April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۳۶۷
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
0
منطقه آزاد قشم با شعار جزیره تمدنی و جزیره نوآور باید مورد حمایت دستگاه های متولی امر قرار بگیرد.

تجار قانون‌مند باید مورد حمایت قرار بگیرند / تعارض عملکرد دستگاه های موازی در منطقه آزاد قشم جای تاسف دارد

با برنامه ریزی صورت گرفته در جزیره زیبای قشم از تمامی پتانسیل‌های فرهنگی و گردشگری موجود در سطح جزیره (ژئوپارک جهانی، اقامتگاه ها، تاسیسات گردشگری، مراکز تفریحی، صنایع دستی و هنرمندان بومی) و رویداد قشم بوم، برای معرفی بهتر ظرفیت‌های گردشگری جزیره را ایجاد کرده است.


سازمان منطقه آزاد قشم از ۲۰ بسته سرمایه گذاری حوزه گردشگری و همچنین بازی‌های سرگرمی و فکری رونمایی کرد و همچنین تقویم رویداد‌های فرهنگی جزیره در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

با برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری مختلف در راستای معرفی این جزیره و ظرفیت‌های آن، با صنایع وابسته حوزه گردشگری جهت تکمیل زنجیره این صنعت و موسساتی که فعالیت‌های آموزشی در حوزه گردشگری خلاق ارائه می‌دهند، شکل گرفته است.

هتل‌ها و سایر تاسیسات گردشگری جزیره قشم نیز در این نمایشگاه تفاهم نامه‌های خوبی را به امضا رساندند که امیدوار هستیم در آینده نزدیک باعث افزایش کیفیت ارائه خدمات به گردشگران حاضر در جزیره قشم شود. همچنین با هدف تهیه بسته‌های گردشگری مناطق آزاد با محوریت قشم نیز تفاهمی با سایر مناطق آزاد کشور صورت گرفت.

گردشگری قشم، خانواده محور و هویت مدار بر پایه روایت ماندگار و تمدنی ساکنان جزیره قشم است و برای توسعه این صنعت تلاش می‌شود.

 

نرم افزار کاربردی ژئوپارک جهانی قشم رونمایی شد


مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، نرم افزار کاربردی (اپلیکیشن تحت سیستم عامل اندروید) ژئوپارک جهانی قشم رونمایی شد.


سجاد اشگرف با بیان این مطلب، افزود: این نرم افزار کاربردی با توجه به پیشرفت تکنولوژی و نیاز‌های روز گردشگران جزیره و با هدف دسترسی آسان به محتوای مطلوب درباره ژئوپارک جهانی قشم آماده شده است.

اشگرف ادامه داد: معرفی ۳۵ ژئوسایت ثبت شده ژئوپارک جهانی قشم، فعالان و کسب و کار‌های عضو در شبکه همیاران ژئوپارک، اطلاع رسانی آخرین وضعیت ژئوسایت ها، مسیریابی و امکان برقراری ارتباط مستقیم با مدیریت ژئوپارک بخش‌های اصلی این اپلیکیشن را تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: این نرم افزار کاربردی به دو زبان فارسی و انگلیسی آماده شده و در تمامی پلت فرم‌های داخلی و خارجی در دسترس علاقه‌مندان و گردشگران قرار دارد.

مدیر ژئوپارک جهانی قشم در پایان خاطرنشان کرد: ژئوپارک جهانی قشم با حضور در غرفه منطقه آزاد قشم در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در تهران، با ارائه اقلام مختلف پیش بینی شده نسبت به معرفی ظرفیت ها، ژئوسایت‌های شاخص و خاص و ترویج اهداف ژئوپارک جهانی قشم اقدام کرد.

براساس این گزارش، هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از تاریخ ۲۳ تا ۲۷ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد و منطقه آزاد قشم با حضور در این نمایشگان به معرفی جاذبه‌های گردشگری، توانمندی‌های صنایع دستی و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری پرداخت.بیگی در جمع فعالان اقتصادی مناطق آزاد قشم، اظهار کرد: عواملی که در عمل موجب ضربه زدن به اقتصاد ملی و زیان تولیدکنندگان می‌شود، باید کنترل و محدود شود.

وی ادامه داد: تشکیل اتحادیه‌های صنفی برای پیگیری مشکلات کسب و کار‌ها و واحد‌های صنعتی و تولیدی یکی از اقداماتی است که می‌تواند به تسهیل و رونق تولید در مناطق آزاد کمک کند و این موضوع در حال پیگیری است.

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه کرد: تعارض عملکرد دستگاه‌های موازی موجود در منطقه آزاد قشم موجب مشکلات فراوانی برای تولیدکنندگان و تجار شده که جای تاسف دارد.

به گفته بیگی؛ تمامی روال‌های قانونی مربوط به مناطق آزاد کشور باید با دقت رعایت شود و چنانچه قانونی فرآیند‌های تولیدی را به عنوان رزمنده جنگ اقتصادی دچار مشکل نموده، برای تغییر آن از مبادی قانونی اقدام کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بی شک اصلاح فرآیند‌ها و قوانینی که در عمل برای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی ایجاد مانع و مشکل کرده اند با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

محمد منصور عظیم زاده اردبیلی، عضو هیئت مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه اظهار کرد: مشکلات بیرونی متعددی پیش روی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در منطقه آزاد قشم وجود دارد که امیدواریم با پیگیری نهاد‌های بالادستی رفع شده و زمینه برای ایجاد رونق تولید در این منطقه فراهم شود.

وی ادامه داد: تراز تجاری مثبت یکی از مهمترین دستاورد‌های مهم واحد‌های تولیدی فعال در منطقه آزاد قشم است که با برنامه ریزی صورت گرفته امیدوار هستیم در آینده نیز ادامه دار باشد.

براساس این گزارش، در این جلسه جمعی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی منطقه آزاد قشم به بیان نظرات و مشکلات متعدد خود پرداختند و معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که موارد مطرح شده در کارگروه‌های تخصصی بررسی شده و پیگیری خواهد شد.

گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: