May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۲۶۳
۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
0
موتور M15i با هدف ارتقای عملکرد موتور و کاهش مصرف سوخت در گروه سایپا تعریف و به منظور استفاده در خانواده ایکس ۲۰۰ تولید شد.

افزایش توان و کاهش مصرف سوخت با موتور M15i

پس از طی دوره ایی چند ساله، طراحی و تولید این محصول در اواخر سال ۱۴۰۰ به منظور افزایش طول عمر پلتفرم ایکس ۲۰۰ بررسی و با تکیه بر توان داخلی و پس از انجام تست‌های موفقت آمیز عملکردی و دوام در دستور کار قرار گرفت.

موتور جدید دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ و قابل ارتقاء به یورو ۶ است و مصرف سوخت آن مطابق با الزامات قانونی تعریف شده است؛ این موتور بر روی دو خودروی کوییک GX و ساینا نهایی و در حال عرضه است.

موتور M۱۵i نسبت به نسل قبلی خود تغییراتی نظیر افزایش بازدهی، توان موتور و کاهش مصرف سوخت را به همراه داشته است؛ این تغییرات در قطعات اصلی موتور شامل منیفولد هوا، منیفولد دود، سرسیلندر، پیستون و رینگ، یاتاقان‌های ثابت و متحرک موتور، ماژول VVT و تغییراتی در بلوک سیلندر جهت نصب بر روی محصولات گروه ایکس ۲۰۰ اعمال شده است. همچنین با توجه به این تغییرات، توان موتور به ۹۰ اسب بخار و گشتاور موتور به ۱۳۷ نیوتن متر رسیده است.

لازم به توضیح است بیش از ۸۰ درصد قطعات این موتور ساخت داخل است و تمامی نمونه‌های تولیدی با همکاری زنجیره تامین داخلی و با بهره مندی از زیرساخت‌های تولید داخل صورت گرفته است.

گفتنی است: طی سال جاری ۸۴۰۰ دستگاه خودرو کوییک GX و ساینا با موتور M۱۵i تولید شده است و ظرفیت تولید این موتور بر اساس زیر ساخت‌های تامین تا پایان سال به تولید ۸۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: