April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۷۶۸
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
0
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: مشکل معلمان خرید خدمات از جنس چگونگی قرارداد با آن‌ها به زودی مشخص می‌شود.

چگونگی قرارداد با معلمان خرید خدمات به زودی مشخص می‌شود

علی فرهادی امروز درباره بکارگیری نیرو‌های خرید خدمات آموزش و پرورش اظهار کرد: وزیر سابق آموزش و پرورش با سازمان اداری استخدامی توافق کرده بود که نیرو‌های خرید خدمات جذب نشوند و در مقابل ۵۳ هزار نفر با مجوز استخدام جذب شوند.

وی افزود:، اما جذب این ۵۳ هزار نفر محقق نشد، ۴۳ هزار نفر جذب شدند که این تعداد هم دیرتر از زمان ممکن استخدام شدند، نتیجه آزمون استخدامی دبیری تا پایان مهر مشخص شد. همچنین ۱۷ هزار و ۴۰۰ نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزگاری پیش از مهر و بقیه تا پایان مهر مشخص شدند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بنابراین با توجه به این شرایط، استان‌ها هم ناچار شدند که نیرو‌های خرید خدمات را به همکاری دعوت کنند، اما برای جذب آن‌ها هیچ مجوزی نداشتیم.

فرهادی یادآورشد: این موضوع در هیات دولت هم مطرح و تصویب شد و تصویب‌نامه به این صورت که برای این‌ها فکری بکنید به سازمان اداری و استخدامی ابلاغ شد.

وی گفت: جلسات بسیاری با سازمان اداری و استخدامی برگزار کردیم و تعامل و همکاری قوی بین سازمان اداری و استخدامی و آموزش و پرورش صورت گرفت که بهترین حالت برای نیرو‌های خرید خدمات درنظر گرفته شود و یک پایش کامل هم داشته باشیم.

همچنین رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش ۱۶ مهر اعلام کرد: سال گذشته قراردادی سه جانبه بین وزیر وقت آموزش و پرورش، سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه در رابطه با خرید خدماتی‌ها بسته شد، مبنی بر اینکه دیگر بحث خرید خدمات تمام شود. بر این مبنا قرار شد همه این نیرو‌های خرید خدماتی در آزمون استخدامی شرکت کنند تا استخدام شوند و در آزمون نیز به ازای سال‌های سابقه کار، امتیاز خاص به آنان دادیم.

وی با بیان اینکه امسال ۴۰۰۰ نیروی خرید خدماتی از بین ۲۲ هزار نیروی خرید خدماتی وزارت آموزش و پرورش در آزمون استخدامی قبول شدند، ادامه داد: طبق قانون، استخدام این نیرو‌ها فقط از طریق آزمون ممکن است. در عین حال به عنوان وزیر آموزش و پرورش به کیفیت کار بسیاری از این نیرو‌ها اعتقاد دارم. امسال هم اجازه جذب این نیرو‌ها را جز از طریق آزمون نداشتیم، اما با دستور رئیس جمهور خرید خدماتی‌های قبلی به خدمت فراخوانده شدند که تعداد آنان حدود ۱۸ هزار نفر است.

همچنین در راستای فعالیت نیرو‌های خرید خدمات، اول آذر امسال اعلام شد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی هرگونه بکارگیری نیروی جدید از طریق خرید خدمات آموزشی، حق‌التدریس آزاد و آموزشیار نهضت سوادآموزی در مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی دولتی را ممنوع کردند، در ماده ۸۸ لایحه برنامه هفتم آمده است: به منظور ارتقای کیفیت نیروی انسانی آموزش و پرورش به عنوان محور تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور، اقدامات ذیل انجام می‌گیرد:

هرگونه بکارگیری نیروی جدید از طریق خرید خدمات آموزشی، حق التدریس آزاد و آموزشیار نهضت سوادآموزی به جز افرادی که در سنوات گذشته تحت این عناوین و به صورت مستمر شاغل در آموزش و پرورش بوده‌اند، در مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی دولتی ممنوع است. مقررات این حکم مانع از مشارکت افتخاری نخبگان بدون ایجاد هرگونه تعهد استخدامی برای دولت، نیست.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: