April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۳۱۵
۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
0
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: با تصویب هیات وزیران پوشش ضمانت‌نامه‌های اعتباری صندوق از ۷۰ به ۱۰۰ درصد اصل و سود تسهیلات افزایش یافت.

پوشش ۱۰۰ درصدی ضمانت‌نامه‌های اعتباری در راستای حمایت از صنایع کوچک

محمدحسین مقیسه، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: بر اساس ماده ۵ اساسنامه مصوب سال ۱۳۸۴ هیات محترم وزیران، ضمانت‌نامه‌های صادره تاکنون صرفا ۷۰ درصد اصل و سود تسهیلات اعطایی نظام بانکی را تضمین می‌کرده است که با اصلاح این بند اساسنامه، صندوق از این پس می‌تواند ۱۰۰ اصل و سود تسهیلات اعطایی به صنایع کوچک را نزد نظام مالی و اعتباری کشور تضمین کند.

وی افزود: صدور ضمانت‌نامه‌های اعتباری به مبلغ ۵ میلیارد تومان با پوشش ۷۰ درصدی، چالش‌هایی را برای واحد‌های صنعتی و همچنین نظام بانکی ایجاد کرده بود که با افزایش پوشش به ۱۰۰ درصد، مسیر تامین مالی از طریق ضمانت‌نامه‌های اعتباری صندوق برای تولید کنندگان مشمول تعریف صنایع کوچک کوتاه‌تر و آسانتر شده است.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک همچنین گفت: حذف مسیر‌ها و فرآیند‌های موازی در صندوق و بانک بویژه در بخش‌های تشکیل پرونده، ارزیابی و وثیقه سپاری زمان انتظار را برای مشتریان کوتاه و دریافت تسهیلات را آسانتر از گذشته کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: