April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۷۰۴
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
0
محمدصادق غلامی گفت: مهمترین متغیری که باعث می‌شود ما بتوانیم بر ناترازی فائق شویم، وصول به موقع و کامل حق بیمه‌ها است.

«حق بیمه» اصلی‌ترین منبع درآمدی صندوق‌/ فروش املاک از منابع چهارگانه ورودی سازمان است/ چهار و نیم میلیون شاغل غیررسمی بیمه نشده داریم

محمدصادق غلامی (مشاور هیات امنای سازمان تامین اجتماعی) در اظهارنظری پیرامون حمایت از جذب ورودی برای صندوق‌های بازنشستگی کشور و به خصوص صندوق تامین اجتماعی، از اقدامات مدیریت سازمان برای افزایش ضریب پشتیبانی و جلوگیری از ناترازی صندوق تامین اجتماعی گفت.

وی با اشاره به اینکه «با تایید قانون افزایش سن بازنشستگی در شورای نگهبان و مجمع تشخیص، این قانون از ابتدای اجرای برنامه هفتم توسعه در کشور ابلاغ و اجرا می‌شود» اظهار کرد: صندوق‌ها برای جلوگیری از ناترازی خود چهار منبع وصول درآمد دارند که اصلی‌ترین آن‌ها وصول حق بیمه است. سود سرمایه‌گذاری صندوق‌ها و اخذ دیون سازمان تامین اجتماعی از دولت و فروش اموال و املاک راکد سازمان از جمله این منابع است که چهار منبع سازمان محسوب می‌شود.

غلامی افزود: مهمترین متغیری که باعث می‌شود ما بتوانیم بر ناترازی فائق شویم، وصول به موقع و کامل حق بیمه‌ها است که در این راستا مدیریت سازمان و هیات امنای آن هر اقدامی که بتوان با آن متغیر وصول حق بیمه را تقویت کند، در دستور کار قرار دارد.

سرپرست دبیرخانه هیات امنای تامین اجتماعی با اشاره به اینکه یکی از ابزار‌های ما در جهت افزایش حق بیمه ورودی سازمان، تقویت بازرسی‌های تامین اجتماعی است، ادامه داد: ما اکنون در حوزه اشتغال غیررسمی که شامل شاغلین فاقد پوشش بیمه‌ای است، مشکل داریم. اکنون در حوزه اشتغال غیررسمی‌ای که شاغلین آن می‌توانند حق بیمه پرداخت کنند، حدود چهار میلیون و نیم نفر شاغل هستند که همه می‌توانند تحت پوشش بیمه‌گران قرار گرفته و حق بیمه پرداخت کنند که فعلا از این منبع محروم هستیم.

وی با بیان اینکه موضوع سهم حق بیمه بحثی جدا از «نرخ حق بیمه» است، گفت: هم اکنون مبحث «نرخ حق بیمه» در سازمان تامین اجتماعی ثابت بوده و هیچ تغییری ننموده و افزایش سن بازنشستگی نیز در این میزان نرخ حق بیمه، تغییری ایجاد نکرده است.
انتهای پیام/

گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: