حال پیاده سازی این طرح در منطقه آزاد ماکو هستیم و قرار است اراضی‌ای که آنجا داریم را قطعه بندی کنیم و روی هر قطعه یک طرح سرمایه گذاری قرار دهیم و آن طرح‌های سرمایه گذاری را در اختیار سرمایه گذاران بگذاریم. وقتی این اتفاق بیفتد طرح‌های سرمایه گذاری که ما قبلا 110 فرصت را آماده کردیم، این فرصت‌های سرمایه گذاری تمام استعلام‌های لازم برای آنها انجام می‌شود و مجوزهای لازم به صورت بی نام صادر شده و زمین مورد نیاز این پروژه‌ها تامین می‌شود و وقتی سرمایه گذار ورود می‌کند فقط کافی است سرمایه خود را به منطقه بیاورد و یکی از این بسته‌ها را انتخاب و شروع به کار کند.

 

 

برنامه ما این است که منطقه آزاد ماکو در 6 ماه آینده به مرحله‌ای برسد که وقتی سرمایه گذار صبح وارد منطقه می‌شود ظهر با یک شرکت ثبت شده، مجوز و زمین از سازمان خارج شود. ما در این راستا بسته‌های سرمایه گذاری را در سه حوزه تدوین کردیم و تمرکز منطقه آزاد ماکو بر لجستیک، گردشگری و انرژی هست که در حوزه لجستیک بالاخره منطقه آزاد ماکو دروازه قدیمی جاده ابریشم هست و راه جاده‌ای هم دارد و خدمات ترانزیتی ارائه کردیم و بسته‌هایی را آماده کردیم که به سرمایه گذاران ارائه بدهیم.

 

بیشتر بخوانید: تضمین آینده ماکو با اجرای مگاپروژه‌ها (+فیلم)

 

مهمترین موضوعی که می‌‍تواند موضوع اول کشور هم باشد شبکه ریلی است و این شبکه را از چین تا شهر مرند در آذربایجان غربی داریم منتها یک بخشی از مرند تا مرز بازرگان که بزرگترین مرز زمینی کشور هم هست فاقد شبکه ریلی هستیم، این کمبود را هم به یک فرصت سرمایه گذاری تبدیل کردیم و با شرکت‌های متعدد خارجی در حال مذاکره هستیم که این بخش از شبکه ریلی هم احداث شود و در انتها به شبکه ریلی ترکیه و اروپا متصل شویم و شرق و غرب عالم را به هم وصل کنیم و این فرصت خیلی خوبی برای کشور است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: