April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۰۱۴
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
0
به گفته مسئولان، ۱۴۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید باقی مانده که در صورت همکاری دستگاه‌های مختلف برای تکمیل انشعابات تحویل این واحدها تسریع می يابد.

پرونده چندین ساله مسکن مهر چه زمانی بسته می‌شود؟

در این روز‌ها بحث تکمیل و اتمام پروژه‌های مسکن مهر همواره مطرح است. بخش زیادی از این پروژه‌ها در کشور در شهر‌های جدید، بافت‌های فرسوده و شهر‌های کوچک و زیر ۱۰۰ هزار نفر ساخته شده بود که پرونده بسیاری از این واحد‌ها در سال‌های گذشته بسته شد و البته در برخی از شهر‌ها هنوز واحد‌هایی هستند که به دلیل مشکلات حقوقی و تعاونی بعد از گذشت ۱۰ تا ۱۵ سال به اتمام نرسیده است که در این زمینه همواره متقاضیانی طی تماس با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام می‌کنند که بعد از گذشت ۱۲ سال با وجود آنکه مبلغ این واحد‌ها را به صورت کامل پرداخت کرده ایم و در حال پرداخت اقساط تسهیلات آن هستیم، اما واحدی به ما تحویل داده نشده است که این مشکل در شهر‌های جدیدی و شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر بود که به دلیل حضور تعاونی‌ها و ایجاد مشکل بین تعاونی‌ها این مشکلات برای متقاضیان آن‌ها فراهم شد.

البته تعدادی دیگری از پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر هم به دلیل آن که شروع آن‌ها دیر بوده و همین خود باعث شده انس که روند ساخت طولانی و با افزایش قیمت همراه شود. در همین رابطه علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید گفت: طی دو سال گذشته بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن مهر در شهر‌های جدید ساخته و تحویل متقاضیان داده شد که ۱۰ هزار واحد از آن در پردیس بوده است که بخش عمده‌ای از این واحد‌ها مراحل محوطه سازی آن‌ها هم به اتمام رسیده است.

وی افزود: به دلیل محدودیت‌های مالی دستگاه‌های خدمات‌رسان با مشکلات و موانعی برای تکمیل این پروژه‌ها مواجه بودیم، اما در پروژه‌های شهر‌های جدید بخشی از زیر ساخت‌های تعهدات شهری را اجرا کردیم که البته سعی کرده ایم در پروژه‌های مسکن مهر که مشکل گاز شهری وجود داشت بخشی از آن‌ها را برطرف کنیم. با توجه به اینکه اجرای این پروژه‌ها در سنوات گذشته بر اساس استاندارد‌های قدیم تهیه و اجرا شده بود، بسیاری از این موارد باید استانداردهایشان را از نظام مهندسی مجددا تاییدیه می‌گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: به دلیل تقاضا و درخواست‌های مکرر بسیاری از متقاضیان تقاضا داشتند که واحد‌های خود را دریافت کنند و وسایل را آنجا قرار دهند تا هماهنگی‌های لازم انجام شود و با توجه به شرایط سخت متقاضیان علی‌رغم نصفه کار بودن واحد‌ها را تحویل می‌دادیم تا بخشی از مشکلات برطرف شود.

جعفری با بیان اینکه بخش زیادی از مشکلات مسکن مهر به دلیل عدم تکمیل انشعابات است، گفت: جلسات بسیار زیادی در این حوزه برگزار کردیم و امیدواریم این انشعابات هرچه سریعتر تکمیل شود تا امکان بهره برداری از آن‌ها فراهم شود. امیدواریم یک بسته ده هزار واحدی از مسکن‌ها را تا پایان امسال افتتاح و تحویل دهیم و با پیگیری‌های صورت گرفته از دستگاه‌های خدمات رسان بتوانیم جشن پایان مسکن مهر را در انتهای سال آینده برگزار کنیم.

در همین رابطه مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر ناتمام در حالی به دولت سیزدهم به ارث رسید که بدون آورده، منابع مالی و فاقد بودجه مصوب بود و گاهی متقاضیان بیش از ۱۲ سال در انتظار تحویل واحد‌های مسکن مهر خود بودند که این کار با دشوار‌های فراوان توسط دولت سیزدهم با تجهیز منایع انجام شد و در ماه گذشته شاهد تحویل ۱۰ هزار واحد مسکونی در پردیس شد.

بذرپاش از اتمام ۱۴۰ هزار واحد باقی مانده مسکن مهر تا پایان دولت سیزدهم خبر داد و افزود: در پردیس در پاییز ۷ هزار واحد و تا آخر امسال ۱۲ هزار واحد و تا پایان دولت سیزدهم تمامی واحد‌ها تحویل داده می‌شود. تیمی متشکل از اعضای حقوقی و مسئولان برای بررسی مشکلات حقوقی واحد‌های باقی مانده مسکن مهر تشکیل شده است که برای رفع مسائل موجود اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

در همین رابطه خلیل محبت خواه مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ۱۰ هزار مسکن مهر باقی مانده از سال‌های گذشته در شهر جدید پردیس به اتمام رسید که از این میزان حدود ۵ هزار واحد به مردم واگذار شد و با توجه به این که مدت زمان ساخت این واحد‌ها ۱۲ سال به طول انجامیده بود و سال‌های سال مسکوت باقی مانده و موجب نارضایتی مردم شده بود. بخش عمده‌ای از واحد‌های باقی مانده در فاز ۱۱ پردیس قرار دارد که تا دهه فجر بخش زیادی از این واحد‌ها تحویل داده می‌شود و ما امیدواریم تا پایان سال آینده پرونده مسکن مهر این شهر را ببندیم.

همچنین آرش صیادی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه با افتتاح ۴۳۸۰ واحد عملاً پرونده مسکن مهر بسته شد، اظهار کرد: حدود ۱۳۰۰ مسکن مهر باقیمانده تعاونی‌ساز در پرند داریم که باید مسائل حقوقی آن‌ها حل شود و در مجموع از ۹۵ هزار واحد مسکن مهر ساخته‌شده در شهر پرند با احتساب افتتاح این پروژه ۹۴ هزار واحد به بهره‌برداری می‌رسد. بخش زیادی از پروژه‌های مسکن مهر دارای مشکل حقوقی و تعاونی بودند که در حال رایزنی با وزارت تعاون هستیم که با حل آن‌ها این پروژه‌ها هم به اتمام خواهد رسید.

براساس این گزارش امیدواریم هرچه سریعتر پرونده چندین ساله مسکن مهر که متقاضیان زیادی چشم انتظار تحویل آن‌ها هستند بسته شود تا بخشی از مشکلات آن‌ها که همچنان چندین سال در شرایط سخت مستاجری به سر می‌برند برطرف شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: