April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۴۶۰
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
0
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: قشم هاب اقتصاد دریاپایه کشور است و تمامی حوزه‌های اقتصادی و کسب و کارهای دریاپایه در این جزیره در حال فعالیت هستند.

منطقه آزاد قشم یک موجودیت ملی برای توسعه و رونق اقتصادی کشور است / قشم هاب اقتصاد دریاپایه ایران

عادل پیغامی در دومین نشست معاونان عمرانی و مدیران محیط زیست مناطق آزاد کشور، اظهار کرد: شناخت کافی از ظرفیت ها، پتانسیل‌ها و امکانات موجود در جزیره قشم در کشور وجود ندارد.

پیغامی ادامه داد: متاسفانه در ذهن بسیاری از مدیران ارشد کشور، مناطق آزاد هنوز به عنوان یک موجودیت ملی مورد پذیرش قرار نگرفته اند و این در حالی است که مناطق آزاد یک ظرفیت و فرصت بی نظیر برای اقتصاد ملی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌روند.
وی اضافه کرد: منطقه آزاد قشم همان اندازه به استان هرمزگان و قشموندان تعلق دارد و یک ظرفیت محلی و منطقه‌ای است، به همان اندازه یک موجودیت ملی برای تمامی استان‌ها و جغرافیای ایران است.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛ جغرافیای انسانی قشم نقطه اتصال زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف جهانی در طول قرن‌های گذشته است و این موضوع در کنار مزیت‌های ژئوپلتیکی و اقتصادی، این جزیره را دارای موقعیت ویژه‌ای کرده است.

پیغامی با تاکید بر اینکه قشم هاب اقتصاد دریاپایه کشور است، افزود: تمامی حوزه‌های اشتغال و کسب و کار‌های مرتبط با حوزه دریاپایه در جزیره قشم در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به فرصت‌های اقتصادی صنعت بانکرینگ در قشم، گفت: این جزیره در حوزه بانکرینگ دارای موقعیت ویژه‌ای است که متاسفانه در سال‌های گذشته به علت برخی مسائل حاشیه‌ای و خودتحریمی ها، امکان فعال شدن این حوزه به صورت جدی ایجاد نشده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: منطقه آزاد قشم با توجه به وجود در موقعیت ژئوپلتیک تنگه هرمز می‌تواند نقطه قابل اتکای بسیاری از استان‌های کشور جهت توسعه صادرات، رونق تجارت و اقتصاد و ارزآوری برای کشور باشد.

پیغامی با بیان اینکه برای بسیاری از پروژه‌های زیرساختی در جزیره قشم، نیازمند همراهی و هم‌افزایی سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها هستیم، افزود: پروژه ملی طرح جامع شبکه ارتباطی خلیج فارس متشکل از چهار طرح پل خلیج فارس، بزرگراه، احداث راه آهن و بندر کاوه برای اجرایی شدن نیازمند نگاه ویژه وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وجود منطقه آزاد مزیت‌های بسیاری برای جزیره قشم به همراه داشته و مسیر را برای پیشرفت و توسعه تا حدودی هموار کرده است، اما هنوز تا نقطه ایده‌آل آبادانی باید بیشتر تلاش کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: