April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
طاهر موهبتی رویکرد ستاد و شعب برای ۱۴۰۳ را سیاستگذاری کرد
کد خبر: ۴۰۹۶۵۸
۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
مدیرعامل بیمه دی رویکرد ستاد و شعب برای ۱۴۰۳ را سیاستگذاری کرد و کیفیت، مشتری مداری و نتیجه گرایی را در دستور کار قرار داد.

ریل گذاری بیمه دی بر کیفیت، مشتری مداری و نتیجه گرایی

سال ۱۴۰۲ با تمامی فراز و نشیب‌هایی که داشت، روز‌های پایانی خود را می‌گذارند. بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی در نتیجه عملکرد بد مدیران، روز‌ها و ماه‌های بدی را پشت سر گذاشتند و بسیاری از بنگاه‌های دیگر خوش درخشیدند و باعث امیدواری شدند. در هر صورت نیاز به آینده نگری بیش از همیشه لازم است. آن‌هایی که موفق نبودند باید برای اصلاح مسیر ریل گذاری کنند و آن‌ها که موفق عمل کردند، از یک سو باید همان مسیر را با قوت و قدرت ادامه دهند و از سوی دیگر بدنبال راهکار‌ها و ابزار‌های جدید برای موفقیت‌های بیشتر و بزرگتر باشند.

گام‌های بلند در مسیر پیشرفت

یکی از بنگاه‌های اقتصادی که بسیار خوش درخشید، شرکت بیمه دی بود. بیمه دی نه تنها عملکرد قابل دفاع، بلکه ایده آلی داشت به نوعی که تحقق حدود ۸۰ درصدی بودجه سال جاری و ۱۳۶ درصدی خرده فروشی را رقم زد. میانگین نرخ تمدید قرارداد‌ها در بیمه دی بیش از ۶۵ درصدی است که در صنعت بیمه ثبت شده همچنین در شاخص تولید حق بیمه در رتبه دوم شرکت‌های خصوصی صنعت بیمه قرار گرفت. بیمه دی در شاخص‌های پرداخت خسارت و ضریب خسارت، نسبت به میانگین صنعت بیمه موفق عمل کرده و در بحث سرمایه گذاری نیز بیش از بودجه مصوب خود توانسته محقق کند و به نظر می‌رسد تا پایان سال حدود سه برابر تحقق سود خواهد داشت. این شرکت بیمه‌ای در نتیجه رایزنی‌های گسترده با بدهکاران، گام‌های موثری برای دریافت طلب هزار میلیارد تومانی خود برداشت. افزایش سرمایه شرکت نیز از مبلغ ۵۹۵۰ به ۲۰ هزار میلیارد ریال طی دو مرحله صورت می‌گیرد بطوری که در مرحله اول، سرمایه شرکت از ۵۹۵۰ به ۹۵۰۰ میلیارد ریال از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها معادل ۶۰ درصد افزایش یافت و در مرحله دوم طی مدت دو سال از مبلغ ۹۵۰۰ به ۲۰ هزار میلیارد ریال افزایش دهد که این مبلغ نیز معادل ۱۱۱ درصد خواهد بود.

اجتماع برای سیاست گذاری

از آنجا که بیمه دی بسیار موفق عمل کرده، برای آنکه بتواند به مسیر خود ادامه دهد و در سال آینده موفق‌تر عمل کند، لازم بود در قالب هم اندیشی با افرادی که نقش موثری در موفقیت شرکت دارند، به هم افزایی برسد. به همین دلیل رویداد هم اندیشی تدوین برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۳ شرکت بیمه دی با حضور مدیرعامل، قائم مقام، معاونین و کلیه مدیران ستاد و شعب بیمه دی برگزار شد.

برنامه محوری و دانش فنی

در این رویداد هم اندیشی طاهر موهبتی مدیرعامل شرکت بیمه دی به عنوان عالی تریم مقام اجرایی و تصمیم گیر، دیدگاه‌های خود را با تیم اجرایی مطرح کرد. وی بر برنامه محوری و تکیه بر دانش فنی تاکید کرد، گزینه‌هایی که می‌تواند بسیار نقش آفرین باشد. هنگامی که تاکید ادامه مسیر بر برنامه است، نشان می‌دهد که بیمه دی می‌داند کجا قرار دارد و قرار است به کجا برود و در این مسیر نیز ابزار دانش فنی را مورد تاکید قرار می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید:

سربلندی بیمه دی در بین سهامداران



استقبال از نظرات

بزرگترین و مهمترین مساله‌ای که می‌تواند به موفقیت منجر شود، مشورت است. مشورت به اندازه‌ای اهمیت دارد که دین اسلام در کتاب آسمانی قران، بر شورا بین مسلمانان تاکید کرده است. مدیرعامل بیمه دی با درک درست از اهمیت مشورت اعلام کرد: برای تدوین برنامه ها، منتظر شنیدن نظرات، چالش‌ها و راهکار‌های مدیران شعب هستیم، چرا که شعب می‌توانند بخش عمده‌ای از پرتفوی مورد انتظار را محقق و شرکت را در پیشبرد اهداف یاری کنند.

فروش با کیفیت

هر بنگاه اقتصادی برای آنکه بتواند موفق عمل کند، باید توان فروش محصولات خود را داشته باشد که شرکت‌های بیمه نیز از این قاعده مستثنی نیستند. مدیرعامل بیمه دی نیز به تشریح اهمیت مقوله فروش پرداخت و گفت: از مهمترین هدف ما فروش باکیفیت، مشتری مداری، نگهداشت مشتریان، افزایش سهم از بازار و تمرکز ویژه به خرده فروشی است. آنچه موهبتی مطرح کرده، روش‌ها و رویکرد‌هایی است که باعث موفقیت بیشتر بیمه دی می‌شود. مدیرعامل بیمه دی مسیری را ترسیم کرده که از فروش با کیفیت شروع شده و به نگهداشت مشتری تا تمرکز بر خرده فروشی ختم می‌شود.

اهمیت درک کاهش خطا

آنچه باعث بحران و شکست می‌شود، غرور کاذب است. اینکه یک مجموعه با آمار‌های جالب توجه و رکورد شکنی، بر بازبینی عملکرد خود تاکید می‌کند، بسیار اهمیت دارد. موهبتی نیز خطاب به کارکنان در زیرمجموعه‌های بیمه دی گفت: اکنون در کنار هم جمع شده ایم تا با گفت و شنود درخصوص برنامه‌های آینده، علاوه بر کاهش ضریب‌های احتمالی خطا، به چابک سازی فرآیند‌های سازمانی کمک کرده و تحقق بخشی به اهداف را سرعت بخشیم. وی افزود: باید به برنامه عملیاتی وفادار، متعهد، محصول گرا و نتیجه گرا باشیم و این “باید” ویژگی کسانی است که میخواهند در این شرکت منشا حرکت و تحول باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: