رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس؛
کد خبر: ۴۰۶۳۷۱
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
0
پرویزی نژاد گفت: صندوق‌های سرمایه گذاری برای تمدید دوره فعالیت باید مقررات را رعایت و از نظر ارزش دارایی و تعداد سرمایه‌گذار توسعه پیدا کنند.

۴۳۴ صندوق سرمایه‌گذاری فعال در بازار سرمایه وجود دارد

سیاوش پرویزی نژاد رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس گفت: در حاضر ۴۳۴ صندوق سرمایه‌گذاری فعال در بازار داریم که این صندوق‌ها در انواع مختلف از جمله صندوق‌های در اوراق بهادر با درآمد ثابت، صندوق‌های در اوراق بهادار با درآمد ثابت مختص اوراق دولتی، صندوق‌های با تضمین اصل سرمایه، در سهام، بخشی، اهرمی، سهامی، در اوراق مبتنی بر کالا، املاک و مستغلات، زمین و ساختمان و... وجود دارند این تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری که در هر بخش وجود دارد متناسب با تقاضای مشتریان یا به عبارتی نهاد‌های مالی است.

این مقام مسئول اظهار کرد: سازمان بورس در سال اخیر تاکید و اراده آن بر این بوده که صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام، بخشی، سهامی اهرمی، شاخصی و بعضا بازنشستگی تکمیلی توسعه بیشتری پیدا کند به همین سبب وقت و انرژی بیشتری صرف توسعه این نوع صندوق‌ها در سال ۱۴۰۲ شده است، اما بررسی سایر درخواست‌ها نیز متوقف نشده و با توجه به نیاز بازار و نهاد‌های مالی همچنان به توسعه کمی و کیفی سایر صندوق‌ها نیز اقدام می‌شود.

پرویزی نژاد در ادامه اظهار کرد: صندوق‌های سرمایه گذاری برای تمدید دوره فعالیت باید مقررات را رعایت و از نظر ارزش دارایی تحت مدیریت و تعداد سرمایه گذار توسعه پیدا کنند تا مجوز فعالیت آن‌ها تمدید شود از ابتدا قضاوت نمی‌شود که به کدام صندوق مجوز دهیم و کدام صندوق را مجوز صادر نکنیم نهاد‌های مالی درخواست می‌دهند و ما مجوز صندوق را صادر و اگر نتوانستند به لحاظ دارایی و موارد مختلف توسعه داشته باشند در این هنگام فعالیت آن‌ها را تمدید نخواهیم کرد و سیاست سازمان بورس این نیست که جلوی مجوز را بگیرد.

او در نهایت گفت: اگر روند ۳، ۵ و ۱۰ ساله را مشاهده کنید ملاحظه خواهید کرد که عملکرد صندوق‌ها مناسب بوده و چالش کمتری را برای بازار داشته‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: