April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۹۶۹
۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
0
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: احداث یک دهکده لجستیک 1820 هکتاری در منطقه آزاد ماکو مصوب کرده‌ايم که شامل فرودگاه، راه آهن و انبارهای مختلف است.

احداث دهکده لجستیک 1820 هکتاری در ماکو

حسین گروسی در بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، درباره لجستیک منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: یکی از مزیت‌های منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ماکو در بحث لجستیک، ترانزیت و تجارت است. یکی از کریدور‌های بسیار مهم کریدور بسیار مهم شرق به غرب است که این کریدور از سرخس با سرمایه‌گذاری که چینی‌ها انجام داده‌اند، شروع شده است و به سمت شمال غرب که ماکو است، تداوم پیدا می‌کند.

گروسی افزود: ما در این منطقه احداث یک دهکده لجستیک به مساحت ۱۸۲۰ هکتار که شامل فرودگاه، راه آهن، بزرگراه و همچنین انبار‌های مختلف و سردخانه‌ها و بندر خشک است، مصوب کرده‌ایم. امیدواریم با همکاری‌هایی که بین چین و ایران صورت می‌گیرد و در تفاهم‌نامه ۲۵ ساله هم از آن یاد شده است و همچنین تعاملاتی که با کشور ترکیه و کشور‌های عضو اکو داریم، بتوانیم این منطقه را به یکی از هاب‌های منطقه تبدیل کنیم.

وی خاطر نشان کرد: از طرفی با توجه به اینکه فیبرنوری از چابهار تا بازرگان کشیده شده است، ما اولین شهرک هوشمند و لجستیک هوشمند را در این منطقه بنا گذاشته‌ایم. در حقیقت کمترین ایستایی در گمرک و پایانه‌ها صورت خواهد گرفت که این مسئله موجب رضایتمندی کامیون‌داران هم خواهد شد.

وی همچنین درباره اولین و بزرگترین باغ گردو مکانیزه و هوشمندی که در منطقه آزاد ماکو در حال احداث است، اظهار داشت: ما یک سرزمین کم آبی هستیم و نباید به سمت کشت‌های آب بر همچونهندوانه و خربزخ برویم، چون توجیهی ندارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: در همین راستا ما در سیاست‌هایی که اتخاذ کردیم به سمت درختان کم آب‌بر رفتیم که یکی از این درختان گردو پکان گرمسیری است. همچنین بادام و پسته از درختانی است که در برنامه کاشت ما قرار دارند.

گروسی با بیان اینکه در حال احداث ۲۰۹۰ هکتار باغ گردو گرمسیری اصلاح شده هستیم، بیان کرد: نهال‌های این باغ اصلاح شده‌اند و این باغ دومین باغ در جهان و اولین در غرب آسیا از لحاظ وسعت است.

وی عنوان کرد: این مگا پروژه‌ای که از مزرعه تا سفره شروع شده است، می‌تواند حدود ۲۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد کند و در حال حاضر نیز ۷۰۰ ایجاد کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو بیان کرد: در حال حاضر حدود ۵۰ درصد اهداف ما محقق شده است. هزار هکتار این زمین نهال کاشته شده است و هزار هکتار دیگر در حال آماده سازی است.
گروسی در پایان اظهار کرد: امیدوارم رسانه‌ها در راستای جهاد تبیین، به معرفی فرصت‌ها و نحوه حکمرانی مناطق آزاد کمک کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: