April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۶۲۶
۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
0
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از تداوم روند برگزاری جشنواره «قشم بوم» در روستاهای جزیره به صورت هفتگی با هدف معرفی بهتر ظرفیت های گردشگری این منطقه خبر داد.

هفتمین رویداد «قشم بوم» در روستای مسن برگزار شد / «قشم بوم» فرصتی مناسب برای آشنایی با هنرمندان محلی جزیره

عادل پیغامی هفتمین رویداد قشم بوم در روستای مسن، اظهار داشت: در نمایشگاه‌های جانبی این رویداد، هنرمندان بومی روستا‌های قشم در حوزه‌های مختلف صنایع دستی، موسیقی، غذا‌های سنتی و محلی برای علاقمندان و گردشگران عرضه می‌شود.

پیغامی ادامه داد: در بسیاری از روستا‌ها هنرمندان و فعالان حوزه‌های مختلف هنری و فرهنگی وجود دارند و برگزاری قشم بوم فرصت خوبی برای آشنایی با این هنرمندان محلی و ظرفیت‌های روستا‌های مختلف جزیره و معرفی آن‌ها فراهم آورده است.

وی تصریح کرد: در بخشی از برنامه‌های این رویداد، بزرگان روستا‌های مختلف به بیان خاطرات، رسوم و رویداد‌های تاریخی هر منطقه می‌پردازند که به گردآوری بخشی از تاریخ شفاهی و حافظه تاریخی جزیره کمک می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: با برگزاری انواع رویداد‌ها می‌توان شرایط را برای شادی و امیدآفرینی با نقش آفرینی جامعه محلی فراهم نمود و امکان بهبود وضعیت اقتصادی برای خانواده‌ها و رونق صنعت گردشگری در جزیره را ایجاد کرد.

براساس این گزارش، هفتمین رویداد قشم بوم در روستای مسن با برنامه‌های جانبی مختلفی از جمله پویش نه به پلاستیک با پاکسازی ساحل، سالفه با ناخدایان قدیمی، کارگاه آموزشی برای بانوان و کودکان، برگزاری نمایشگاه‌های جانبی و تقدیر از کارآفرینان حوزه مختلف برگزار شد.

گفتنی است، در این مراسم عادل پیغامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، معاونان و مدیران این سازمان به همراه ساکنان روستای مسن، قشموندان و گردشگران نیز حضور داشتند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: