April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۵۹۴
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
0
رانندگان با توجه به محدودیت فضای پارک برای معلولین، در صورت خالی بودن جای پارک معلولین به هیچ عنوان در این مکان‌ها پارک نکنند.

مبلغ جریمه پارک در جای معلولان چقدر بازدارنده است؟

همیشه صحبت بر سر قشر خاص جامعه یعنی افراد معلول بوده است. کسانی که مشکلاتشان دغدغه همه مردم تلقی می‌شود، اما باز هم نکاتی رعایت نمی‌شود. دسترس پذیری شهر برای معلولان جسمی و حرکتی و سالمندان یکی از مولفه‌های اساسی در مدیریت اصولی شهر‌ها به شمار می‌رود، امری که در کشور‌های توسعه یافته به نحو مطلوب و سازنده‌ای اجرایی و عملیاتی می‌شود.

یقینا با نادیده گرفتن بستر و زیرساخت‌های لازم برای حضور افراد معلول در جامعه به مثابه افراد عادی، بخش قابل توجهی از توانمندی‌های موجود در حوزه جامعه معلولان کشور به حاشیه می‌رود که این موضوع خسارت بزرگی تلقی می‌شود که با مناسب سازی و دسترس پذیری می‌توان رفع کرد.

درباره این موضوع سازمان بهزیستی هم بار‌ها تذکر داده و گفته که به خاطر بی‌توجهی مردم به تابلو‌های ویژه پارک خودرو معلولان، یافتن جای پارک خودرو برای معلولان مشکل‌تر از قبل شده و این بی‌توجهی‌ها، افراد دارای معلولیت و توانخواهان را به دردسر انداخته است. پس بهتر است رانندگان با توجه به محدودیت فضای پارک برای معلولین، در صورت خالی بودن جای پارک معلولین به هیچ عنوان در این مکان‌ها پارک نکنند و به حقوق شهروندی معلولان احترام بگذارند و این جای پارک‌ها را برای خودرو‌های معلولین محفوظ نگه دارند.

به همین منظور از سرهنگ علی اصغر شریفی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در این باره پرسیدیم که گفت: توقف در گذرگاه عابر پیاده که بیشتر در بلوار‌ها و تقاطع‌ها است٬صورت می‌گیرد. خودرو‌ها در این محل‌ها روی خط کشی عابرین پیاده پارک کرده و مانع تردد درست آن‌ها می‌شوند و این موضوع باعث بروز حوادث برای عابرین پیاده علی الخصوص معلولین خواهد شد.

سرهنگ شریفی گفت: توقف در محل اختصاصی جانبازان و معلولین یکی دیگر از توقفات غیر مجاز بوده که بسیار مهم و حساس تلقی می‌شود. این تخلف کاری غیر اخلاقی است چرا که این افراد زمانی می‌خواهند در محلی که برای آنان اختصاص داده شده پارک کنند با مشکل نبود فضای پارک رو به رو خواهند شد٬، زیرا افراد دیگری در آن جا پارک کرده اند.

او تصریح کرد: پارک در این محل حمل با جرثقیل را نیز در پی دارد و جریمه ۱۰۵ هزار تومانی را نیز به دنبال خواهد داشت و این جریمه سنگین‌ترین جریمه تخلفات و توقفات فردی است که در آن مکان‌ها پارک کرده اند.

او گفت: توقف در داخل پیچ‌ها، روی پل‌ها و داخل تونل‌ها نیز جز توقفات غیر مجاز و خطرناک است. این محل‌ها در نقاط کور واقع شده‌اند و علاوه بر اینکه باعث بی نظمی می‌شود چرا که خودرو در نقطه کور واقع شده و ممکن است که هر لحظه با خودرویی برخورد کرده و باعث بروز حوادث جبران ناپذیری شود. ماده ۱۶۳ آئین نامه راهنمایی و رانندگی درباره این تخلفات کاملا توضیح داده است.

در ادامه بیان کرد: نزدیک ۴ و نیم میلیون وسیله نقلیه در شهر تهران با پلاک تهران تردد می‌کنند. در مدت ۱۰ ماه بیش از ۹ میلیون جریمه توقفات غیر مجاز برای رانندگان خاطی صادر شده است. یعنی میانگین هر ماه حدود ۱ میلیون برگ جریمه برای رانندگان متخلفی که تخلفات و توقفات غیر مجاز را انجام داده بودند صادر شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: