April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
عبدالملکی از سرمایه گذار و صادرکننده برتر تقدیر کرد
کد خبر: ۴۰۶۶۰۷
۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
مشاور رییس جمهور از سرمایه گذار و صادرکننده برتر تقدیر کرد تا منطقه آزاد اروند در عرصه تولید و صادرات بدرخشد.

درخشش منطقه آزاد اروند در عرصه تولید و صادرات

مدتهاست تخریب و تحقیر ظرفیت‌های و جایگاه‌های اقتصادی کشور در دستور کار قرار گرفته و آسیب‌های جدی به بدنه کشور در عرصه‌های گوناگون وارد کرده است. با وجود آنکه در بدترین شرایط تحریم و تهدید قرار داریم و فرصت‌ها یکی پس از دیگری از دست می‌رود، همچنان به تخریب ظرفیت‌ها می‌پردازیم و همین اندک بضاعت اقتصادی را نیز زیر سوال می‌بریم.

ظرفیت مناطق آزاد

در این شرایط تحریم و تهدید، مناطق آزاد می‌توانند نقش برجسته‌ای در عرصه‌های گوناگون ایفا کنند. قانونگذار معافیت‌های بسیاری برای مناطق آزاد در نظر گرفته و برای این مناطق جذابیت ایجاد کند و همین جذابیت‌ها بهترین زمینه برای جذب سرمایه گذار، تولید، اشتغالزایی، گردش مالی و رونق اقتصادی می‌شود.

نقش آفرینی موثر

با وجود تمامی تخریب‌هایی که صورت می‌گیرد، مناطق ازاد در مسیر تولید و اشتغالزایی گام برمی دارند. البته نمی‌توان انتظار داشت که مناطق آزاد تنها در مسیر تولید باشند و هیچ رویکردی در برقراری تعامل اقتصادی نداشته باشند. اگر انتظار داریم مناطق آزاد فرصت و عرصه خوبی برای تولید و صادرات باشند، باید این فرصت را در اختیار مناطق آزاد قرار دهیم که واردات نیز داشته باشند. واردات باعث می‌شود تا ظرفیت‌های مناطق ازاد بخوبی معرفی شوند. بی شک بازرگانانی که از سراسر جهان به مناطق آزاد می‌آیند، بهترین مبلغ گردشگری هستند که می‌تواند باعث رونق گردشگری در مناطق آزاد باشد.

تقدیر به جای تخریب

یکی از مهمترین اقداماتی که در مناطق آزاد توقع می‌رود، توجه به عملکرد‌های مثبت و البته بزرگنمایی آنهاست. باید بپذیریم که تقدیر از عملکرد‌ها باعث ایجاد انگیزه و البته گسترش مناطق آزاد می‌شود. به همین دلیل انتظار می‌رود آنچه در مناطق آزاد صورت می‌گیرد، با صداقت مطرح و از خوبی‌ها تقدیر شود و به جای آنکه بدنبال سیاه نمایی و تخریب باشیم، در تلاش برای تقدیر از عملکرد‌های تاثیرگذار باشیم.

 

بیشتر بخوانید:

منطقه آزاد اروند رتبه اول سهولت کسب و کار در تمام مناطق آزاد



اروند در مظلومیت

یکی از مناطق آزاد که مورد کم لطفی قرار گرفته، منطقه آزاد اروند است. این در حالی است که منطقه آزاد در منطقه جنگ تحمیلی قرار گرفته و مردم این مناطق سالهاست از اتفاقاتی که در دوران دفاع مقدس رخ داده، رنج می‌برند. هنوز آبادان و خرمشهر در فقر و محرومیت دست و پا می‌زنند و مردم با دیدن شرایط نامساعد، نتوانسته اند دوران جنگ تحمیلی را فراموش کنند. به همین دلیل منطقه آزاد اروند تعریف شد و بدون هیچ مخالفی، با راه ا ندازی آن موافقت شد تا شاید بتوان در قالب فعال شدن این منطقه آزاد، گردش مالی لازم در اروند صورت پذیرد و مردم تا حدودی رنگ آسایش ببینند.

برتری در دستور کار

منطقه آزاد اروند با تمام توان کار و تلاش می‌کند تا بدین واسطه هم جنوب کشور به روز‌ها اوج قبل از جنگ تحمیلی بازگردد و هم توانمندی مردم نجیب خوزستان را به اثبات برساند. به همین دلیل برتری جویی را در دستور کار قرار داده و با تلاش بخش‌های تولیدی، نام اروند بخوبی می‌درخشد.

صادرکننده و سرمایه گذار برتر

اکنون تولید و صادرات با جدیت در دستور کار منطقه آزاد اروند قرار گرفته و نقش آفرینی در این عرصه باعث شده تا مورد توجه مسوولان قرار گیرد. اگرچه اروند در عرصه‌های گوناگون با جدیت فعال بوده، اما روئین دژ بتن و آجیل و خشکبار آرات به اندازه‌ای خوش درخشیده اند که با اقبال مسوولان رو به رو شده است. در نتیجه دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد که عملکرد مناطق را با دقت زیر نظر دارد، از دو مجموعه روئین دژ بتن به عنوان سرمایه گذار برتر و آجیل و خشکبار آرات به عنوان صادرکننده برتر و نمونه منطقه آزاد اروند تجلیل کرد. جالب توجه اینکه این تقدیر در نمایشگاه اختصاصی اوراسیا صورت گرفت. این نمایشگاه که در تهران برگزار شد، در قالب همایش تخصصی به تجلیل از صادرکنندگان و سرمایه‌گذاران برتر مناطق آزاد پرداخت که از ۱۴ فعال در این حوزه تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: