April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
عضو کارگری شورایعالی کار انتقاد کرد
کد خبر: ۴۰۵۲۴۷
۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۸
0
نماینده کارگران از دستور کار شورایعالی کار انتقاد کرد و گفت:  هیچ توجهی به افزایش دستمزد نمی شود.

بی توجهی به ترمیم مزد

آیت اسدی با بیان اینکه نشست شورایعالی کار امروز راس ساعت ۱۵ در وزارت کار برگزار می‌شود؛ گفت: در دعوتنامه‌های نشست چند دستور کار آمده که ترمیم مزد در میان آن‌ها نیست؛ یک دستور، بحث مسکن کارگری‌ست، دیگری مسائل و مشکلات بیمه‌ای و درمانی تامین اجتماعی با حضور مدیرعامل سازمان و البته موضوع سوم، بحث نامه وزیر اقتصاد در مورد مزد منطقه‌ای است.

نماینده کارگران افزود: متاسفانه بازهم مزد منطقه‌ای را در دستور کار قرار داده‌اند؛ این در حالیست که معیشت کارگران بحرانی‌ست و ما همچنان خواستار برگزاری جلسه فوق‌العاده در مورد ترمیم مزد هستیم.

اسدی با بیان اینکه هفته گذشته در فراکسیون کارگری مجلس جلسه‌ای با حضور کار برگزار شد؛ اضافه کرد: از نمایندگان کارگری برای حضور در این جلسه دعوت کردند، ولی متاسفانه هیچ گونه برنامه خاصی نداشتند و جلسه به مسائل حاشیه‌ای گذشت؛ ما از اعضای فراکسیون کارگری انتقاد داریم؛ به نظر می‌رسد معیشت کارگران برایشان دغدغه نیست.

عضو کارگری شورایعالی کار تاکید کرد: ما از هر طرح و برنامه‌ای که به معیشت کارگران کمک کند استقبال می‌کنیم؛ در رابطه با مسکن کارگری نیز پیشنهادات و راهکار‌هایی داریم که اگر به آن عمل کنند، تا اندازه‌ای مشکلات مسکن کارگران حل می‌شود وگرنه در شرایط فعلی، کارگران توان پرداخت اجاره خانه ندارند چه برسد به خرید خانه.

اسدی در پایان گفت: ما همچنان خواستار بحث در رابطه با ترمیم مزد و جبران قدرت خرید از دست رفته کارگران هستیم؛ معیشت به مرحله‌ی بحران جدی رسیده است؛ کارگران نیمی از ماه هیچ پولی برای گذران زندگی ندارند.

گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: