May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۸۲۲
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
0
بنابر اعلام مسئولان سازمان بورس، مجمع شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در استان خراسان شمالی به ۲۳ بهمن و مجمع استان زنجان نیز ۳۰ بهمن برگزار خواهد شود.

مشارکت در مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت بر افزایش سودآوری اثرگذار است؟

۷ آذر امسال بود که نحوه برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت پس از مدت‌ها توقف تصویب و اعلام شد.

سهام عدالتی که بر اساس آمار اعلامی از سوی سازمان بورس در حال حاضر بالغ بر ۵۰ میلیون نفر، سهامدار آن هستند که حدود ۲۰ میلیون نفر به صورت مستقیم و ۳۰ میلیون نفر به صورت غیر مستقیم از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، سهام عدالت خود را مدیریت می‌کنند.

مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت برای سهامدارانی است که روش غیر مستقیم را برگزیده‌اند. سهامداران مستقیم می‌توانند در مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر حضور داشته باشند و اعمال رای کنند.

در همین زمینه، ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مجمع استان خراسان شمالی به امید خدا بناست ۲۳ بهمن و مجمع استان زنجان نیز ۳۰ بهمن برگزار شود.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: هم‌زمان فراخوان برای داوطلبان جهت عضویت در شرکت سرمایه‌گذاری استان خراسان شمالی و زنجان هم منتشر شده است اشخاص حقیقی که می‌خواهند در مجمع به عنوان عضو هیات مدیره انتخاب شوند باید در سامانه ستان ثبت‌نام کنند تا اقدامات تایید صلاحیت مشخص شود و تنها اشخاص حقیقی می‌توانند در مجمع به عنوان عضو هیات مدیره انتخاب شوند که اول سهامدار باشند و بعد این که تأییدیه سازمان بورس مبنی بر تایید صلاحیت اخذ کرده باشند.

او می‌گوید: اشخاص حقوقی هم طبیعی است که قبل از مجمع نیازمند تایید صلاحیت نیستند و بعد از این که مجمع به عنوان عضو هیات مدیره انتخاب شدند نماینده خود را به سازمان معرفی و بعد از مجمع سازمان بورس صلاحیت نمایندگان را بررسی می‌کند.

برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت که بر اساس مصوب شورای عالی بورس باید تا شهریور سال آینده تعیین تکلیف شود که در همین زمینه حمید رضا دانش کاظمی عضو شورای عالی بورس به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طبق مصوبه شورای عالی بورس تا ابتدای شهریور سال ۱۴۰۳ کل مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت باید برگزار شود.

برگزاری مجامعی که به گفته کارشناسان و مسئولان حضور و مشارکت سهامداران در آن دارای اهمیت بسیاری است در همین راستا هم مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در خصوص مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت باید گفت پیگیری‌ها در حال انجام است و به امید مجمع استان خراسان شمالی ۲۳ بهمن و استان زنجان ۳۰ بهمن برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: امیدواریم سهامداران مشارکت خوبی را در این انتخاب داشته باشند چرا که انتخاب آن‌ها سبب می‌شود هیات مدیره خوب و قوی انتخاب شود که این موضوع می‌تواند بر سودآوری سهام آن‌ها اثرگذار باشد.

مهدی حاجی‌وند افزود: هر چقدر هیات مدیره کار بلدتر و توانمندتر باشد قطعا شرکت بهتر مدیریت می‌شود و با عملکرد مطلوب‌تر سودآوری سهامدار هم افزایش پیدا می‌کند. در کل مشارکت در تصمیم گیری از جمله مواردی است که افراد با حضور در انتخابات سهام عدالت می‌توانند در آن نقش داشته باشند.

در ادامه هم اکبر ادهم کارشناس بازار سرمایه به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سهامداران انگیزه حضور و مشارکت را داشته باشند. سهامداران با حضور در مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت می‌توانند علاوه بر کسب آگاهی از شرایط و وضع موجود بر اساس میزان مالکیت خود در تصمیم گیری‌ها موثر باشند و اعمال نظر کنند. علاوه بر این می‌توانند با پرسش و پاسخ از ابهامات آگاه شوند و نظرات خود را مطرح کنند و همچنین با حضور در مجمع می‌توانند مطالبه گری کنند و از جزئیات مالی بیشتر اطلاعات کسب کنند.

مجامع سهام عدالتی که مجید عشقی رئیس سازمان بورس در خصوص نحو برگزاری آن هم مطرح کرده بود: مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت هم حضوری و هم الکترونیکی و از طریق سامانه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی خواهد بود، اما رای‌گیری، اما کاملا الکترونیکی است.

حالا باید منتظر ماند و دید برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در این دو استان به چه صورتی برگزار خواهد شد و چراغ بعدی برگزاری مجامع را کدام استان روشن خواهد کرد؟ باشگاه خبرنگاران جوان پیگیر برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: