April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۱۳۳
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
0
معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور گفت: باید برای اجرای کامل قانون جامع حمایت از معلولان و ساماندهی کودکان کار و خیابان تلاش کنیم.

اجرای دستورالعمل حمایت از معلولان و سالمندان روی میز دادستانی و بهزیستی

غلام‌عباس ترکی معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور در آئین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دادستانی کل کشور و سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی ماموریت‌های متعدد و متنوعی دنبال می‌کند که عمده آن‌ها حمایتی، توانبخشی، مشاوره‌ای، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تربیتی و راهبری است. این سازمان از اهمیت بسیار زیادی در راستای اهداف انقلاب اسلامی برخوردار است. جامعه هدف سازمان نیز طیف‌های متعددی هستند که نیازمند حمایت جامعه‌اند.

او تصریح کرد: افراد دارای معلولیت، سالمندان، زنان سرپرست خانوار، ایتام و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، زنان پناهجو و آسیب‌دیدگان اجتماعی، افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی، زنان متقاضی طلاق و کودکان در معرض مخاطرات هستند. این جامعه هدف بسیار حائز اهمیت است و دستگاه‌های متعددی برای حمایت از این گروه‌ها تکالیف قانونی برعهده دارند، اما محوریت همه این کار‌ها برعهده بهزیستی است که به طور شبانه‌روزی خدمات متعددی ارائه می‌دهد.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور بیان کرد: این سازمان همچنین در شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی می‌کند. موضوع آسیب‌های اجتماعی موضوع چند وجهی و بین دستگاهی است و بدون همکاری و مددرسانی همه قوا و بدون مشارکت گسترده مردم امکان وصول به همه اهداف تعیین شده، وجود ندارد.

ترکی گفت: اختلافات خانوادگی، کودک‌آزاری، خشونت‌ها و افکار خودکشی از موضوعاتی است که اورژانس اجتماعی به صورت شبانه روزی در سراسر کشور خدماتی ارائه می‌دهد، در این میان نهاد دادستانی هم تکالیف قانونی را برعهده دارد. باتوجه به اینکه این موضوعات از مصادیق حقوق عامه هستند، دادستان‌ها تکلیف قانونی دارند که مسائل مربوط به حقوق عامه را پیگیری و نظارت کنند.

ترکی تصریح کرد: دادسرا‌ها مسئولیت‌هایی در حوزه امور سرپرستی دارند که این مسئولیت‌ها با مسئولیت‌های سازمان بهزیستی همسو است؛ لذا دادستانی کل و دستگاه قضایی، براساس تکالیف قانونی برنامه‌های عملیاتی متعددی برای دادستان‌ها پیش‌بینی کرده است که در این حوزه وظایف قانونی خود را اعم از قضایی و پیگیری و نظارت حقوق عامه و پیشگیری انجام می‌دهند.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور ادامه داد: این همسویی و ماموریت‌های مشترک، همکاری نزدیک ما و سازمان بهزیستی را برای انجام بهتر ماموریت‌ها و رسیدن به اهداف مشترک می‌طلبد.

او گفت: هدف‌گذاری این بود که تفاهمی بین دادستانی و کمیته امداد برای حمایت قضایی و اجتماعی از ایتام تحت پوشش کمیته امداد، شناسایی چالش‌های حقوقی و قضایی جامعه هدف، تشکیل دبیرخانه دائمی در دادستانی کل، احصای چالش‌های مهم و ارائه راهکار‌ها و تدابیر حمایتی و پیشگیرانه به طور مشترک داشته باشیم. در آنجا تفاهم‌نامه به امضاء رسید و در ادامه تدابیر مشترکی به عمل آوردیم.

ترکی تصریح کرد: در این ایام مبارک تفاهم‌نامه همکاری بین دادستانی و سازمان بهزیستی امضاء خواهد شد. موضوعات متعددی در تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

او گفت: یکی از محور‌های همکاری‌های ما در تفاهم‌نامه عملیاتی کردن کامل دستورالعمل خواهد بود. باید برای اجرای کامل قانون جامع حمایت از معلولان و ساماندهی کودکان کار و خیابان تلاش کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: