April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۳۱۰
۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
0
وزیر راه وشهرسازی گفت: ماه گذشته رکورد پروازهای عبوری از کشور بعد از کرونا شکسته شد که نشان‌دهنده امن بودن آسمان ایران است.

رکورد پروازهای عبوری از آسمان ایران بعد از کرونا شکسته شد

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز دو شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: نقش وزارت راه وشهرسازی برای پیشبرد و پیشران کشور نقش برجسته‌ای است و هر سفری که به کشور‌های همسایه انجام می‌شود و یا ملاقات خارجی که انجام می‌شود صحبت از ظرفیت کریدوری ایران است.

او افزود: پروژه ایران راه یک بسته توسعه کریدوری در بخش سخت افزاری و در بخش نرم افزاری است به طوری که در بخش سخت افزاری باید زیرساخت‌های بیشتر برای ساختن فرودگاه فراهم کنیم و در بخش نرم افزاری ترانزیت‌های یک سره، بارنامه یک سره و تسهیل عبور و مرور فراهم خواهیم کرد.

او گفت: احداث فاز دوم ترمینال شهر فرودگاهی امام خمینی که سال‌ها منتطر آن بودیم را دنبال کردیم و عملیات اجرایی این پروژه را آغاز کردیم اگرچه می‌دانیم در برخی از پروژه‌ها سرعت دلخواه نبوده و با کمبود منابع روبرو بودیم، اما دولت با کمک مجلس این پروژه را اجرایی کرد.

وی افزود: رکورد پرواز‌های عبوری بعد از کرونا شکسته شد و پیام آن امن بودن آسمان ایران بوده است.

بذرپاش اظهار کرد: توسعه ناوگان هوایی در دستور کار است و پروژه فاز دو عملیات اجرایی شهر فرودگاهی امام خمینی بزرگترین پروژه صنعت هوایی است و در کنار پر‌وژه‌های دیگر در کریدور شمال _جنوب در تمامی مقاطع و مد‌های حمل ونقل ریلی و جاده‌ای پروژه‌های متعددی تعریف شده است.

وزیر راه وشهرسازی توضیح داد: تصمیم گرفتیم پروژه جاده ابریشم را اجرا کنیم چراکه این پروژه شاهراه اصلی شمال جنوب و شرق غرب بوده وسرمایه‌ای به اندازه نفت برای ما ثروت ایجاد کرده و ایمنی و امنیت را فراهم می‌کند.

او تصریح کرد: در این بخش پروژه‌های متفاوتی را تعریف کردیم که حوزه فرودگاه امام یکی از آن‌ها است همچنین در ادامه پروژه‌های خوبی در ماه‌های آتی اجرا می‌شود.

بذرپاش بیان کرد: در کنار همه زیر ساخت‌ها و ظرفیت‌ها در حوزه نرم افزاری از سرمایه گذاری بخش خصوصی و شرکت‌های هواپیمایی هم استفاده خواهیم کرد. در شهر فرودگاهی و منطقه ویژه اقتصادی طراحی شده و واگذاری به بخش خصوصی اجرایی می‌شود.

او بیان کرد: شهر فرودگاهی به هاب بزرگ منطقه‌ای تبدیل خواهد شد و این کلان پروژه ۴۱۰ هزار متر مربع است.

بذرپاش توضیح داد: طرح توسعه این فرودگاه را تا اسفند سال آینده اجرایی خواهیم کرد و با اجرای این طرح ظرفیت ترمینال موجود را از ۶ میلیون تن به ۱۰ میلیون تن خواهیم رساند. همچینن ظرفیت ترمینال سلام را به بیش از ۵ میلیون تن خواهیم رساند که در مجموع ظرفیت این ترمینال را به بیش از ۱۵ میلیون تن خواهیم رساند.

وی با اشاره به اینکه در فاز دوم ظرفیت را به ۳۵ میلیون نفر در سال خواهیم رساند افزود: ۴۱۰ هزار متر مربع ظرفیت شهر فرودگاهی است که در مجموع ظرفیت دو ترمینال به ۵۰ میلیون مسافر در سال می‌رسد و یکی از راهبردی‌ترین اقدامات در راستای زیر ساخت‌های کشور برای کلان پروژه‌ها است.

وی بیان کرد: شرکت‌های اجرا کننده این پروژه باید همت کنند فاز اول این پروژه را در اسفند سال بعد به بهره‌برداری برسانند که میزان سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلار خواهد بود و به مرور خدمات وارد می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: