April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۰۷۱
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
0
هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته آغاز به کار کرد

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز به کار کرد. هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته از ۲۳ تا ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری بزرگترین نمایشگاه گردشگری در کشور است؛ تفاوت نمایشگاه امسال این است که فضا‌های محل دائمی نمایشگاه‌های تهران نسبت به سال قبل به گردشگری اختصاص پیدا کرده و صنایع دستی که همزمان با این نمایشگاه برپا می‌شد، از آن حذف شده است تا از روز سوم تا ششم اسفند ماه در قالب نمایشگاه ملی به صورت جداگانه برگزار شود.

این نمایشگاه صبح امروز و با حضور آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین زوراب پولولیکاشویلی رئیس سازمان جهانی گردشگری ملل متحد افتتاح شد.
رئیس جمهور: حضور گردشگران را تسهیل کنید

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، صبح امروز در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته گفت: موضوع گردشگری یکی از بحث‌های مهم در حوزه اقتصادی است، شتاب‌دهنده اقتصاد کشورهاست. اینکه دولت‌ها بسیار تاکید دارند نسبت به توسعه و فعال شدن گردشگری در کشور‌های خود برای این است که پیشران و شتاب‌دهنده اقتصادی است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در اقتصاد تک محصولی نباشیم و فقط به نفت اتکا نکنیم، یکی از حوزه‌های مهم توجه به گردشگری است. افراد زیادی تمایل دارند از طبیعت زیبا و آثار تمدنی و فرهنگی ایران اسلامی بازدید کنند، اما برخی قصد دارند با ایران هراسی این افراد را منصرف کنند. وزیر محترم، معاونان و مسئولان وظیفه دارند که حضور گردشگران را در ایران تسهیل و آسان کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از اقدامات مهمی که در کشور انجام شده است، لغو روادید گردشگری است که زمینه بسیار خوبی برای توسعه فراهم کرده است، اظهار داشت: رشد صنعت گردشگری القائات دشمنان را نقش بر آب خواهد کرده و موجب ارائه تصویر درست از ایران خواهد شد.
رشد ۵۲ درصدی ورود گردشگر به ایران

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: در ۱۰ ماه نخست امسال ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر خارجی به ایران سفر کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵۲ درصد رشد داشته است.

معاون گردشگری کشور افزود: نمایشگاه امسال در مساحتی به وسعت ۶۰ هزار متر مربع و در ۲۰ سالن برگزار می‌شود که این نمایشگاه امسال در مراسم افتتاحیه میزبان رئیس جمهور، آیت‌الله دکتر رئیسی و نیز دبیرکل سازمان جهانی گردشگری است.
تدارک ۵۰ برنامه تخصصی گردشگری

او افزود: ۵۰ برنامه تخصصی برای این دوره از نمایشگاه تدارک دیده شده و هم زمان با برپایی هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، ۲۰ اینفلوئنسر به‌منظور تولید محتوا در حوزه گردشگری وارد کشور شده‌اند.

شالبافیان با اشاره به اهمیت گردشگری سلامت اضافه کرد: همچنین در این نمایشگاه ۱۳۰۰ متر مربع فضا به حوزه گردشگری اختصاص پیدا کرده و ۷۰ بیمارستان در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
۱۲ کشور خارجی در نمایشگاه گردشگری غرفه دارند

این مسئول در ادامه صحبت‌های خود به حضور کشور‌های خارجی در این دوره از نمایشگاه اشاره کرد و افزود: ۱۲ کشور در این نمایشگاه صاحب غرفه هستند و این درحالی است که ۱۳ هیئت خارجی از این نمایشگاه بازدید می‌کنند و ۶۸ غرفه از کشور‌های مختلف نیز در این نمایشگاه حضور فعال دارند.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی ادامه داد: خوشبختانه دولت سیزدهم به حوزه گردشگری توجه ویژه دارد و در این دولت ۱۶۰۷ پروژه با حجم سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است.

او گفت: این در حالی است که هم‌زمان با برپایی نمایشگاه گردشگری تهران، ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری با همکاری استانداری‌ها تدوین شده است.

شالبافیان به توجه رئیس جمهور به حوزه گردشگری اشاره کرد و یادآور شد: ۱۳ طرح تحولی در دولت سیزدهم احصاء شده که این ۱۳ طرح محتوایی با نظارت مستقیم رئیس‌جمهوری انتخاب شده و یکی از این ۱۳ طرح، محور جذب گردشگر خارجی به کشور است.

معاون گردشگری کشور در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: همچنین در دولت سیزدهم ۵۰ پروژه بزرگ‌مقیاس در حوزه گردشگری شناسایی و مشکلات آن‌ها برطرف شده است.

همچنین در این مراسم لوح ثبت یزد به‌عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو مجمع گفتگو‌های آسیا (ACD) از سوی دبیرکل مجمع به مهران فاطمی استاندار یزد اهدا شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: