کد خبر: ۴۰۹۵۹۱
۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
0
رئیس انجمن سازندگان شهر تهران گفت: در حال حاضر صدور پروانه‌ ساختمانی به دلیل وجود سامانه «سپامک» یک سال زمان می‌برد که باید به دو تا سه ماه کاهش یابد.

صدور پروانه‌ ساختمانی تا یک سال زمان می‌برد

شهاب سعادت نژاد عضو انجمن انبوه سازان گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر شهرداری و وزارت راه و شهرسازی بروکراسی‌های زیادی بر سر راه انبوه سازان و سازندگان ذیصلاح برای دریافت مجوز‌های ساخت و تمدید پروانه‌های اشتغال قرار داده‌اند.

به گفته وی، این اقدام بر خلاف وعده‌های صدور پروانه‌های ساختمانی در مدت زمان مشخص بوده است و همین امر باعث شده هزینه‌های صدور پروانه و عوارض به شدت افزایش یابد و مدت زمان صدور پروانه ساختمانی هم به بیش از یک سال برسد.

او می‌گوید: هم اکنون بسیاری از کشور‌های خارجی با استفاده از تکنولوژی‌های جدید ساختمان‌های بلند مرتبه را ظرف مدت چند ماه می‌سازند ما در ایران تنها چند ماه و حتی یک سال زمان بابت دریافت مجوز ساخت از دست می‌دهیم.

وی افزود: صدور پروانه‌های اشتغال انبوه سازان و سازندگان با چنین شرایطی مواجه شده به طوری که مقرر شده بود از طریق درگاه ملی مجوز‌ها که کار صدور پروانه‌های کسب را در مدت کمتر از یک ماه انجام می‌دهد اقدام شود، اما وزارت راه و شهر سازی سامانه‌ای به نام «سپامک» ایجاد کرده که تمدید و صدور پروانه‌ها در این سامانه تا یکسال زمان می‌برد و هر بار نیز موارد و دستورات جدیدی صادر می‌شود که باعث شده بسیاری از شرکت‌ها نتوانند کار تمدید پروانه‌های خود را انجام دهند.

سعادت نژاد گفت: در مورد ساخت پروژه‌های نهضت ملی علاوه بر مشکلات اعلام شده قیمت‌های دستوری و نوع قرارداد‌ها و نداشتن منابع مالی باعث کند شدن روند اجرای پروژه‌ها شده است. در صورتی که می‌توان با ارائه زمین به انبوه سازان و سازندگان دارای صلاحیت و انعقاد قرارداد به صورت مشارکت و رفع موانع از سرمایه‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها استفاده کرد.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن بیان کرد: با وجود ابلاغیه وزیر راه و شهر سازی در این خصوص هنوز پروژه‌ها و زمین‌های مربوطه برای ساخت به صورت مشارکت و با در نظر گرفتن منافع طرفین انجام نشده است.

رئیس انجمن سازندگان استان تهران یادآور شد:در این میان حرف از ورود شرکت‌های چینی و خارجی مطرح شده که این اقدام باعث می‌شود قیمت ساخت ساختمان توسط آن‌ها به بیش از ۳۰۰ دلار برسد. حال باید دید آیا این میزان از بروکراسی‌ها و سنگ اندازی‌ها در راه تولید مسکن برای این شرکت‌ها هم وجود خواهد داشت یا خیر؟

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: