کد خبر: ۴۰۹۷۱۶
۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
0
شهردار منطقه ۳ تهران در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های این منطقه و نوسازی ده ونک توضیحاتی ارائه کرد.

تعداد زیادی از املاک ده ونک از نظر اسنادی و ثبتی دچار مشکل هستند

حمید جوانی درباره مهمترین پروژه‌های تکمیل شده و یا در دست اقدام این منطقه با بیان اینکه در انتهای سال ۱۴۰۲ یک سری پروژه‌های خدماتی را برنامه ریزی کردیم که بخشی از آن در حوزه زیباسازی و بخشی نیز در حوزه زیرساخت است و تعدادی پروژه عمرانی نیز در نیمه اول سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسد، اظهار کرد: یکی از مهمترین پروژه‌ها؛ المان حجمی و نوری است که در ورودی بوستان ملت کار شده و در ایام نوروز و البته قبل از پایان سال شهروندان و میهمانان نوروزی می‌توانند از این سازه نوری دیدن کنند. این پروژه امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی، طرح این پروژه خاص است و به صورت ۸ مکعب نوری است که در آن یک فضای راهرو مانند، تعبیه شده و شهروندان می‌توانند از داخل آن بازدید و نسبت به ثبت تصاویر زیبا اقدام کنند.

شهردار منطقه ۳ تهران افزود: کانال‌های جمع آوری آب‌های سطحی که در سال ۱۴۰۰ و اوایل ۱۴۰۱ مشکلاتی را برای منطقه ایجاد کرده بودند نیز تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید و در سال ۱۴۰۳ هیچ نقطه آبگیری در منطقه ۳ از جنس آبگرفتگی نخواهیم داشت. همچنین تکمیل و بازسازی زورخانه ده ونک را خواهیم داشت که در پویش امید و افتخار امروز تقدیم شهروندان می‌شود.

احداث کتابخانه در ده ونک تا تابستان

جوانی درباره پروژه‌هایی که برای سال آینده آماده بهره برداری می‌شوند، توضیح داد: ساخت کتابخانه ده ونک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ به پایان می‌رسد و باعث ارتقای سرانه فرهنگی ده ونک خواهد شد. همچنین مسقف سازی پایانه‌های میدان ونک، حقانی و قلهک نیز در نیمه اول سال ۱۴۰۳ تکمیل و آماده بهره برداری می‌شوند.

شهردار منطقه ۳ اضافه کرد: بازسازی حاشیه اتوبان شهید همت در محدوده منطقه ۳ را خواهیم داشت چرا که بخشی از اتوبان در سنوات گذشته دچار رانش و باعث ریزش خاک به سطح اتوبان می‌شد، بنابراین بازسازی، اصلاح و مقاوم سازی آن انجام می‌شود و یک فضای پاتوق مانندی را برای استفاده شهروندان ایجاد خواهیم کرد. شبیه همین اقدام را در حاشیه بزرگراه شهید چمران هم انجام خواهیم داد. فضای رها شده‌ای که بالاتر از خیابان سئول تا خیابان ولیعصر (ع) در ضلع جنوب بزرگراه چمران داریم را در برنامه بازسازی و بازپیرایی قرار دادیم که به عنوان پاتوق محلی برای شهروندان منطقه ۳ و یک، قرار خواهد گرفت.

صدور پروانه برای مالکان املاک قبل از سال ۷۰ در ده ونک

وی در خصوص موضوع نوسازی ده ونک نیز بیان کرد: طرح تفصیلی ده ونک در بهمن ماه ۱۴۰۱ تصویب و ابلاغ شد و تفاوتی که این طرح نسبت به طرح تفصیلی قبلی که مورد اعتراض شهروندان هم بود دارد، این است که در راستای تشویق شهروندان به نوسازی بافت فرسوده امتیازات ویژه‌ای برای مالکان و سازندگان در نظر گرفته شده است. اتفاق دیگر این است که بر اساس رأی دیوان، می‌توانیم برای املاکی که دارای قولنامه هستند و بنای ایجاد شده در فضای ملک، مربوط به قبل از سال ۱۳۷۰ است پروانه صادر کنیم و در اختیار شهروندان قرار دهیم تا بافت فرسوده را نوسازی کنند.

جوانی در ادامه عنوان کرد: از نظر فنی و شهرسازی کار‌های بحث نوسازی ده ونک تکمیل شده و بخشی از کار به حوزه اسنادی و ثبتی بر می‌گردد و تعداد زیادی از املاک ده ونک از نظر اسنادی و ثبتی دچار مشکل هستند که این مسئله هم در خصوص ساخت و ساز و هم تعمیرات، شهروندان ده ونک را دچار مشکل کرده است.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی افزود: این موضوع نیز به دستور شهردار تهران در کارگروه ویژه‌ای با حضور اداره ثبت و دولت در حال پیگیری است. امیدواریم با کمک نمایندگان مجلس مصوبه‌ای را داشته باشیم که مشکلات اسنادی ده ونک نیز حل شود تا بتوانند نوسازی را شروع کنند؛ اما از بعد وظایف شهرداری کار‌ها انجام شده و آمادگی همکاری با شهروندان را در بحث نوسازی داریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: