April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۰۹۰
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
0
معاون وزیر صمت گفت: سال گذشته ۱۵ هزار ۵۰۰ شناسه کالا صادر شد، ولی امروز با دو برابر شدن این رقم توانستیم ۳۱ هزار کالا را شناسه‌دار کنیم.

صدور ۳۱ هزار شناسه کالا در راستای مقابله با کالای قاچاق و تقلبی

محمد مهدی برادران معاون وزیر صمت در امور صنایع گفت: ما در سال ۹۷ کمبود مواد شوینده در کشور داشتیم، ولی امروز به خوبی این مواد در کشور یافت می‌شود، افق ۱۴۰۶ صنعت شوینده کشور صنعتی برون زا و با افزایش ۱۰ درصدی تولید و افزایش صادرات است و یکی از ارکان اصلی در این صنعت محسوب می‌شود.

او گفت: در حال حاضر ۱۵۸۸ واحد صنعتی دارای مجوز واحد صنعتی بهداشتی کشور داریم که نقش عمده در تولید نیاز جامعه دارند، اما بسیاری از ظرفیت‌های کشور متاسفانه بلااستفاده مانده است.

به گفته او، تامین سرمایه بازاریابی بین الملل و ارتقاء محصولات در دستور کار واحد‌های جدید بهداشتی است، ما باید قیمت کالا را رقابتی نکنیم و بهروری را افزایش دهیم.

برادران گفت: خوشبختانه امروز کیفیت محصولات در زمینه بهداشتی بسیار بالا است طرح قیمت‌گذاری درقالب قیمت تمام شده تولید موضوعی است که با همکاری تولیدکنندگان و اصناف درحال اجراست و مورد استقبال تولیدکنندگان و مصرف کنندگان قرار گرفته‌است.

برادران گفت: تبلیغات لوازم بهداشتی نباید فریب دهنده باشد متاسفانه در یکی از برند داخلی کشور فقط ۳۰ گروه کالای تقلب کشف و ضبط شد.

او گفت: سال گذشته ۱۵ هزار ۵۰۰ شناسه کالا صدر شد که امروز بیش از ۳۱ هزار کالا دارای شناسه تولید شدند که این شناسه از قاچاق کالا جلوگیری می‌کند همچنین ۱۷۰ میلیون دلار صادرات محصولات بهداشتی فقط در ۹ ماه ابتدایی امسال داشته ایم.

برادران گفت: برخی تصور می‌کنند که ستاد مبارزه با قاچاق کالا، تنها محدود به رسیدگی به فعالیت قاچاقچیان و امری خاص و غیرعمومی است، اما واقعیت امر این است که کالای قاچاق دارای ابعاد مختلف است و با جان و مال مردم مرتبط است؛ بر این اساس جز خود مردم هم در این زمینه نمی‌توانند به ما کمک کنند و بیشترین نقش برای اصلاح نظام بازار را مردم بایستی ایفا کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: