April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۰۷۲
۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
0
بعد از گذشت ۹ سال عملیات حج عمره از ۱۳ دی ماه از فرودگاه امام خمینی آغاز شده و مسافران از طریق دو ایرلاین ایرانی به سرزمین وحی طی ۱۰ روز اعزام می‌شوند.

آغاز اعزام زائران حج عمره از فرودگاه امام خمینی از چهارشنبه

حج عمره بالاخره بعد از ۹ سال کش و قوس‌های فراوان از امسال کلید خورد و با توجه به رایزنی‌های که توسط مسئولان سیاسی، خارجی، اقتصادی و فرهنگی کشور با عربستان صورت گرفت این پرواز‌ها از فردا آغاز می‌شود.

براساس این گزارش اواخر مهرماه امسال سومین جلسه شورای عالی حج به ریاست آیت‌الله ابراهیم رئیسی؛ رئیس جمهوری کشورمان و جمعی از وزرا و مسئولان مربوط به حوزه حج برگزار شد و محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این جلسه از آغاز سفر‌های عمره در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت که تلاش بر این است تا پیش از موسم حج تمتع ۳۵۰ الی ۴۰۰ هزار زائر به عمره مفرده اعزام شوند.

بعد از اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سایر اقدامات برای فراهم کردن مقدمات سفر زائران به عمره مفرده آغاز شد و نمایندگان سازمان حج و زیارت و بانک مرکزی و مسئولان هوایی وزارت راه وشهرسازی عازم عربستان شدند تا مذاکرات و رایزنی‌های لازم برای ازسرگیری سفر‌ها انجام شود.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی سازمان حج و زیارت روند اعزام کاروان‌ها که پیش از این قرار بود در ۲۶ آذر ماه انجام شود به دلیل دیر اعلام کردن مسئولان و پر نشدن ظرفیت کاروان‌ها به تاخیر افتاد و در نهایت مقرر شد که از بامداد چهارشنبه ۱۳ دی اعزام کاروان‌ها به حج عمره از فرودگاه امام خمینی انجام شود.

در همین رابطه سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: اعزام کاروان‌های حج عمره از ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی ره انجام می‌شود و طبق برنامه ریزی صورت گرفته دو ایرلاین ایران ایر و معراج مسئول جابه جایی مسافران در این عملیات هستند. پرواز‌ها از بامداد چهارشنبه ۱۳ دی با روزانه یک پرواز آغاز و تا اواخر اسفند ماه هم ادامه دارد.

همچنین در همین رابطه محمد حسین آجیلیان مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: عملیات حج عمره امسال بعد از ۹ سال وقفه با رایزنی‌های سیاسی وزارت امور خارجه برقرار شد و امیدواریم از ۱۳ دی ماه اولین پرواز‌های حج عمره امسال انجام شود.

به گفته وی، پیش از این سازمان حج و زیارت اعلام کرده بود که از ۲۸ آذر ماه عملیات حج انجام می‌شود، اما به دلیل پر نشدن کاروان‌ها این پرواز‌ها بعد از دو هفته انجام خواهد شد و امیدواریم اولین کاروان‌های حج از مشهد و فرودگاه امام خمینی به عربستان اعزام شوند.

او بیان کرد: پرواز‌های تهران از فرودگاه امام خمینی انجام و طبق پیش بینی‌های صورت گرفته از بامداد ۱۳ دی آغاز می‌شود و سایر پرواز‌های حج از فرودگاه مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز، ساری، اهواز، یزد، کرمان، زاهدان، بندرعباس انجام می‌شود. پرواز‌های حج عمره مشهد از روز ۱۳ دی ماه آغاز می‌شود و گروه اول اعزام حج از ۱۳ دی شروع و تا ۲۸ اسفند ماه توسط دو شرکت هواپیمایی ایران ایر و معراج انجام می‌شود.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی اظهار کرد: ۶۲ هزار زائر از ۱۳ دی تا ۲۸ اسفند ماه به سرزمین وحی برای انجام عملیات حج عمره اعزام خواهند شد که از این تعداد ۲۸ هزار نفر از فرودگاه امام خمینی و مابقی از سایر فرودگاه‌های کشور اعزام خواهند شد. طبق اعلام سازمان حج زیارت روزانه ۴ پرواز به سرزمین وحی اعزام شده که از طریق این ۴ پرواز هزار نفر اعزام می‌شوند.

او تاکید کرد: شرکت فرودگاه‌ها وناوبری هوایی کشور مسئول برنامه ریزی ایرلاین‌ها و جابه جایی مسافران هست بنابراین به مسافران در این پرواز‌ها توصیه می‌شود که با توجه به تغییرات اقلیمی و بارش باران و برف و احتمال تاخیر در پرواز‌ها مسافران از آوردن همراه پرهیز کنند.

طبق گزارشاتی که نمایندگان اعزامی به عربستان به سازمان حج و زیارت اعلام کرده‌اند، برای عمره ۱۱ هتل در مدینه و ۶ هتل در مکه نهایی شده و پیش‌بینی برای اعزام زائران در ماه شعبان هم درحال پیگیری است.

همچنین در همین رابطه محمد نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها وناوبری هوایی کشور در خصوص انجام پرواز‌های حج گفت: اهمیت عملیات حج عمره کمتر از حج تمتع نیست مدیران فرودگاه‌های عامل برای تأمین امنیت و بازرسی هرچه بهتر در فرودگاه‌ها مانند همیشه با نیرو‌های نظامی و انتظامی همکاری کنند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها تصریح کرد: باتوجه به شرایط نامساعد جوی در فصل زمستان و احتمال تأخیر و لغو برخی پروازها، باید اطلاع‌رسانی هوشمندانه از سوی بخش‌های مرتبط از جمله شرکت‌های هواپیمایی داشته باشیم تا شاهد ازدحام جمعیت در سالن‌های فرودگاهی نباشیم.

براساس این گزارش حال با توجه به آغاز اعزام زائران حج عمره در مرحله اول که شامل هزار نفر است که طی مدت ۱۰ روز انجام می‌شود بنابراین برنامه ریزی برای کاهش حجم تاخیرات و تسریع در اعزام زائران باید در دستور کار دستگاه‌های هوایی کشور قرار گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: