April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۸۲۶
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
0
مرتضوی گفت: قرار است حقوق بازنشستگانی که در چارچوب قانون همسان‌سازی شده، تأمین منابع شود و امیدواریم تا پایان سال بدهی‌ در این خصوص نداشته باشیم.

سید صولت مرتضوی ظهر امروز یکشنبه (۱۲آذرماه) با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، در برنامه «ارزیابی عملکرد و پاسخگویی برخط وزیر رفاه» پاسخگوی سوالات و مشکلات مردم شد.

اولین تماس‌گیرنده، شهروندی بود که در خصوص وضعیت نامناسب حقوق و مزایای مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و همچنین جایگاه و ماهیت این سازمان در دولت و مجلس انتقاد کرد که وزیر رفاه ضمن گرامیداشت سالروز حمایت از معلولان گفت: این مطالبات، مطالبات انباشته شده سنواتی است که رسوب کرده است. همکاران ما در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اقدامات خوبی انجام داده‌اند. مهمترین گامی که برداشته شد، افزایش ضریب حقوقی همکاران در سازمان و فوق‌العاده‌ها بود.

وی ادامه داد: کار بسیار بزرگی که انجام شد، درآمد و هزینه در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است. اکنون مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای می‌توانند با بخش خصوصی و شرکت‌های بزرگ انعقاد قرارداد و از آن محل منابعی به دست آورده و آن را در حوزه جاری هزینه کنند.

وزیر کار و رفاه افزود: نظام آموزشی ما باید در طرحی نو متحول شود. یکی از شیوه‌های تحول در نظام آموزشی کشور، گذر از آموزش‌های نظری و گرایش به آموزش‌های عملی از جمله آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است، بستر کار هم در نظام آموزشی ما فراهم شده و مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای از دستگاه‌هایی است که می‌تواند ایده‌ها را به پدیده تبدیل کند.

مرتضوی افزود: خوشبختانه اساسنامه سازمان نیز به استناد اصل ۸۵ قانون اساسی در کمیسیون مربوطه به تصویب رسید؛ ابلاغ شده و اگر ایراداتی هم دارد برطرف خواهند شد.

مرتضوی در ادامه در پاسخ به سوال یکی دیگر از تماس‌گیرندگان در خصوص مسائل مربوط به اشتغال، رفاه، مسائل بیمه‌ای و لوازم پزشکی معلولان نیز اظهار کرد: باید عزم خود را جزم کنیم تا بنا به تعبیر مقام معظم رهبری، بیمار به جز رنج بیماری، رنج دیگری را نکشد. دو سال گذشته هم به مراکز نگهداری معلولان کمک‌های ویژه‌ای شده است و فراخور توان مالی، افزایش مستمری مناسبی انجام شده است؛ البته همه اذعان داریم کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از انواع دارو تحت پوشش دستگاه‌های بیمه‌گر هستند. ممکن است برخی از نیاز‌های شما تحت پوشش قرار نگرفته باشد که به رییس بهزیستی دستور پیگیری‌های لازم را می‌دهم.

وزیر رفاه با بیان اینکه به واسطه دستورات موکد آیت‌الله رییسی، هیچ مددجوی نیازمندی پشت نوبت سازمان بهزیستی نیست گفت: به عبارتی طی دو سال گذشته، ۵۲۰ هزار نفر از معلولان نیازمند کمک، تحت پوشش قرار گرفتند و این اقدامات ارزنده ادامه دارد.

مرتضوی بیان کرد: البته در حوزه مسکن اقدامات خوبی صورت گرفته و ۳۲ هزار واحد مسکونی طی دو سال گذشته ساخته شده است.

یکی دیگر از تماس‌گیرندگان از جامعه بازنشستگان بود که نکاتی درخصوص جلسه‌ای که قرار بود با دکتر ترکی، رییس سابق صندوق بازنشستگی کشوری برای حل مشکلات بازنشستگان به ویژه بحث بیمه و معیشت بازنشستگان برگزار شود، مطرح و گفت که آن جلسه برگزار نشد.

در این راستا وزیر رفاه گفت: متعاقب آن، در سفر استانی به استان البرز، دکتر ترکی و سایر همکاران را آنجا دعوت کردیم و در حضور استاندار چندین ساعت پای سخنان جامعه بازنشستگان نشستیم. آنجا چند بحث مطرح شد که یکی از مباحث در خصوص بیمه تکمیلی بود. در سال ۱۴۰۲ هم شرح خدمات بیمه تکمیلی و هم منابع آن به شدت افزایش یافت.

وی تصریح کرد: درخصوص مستمری و همسان‌سازی بازنشستگان، بخشی انجام شده و برای بخش دیگر، هفته گذشته دو جلسه با حضور نمایندگان آحاد مختلف بازنشستگان و یک جلسه هم با حضور سازمان برنامه و بودجه داشتیم. امروز نیز یک جلسه داشتیم که جلسه امروز بنا به دلایل مختلف و حسب درخواست برخی دستگاه‌ها، مقرر شد تا پایان هفته، این جلسه برگزار شود و حقوق بازنشستگانی که در چارچوب قانون همسان‌سازی ایجاد شده، تأمین منابع شود و امید است تا پایان سال توفیق داشته باشیم بدهی به بازنشستگان بابت این موضوع نداشته باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: