May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۹۳۳
۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
0
مدیر طرح‌های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان از انجام موفقیت آمیز نخستین عملیات آتشباری معدن مس و طلای جانجا خبر داد.

انجام نخستین عملیات آتشباری معدن جانجا/ برنامه‌ریزی برای ۲۰ میلیون مترمکعب پیش باطله‌برداری

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مصطفی مولوی تصریح کرد: نخستین عملیات آتشباری در معدن مس و طلای جانجا با آماده سازی ۲۸ هزار متر مکعب باطله، طی هفته گذشته و با موفقیت انجام شد.

عملیات خاک برداری

وی ادامه داد: از ابتدای عملیات اجرایی در معدن جانجا بیش از ۸۰۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی و انتقال مصالح انجام شده که با عملیات آتشباری و ورود ماشین آلات جدید مقرر شده به صورت متوسط به ۷ میلیون متر مکعب سالیانه طی دوره آماده سازی افزایش یابد.

مولوی تاکید کرد: حجم عملیات پیش باطله برداری، طی مدت سه سال حدود ۲۰ میلیون متر مکعب خواهد بود.

اشتغال طرح

وی ادامه داد: با راه اندازی معدن از اواخر تیر ماه سال جاری بیش از ۱۶۰ نفر مشغول به فعالیت شده‌اند که ۸۰ درصد افراد در حوزه‌های فنی و کارگری و اپراتور‌های ماشین آلات از نیرو‌های بومی منطقه سیستان هستند. مدیر طرح‌های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با افزایش تعداد ماشین آلات و حجم فعالیت‌های معدن، تعداد نیرو‌های شاغل در این معدن تا حدود دو برابر افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: معدن مس و طلای جانجا در شمال استان سیستان و بلوچستان و در شهرستان نیمروز واقع شده و پروژه‌ای با ظرفیت تولید کنسانتره سالانه ۱۳۰ هزار تن در برنامه اجرا دارد. سرمایه گذار طرح کنسرسیومی متشکل از بزرگترین شرکت‌های معدنی کشور است.

مولوی در پایان عنوان کرد: با گسترده‌تر شدن فعالیت‌های اجرایی در محیط معدن مس و طلای جانجا و توسعه فعالیت‌ها، اشتغال پایدار موجب رونق اقتصادی این خطه خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: