April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۹۶۰
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
0
معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها گفت: قاطعانه می‌گویم از کسانی که در اغتشاشات سال گذشته بودند،هیچ کسی در کانون نداریم. تعداد کسانی که به کانون آورده شدند واقعا کم بودند و شاید فقط یک یا دو روز در کانون حضور داشتند و پس از دادن تعهد به خانه‌هایشان برگشتند.

هیچ مددجویی از التهابات سال گذشته در کانون اصلاح و تربیت نداریم؛ همه به خانه‌هایشان برگشتند

«محمود ضیایی فرد» معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد فعالیت‌های کانون‌های اصلاح و تربیت برای نوجوانان مستقر در کانون بیان کرد: ما در مرکز هر استانی یک کانون اصلاح و تربیت داریم. خوشبختانه آمار کانون اصلاح و تربیت ما بسیار پایین است و اصلا در بسیاری از استان‌ها، آمار کارکنان شاید دو برابر آمار مددجویان کانون اصلاح و تربیت باشد.

معاون توسعه سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور افزود: از حیث تغذیه، وضعیت کانون‌های اصلاح و تربیت واقعا با زندان‌ها متفاوت است. از نظر فرهنگی نیز ما شرایط خیلی متفاوتی را برای مددجویان کانون ایجاد کرده ایم. یکی از برنامه‌های ما اجرای تئاتر در قالب کاردرمانی است که خیلی موثر است. همچنین فعالیت‌های هنری مانند کوزه‌گری و کار با سفال و… نیز به افراد آموزش داده می‌شود و در انتخاب این فعالیت‌ها تناسب آن با سن نوجوانان در نظر گرفته می‌شود.

تعطیلی برخی کانون‌های اصلاح و تربیت به دلیل نداشتن مددجو

او اضافه کرد: در مورد شرایط تحصیل افراد مددجو نیز ما در کانون‌هایی که به حدنصاب می‌رسند، شرایط تحصیل را فراهم می‌کنیم، ولی واقعا در برخی کانون‌های مراکز استان تعداد مددجویان به ۱۰ نفر هم نمی‌رسد و حتی مواردی از تعطیلی کانون‌ها داشته‌ایم مانند کانون اصلاح و تربیت خراسان جنوبی که چندی قبل تعطیل شد و خوشبختانه مددجویی نداشتند.

کسانی که در اغتشاشات سال گذشته به کانون آورده شدند واقعا کم بودند و شاید فقط یک یا دو روز در کانون بودند و پس از تعهد به خانه‌هایشان برگشتند.

ضیایی فرد در مورد تعداد نوجوانانی که در سال گذشته و در جریان التهابات اجتماعی پیش آمده، به کانون اصلاح و تربیت ارجاع داده شدند نیز توضیح داد: قاطعانه می‌گویم از کسانی که در اغتشاشات سال گذشته بودند، هیچ کسی در کانون نداریم. کسانی که به کانون آورده شدند واقعا کم بودند و شاید فقط یک یا دو روز در کانون بودند و پس از تعهد به خانه‌هایشان برگشتند؛ بنابراین ما پس از التهابات سال قبل مددجویی نداریم که به کانون ارجاع داده شده باشد و هنوز در کانون باشد.

کل مددجویان ما حتی یک درصد زندانی‌های کشور را هم تشکیل نمی‌دهد

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در مورد کارویژه‌های فرهنگی کانون برای نوجوانان اتباع که به کانون ارجاع داده می‌شوند نیز توضیح داد: بخشی از مددجویان کانون از اتباع به خصوص اتباع افغانستانی هستند و برای ما هیچ فرقی ندارد که مددجو اتباع باشد یا ایرانی بخصوص اینکه زبان اکثر این اتباع فارسی است.

ضیایی فرد بیان کرد: همه تسهیلاتی که ما برای مددجویان ایرانی در نظر داریم، برای مددجویان اتباع نیز لحاظ می‌کنیم و تفاوتی بین آن‌ها قائل نیستیم. کل مددجویان کانون حتی یک درصد زندانی‌های کشور را هم تشکیل نمی‌دهد؛ بنابراین خوشبختانه کانون‌ها، مددجویان زیادی ندارند.
انتهای پیام/

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: