April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۰۳۵۸
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
0
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان گفت: بیمه اجتماعی مادران روستایی ارتباطی با همسر ندارند و حتی اگر همسر شاغل باشد، مادر غیر شاغل می‌تواند بیمه اجتماعی شود.

کدام مادران روستایی رایگان بیمه می‌شوند؟

بیت الله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یک قانون مترقی است که بر گرفته از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مواد زیادی دارد، اما یکی از مواد این قانون که مرتبط با بیمه اجتماعی است ماده ۲۱ می‌باشد که در این ماده تصریح دارد مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری می‌توانند تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به صورت رایگان قرار بگیرند.

برقراری افزود: در ماده ۲۱ قانون‌گذار اشاره دارد که اگر فرد در حین بیمه پردازی فرزند چهارم یا پنجم را به دنیا بیاود به ازای هر فرزند به سوابق بیمه فرد دو سال افزوده می‌شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با بیان اینکه بر اساس پیگیری‌های انجام شده آیین نامه‌ای برای این موضوع تدوین و در دولت تصویب شد گفت: یکی از مواردی که در آیین نامه پیش بینی شده بودجه انجام این کار بود و دیگری موضوع آمار مشمولین بود که سازمان ثبت احوال مکلف شد این کار را انجام دهد.

وی با بیان اینکه زنان غیر شاغل روستایی و عشایری که بیش از سه فرزند دارند مشمول قانون هستند گفت: بر اساس آمار ثبت احوال کشور در حال حاضر دو میلیون و دویست و شصت و پنج هزار و صد و سی و پنج نفر مشمول می‌شوند.

برقراری اظهار کرد: در سال جاری دولت حدود یک همت برای این کار بودجه اختصاص داد تا بتوانیم این قانون را در سال جاری عملیاتی و اجرایی کنیم.

وی گفت: در نخستین فاز اجرایی قانون با مبلغ مشخص شده می‌توانیم حدود ۵۰۰ هزار نفر از مشمولین قانون را بیمه کنیم و نوید بخش آینده‌ای روشن برای مادرانی است که تحت پوشش صندوق قرار می‌گیرند.

برقراری افزود: این مادران همانند یک فرد شاغلی که بازنشسته می‌شود می‌توانند مستمری بازنشستگی دریافت کنند و درصورت عدم کار مستمری کارافتادگی دریافت می‌کنند.

وی افزود: در صوت فوت بیمه شده بازماندگان فرد حقوق و مستمری بازماندگان دریافت خواهند کرد.

برقراری در خصوص نحوه ثبت نام مادران مشمول این قانون گفت: حدود ۱۸۰۰ کارگزار در سراسر کشور داریم که دسترسی افراد کاملا آسان است و کارگزاران هم به افراد مشمول مراجعه می‌کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: در قالب نرم‌افزاری که وجود دارد افرادی که ثبت نام می‌کنند بررسی می‌شود در محل دیگری بیمه نباشند و دیگر مسائل مورد رصد قرار می‌گیرد و در این خصوص مقدمات آماده شده و بخشنامه به کارگزاران سراسر کشور ارسال شده است.

وی با بیان اینکه در سراسر کشور کارگزاری‌های بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با امادگی کامل این امکان فراهم شده تا مرحله نخست این قانون اجرایی شود گفت افرادی که می‌خواهند بیمه شوند ارتباطی با همسر ندارند و حتی اگر همسر شاغل باشد، مادر غیر شاغل می‌تواند بیمه اجتماعی شود و از خدمات بیمه بهره‌مند خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: