April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل منطقه آزاد بر استفاده گسترده از توانمندی‌های درمانی تاکید کرد
کد خبر: ۴۰۴۹۵۴
۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
مدیرعامل منطقه آزاد ماکو بر استفاده گسترده از توانمندی‌های درمانی تاکید کرد و از رایزنی برای راه اندازی پت اسکن با سازمان انرژی اتمی خبر داد.

بیماران خارجی در تور گردشگری سلامت ماکو

سالهاست با تهدید‌های جدی به ویژه از نوع تحریم رو به رو هستیم. تحریم اقتصاد را هدف می‌گیرد و تولید و تجارت را بشدت محدود می‌کند. برای آنکه بتوانیم با این تحریم‌ها مقابله کنیم، باید روش‌های دور زدن تحریم را بخوبی بدانیم، اما دست یابی به روش‌های دور زدن تحریم نیز هزینه‌های خاص خودش را دارد.

بی اثر کردن تحریم با گردشگری

امروزه گردشگری به عنوان عامل اصلی و تاثیرگذار در رونق اقتصاد مطرح می‌شود و کشور ما که با تهدید‌های جدی دشمنان رو به رو است، باید از این ظرفیت بخوبی بهره بگیرد. گردشگری یکی از بخش‌های مهمی است که به نسبت دیگر بخشها، سرمایه بری کمتر و بازدهی سریع تری دارد. گردشگری از ظرفیت‌های موجود همچون صنایع دستی، آثار باستانی، موقعیت جغرافیایی و... بخوبی بهره می‌گیرد و کافی است عرضه این ظرفیت‌ها را برنامه ریزی کنیم.

تاثیرگذاری سلامت بر اقتصاد

سلامت همواره به عنوان چالش اصلی مردم مطرح بوده که با بالا رفتن سطح آگاهی و دستیابی به علوم، بیشتر از گذشته مورد توجه قرار دارد. سقوط ارزش پول ملی به عنوان چالش اصلی اقتصاد کشور ما مطرح بوده و سالهاست امکان برنامه ریزی را از فعالان اقتصادی گرفته است. اما سقوط ارزش پول ملی می‌تواند باعث رونق اقتصادی در بخش‌های ارایه خدمات شود. یکی از بخش‌های خدماتی که طرفیت خوبی در کشور دارد، ارایه درمان است. اگرچه درمان برای مردم کشورمان بسیار هزینه بر و گران تمام می‌شود، اما هزینه درمان در ایران برای کشور‌هایی که از ثبات اقتصادی برخوردار هستند، بسیار ناچیز است. از سوی دیگر ایران از پزشکان و متخصصان توانمندی برخوردار است که در عرصه جهانی شناخته شده هستند و می‌توانند تاثیرات چشمگیری در جذب بیماران به ایران باشند.

گردشگری سلامت

برای آنکه بتوانیم توانمندی‌های پزشکی خود را به رخ جهانیان بکشانیم، باید این مهم را به دو روش اجرایی کنیم. اول اینکه بیماران خارجی را بخوبی درمان کنیم، دوم اینکه جذابیت‌های لازم را برای این بیماران فراهم کنیم. امروزه با داشتن پزشکان متخصص و سقوط وحشتناک ارزش پول ملی، می‌توانیم بهترین خدمات درمانی را با کمترین مبلغ به بیماران خارجی ارایه کنیم، اما نکته مهمتر این است که بیماران فقط برای درمان به ایران نیایند، بلکه از ظرفیت‌های گردشگری نیز بازدید کنند و دلارهایشان را در دیگر بخش‌های گردشگری هزینه کنند که تلفیقی از سلامت جسمی و روحی برای بیماران رقم می‌خورد.

ماکو قطب سلامت

از آنجا که گردشگری سلامت نیازمند برنامه ریزی هدفمند است، برای تحقق این مهم به یک مدیریت جامع نیاز داریم. مدیرعامل منطقه آزاد ماکو درک درستی از این ظرفیت دارد و از گردشگری سلامت ماکو به عنوان یک مگاپروژه یاد کرده است. حسین گروسی که برای منطقه آزاد ماکو برنامه ریزی‌های گسترده‌ای تعریف کرده، بنا دارد در زمینه سلامت نیز گام‌های مهمی بردارد. برنامه‌های گروسی به اندازه‌ای تاثیرگذار است که پس از تحقق آنها، منطقه آزاد ماکو به قطب گردشگری سلامت کشور و شاید جهان تبدیل شود.

 

بیشتر بخوانید:

تضمین آینده ماکو با اجرای مگاپروژه‌ها



استفاده از پت اسکن

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو برای آنکه بتواند از این منطقه به عنوان قطب گردشگری سلامت نهایت استفاده را ببرد، در تمامی عرصه‌ها ورود کرده که مهمترین آنها، پت اسکن (توموگرافی تابش پوزیترون) است. گروسی از مذاکره با محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی ایران برای راه اندازی مرکز پت اسکن در منطقه آزاد ماکو خبرداده است. استفاده از این روش تشخیص به اندازه‌ای اهمیت دارد که می‌تواند بسیاری از بیماران را از خارج و حتی داخل کشور به منطقه آزاد ماکو جلب کند.

پت اسکن چیست

پت اسکن روشی است که برای تشخیص و مراقبت دقیق انواع بیماری‌ها استفاده می‌شود. اسکن PET بیشتر برای تشخیص سرطان، مشکلات قلبی، اختلالات مغزی و مشکلات سیستم عصبی استفاده می‌شود. پت اسکن از تصویربرداری مولکولی استفاده می‌کند. تصویربرداری مولکولی یک روش بسیار دقیق برای تشخیص بیماری در سطح سلولی و مولکولی است. اسکن PET با تزریق مقدار کمی ردیاب رادیواکتیو به جریان خون کار می‌کند که دستگاه پت اسکن می‌تواند از طریق تصاویر سه بعدی آن‌ها را تشخیص داده و تجزیه و تحلیل کند. تکمیل اسکن به روش PET بین ۲ تا ۴ ساعت طول می‌کشد و به طور قابل توجهی گران‌تر از سی تی اسکن است. قرار گرفتن در معرض اشعه یک دستگاه پت اسکن تقریباً مشابه اشعه ایکس است. اسکن PET در تجزیه و تحلیل فرآیند‌های بیولوژیکی بدن و تشخیص آسیب شناسی مانند سرطان در مراحل اولیه بسیار عالی است.

ساخت مراکز درمانی

نکته بسیار مهمی که در این هدف گذاری منطقه آزاد ماکو شاهد هستیم، جذب سرمایه گذاران در عرصه درمان به منطقه آزاد ماکو است. امروزه سرمایه داران بسیاری هستند که تخصص آن‌ها در زمینه درمان است. این افراد حاضر نیستند سرمایه‌های خود را در عرصه تولید یا تجارت بکار بیندازند، اما بخوبی در عرصه درمان و سلامت سرمایه گذاری می‌کنند. بنابر این وقتی منطقه آزاد ماکو در عرصه گردشگری سلامت هدفگذاری می‌کند، بسادگی سرمایه داران عرصه سلامت جذب این عرصه می‌شوند و ادامه روند این مهم می‌تواند ماکو را به قطب گردشگری سلامت کشور تبدیل کند.

لابی قابل توجه منطقه آزاد

یکی از چالش‌هایی که همواره سرمایه گذاران با آن رو به رو هستند، بروکراسی اداری برای گرفتن مجوز است. اما به نظر می‌رسد گروسی تمامی اقدامات اولیه را انجام داده و با عالی‌ترین مقام در عرصه صنعت هسته‌ای مذاکره کرده و تنها عملیات اجرایی کار بافی مانده است. سرمایه گذاران عرصه سلامت اطمینان دارند که اگر به منطقه آزاد ماکو قدم بگذارند، در مدت کوتاهی می‌توانند سرمایه خود را به سوددهی برسانند، زیرا مدیریت منطقه آزاد همه موانع را بر می‌دارد و در تمامی مسیر، همراه سرمایه گذاران سلامت حرکت می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: