April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۰۸۶۸
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
0

چگونه فروش شرکت را افزایش دهیم؟

افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر از مهم ترین اهداف هر شرکتی است و کسب و کارها برای آن که فروش بیشتری از محصولات و خدماتشان کسب کنند و مشتری های بیشتری را جذب کنند، راه حل های مختلفی را در پیش می گیرند. اما همچنان می بینیم دسته از این کسب و کارها از رقبای خود در بازار موفق تر عمل می کنند و فروش بیشتری در بازار دارند.

برای افزایش فروش شرکت نیازی نیست راه های پیچیده ای را در پیش بگیرید و از ابتدا تا انتهای روز با خود فکر کنید:

  • خب چگونه می توانم فروش شرکت را چندین برابر کنم؟
  • چگونه مشتری های بیشتری جذب کنم؟
  • چگونه فروش شرکت به مشتری های فعلی را افزایش دهم؟

از این دید به افزایش فروش نگاه کنید که شما باید راه حل های ساده و صریحی را در مسیر فروش خود اعمال کنید تا به هدف فروش بیشتر برسید.

و اما مسئله بسیار مهم در این راه، استفاده از تکنولوژی ها و نرم افزارهای کاربردی در فروش و ارتباط با مشتریان و اعضای تیم است که در ادامه بیشتر و مفصل تر به آن می پردازیم.

در ادامه 9 ابزار و راهکار افزایش فروش برای کسب و کارهای مختلف آورده شده است که با مطالعه آن دید بهتر و مثبت تری نسبت به فروش و افزایش سود کسب و کارتان پیدا خواهید کرد.

 

9 راهکار کاربردی برای افزایش فروش شرکت

در ادامه با تکنیک های افزایش سود شرکت های مختلف از صنایع و شرکت های تجاری گرفته تا کسب و کارهای آنلاین آشنا می شویم:

1. شناخت مشتری و هدف قرار دادن بازار مناسب

شناخت مشتری ها، چه مشتری های قدیمی چه جدید، و بخش بندی آن ها به شرکت این امکان را می دهد تا محصولات با کیفیت تر و متناسب با نیاز مشتریان تهیه کند و همچنین در فرایند بازاریابی و راه اندازی کمپین های تبلیغاتی بازار درست را هدف قرار دهد.

به منظور رسیدن به این هدف از مشتری هایی که کالا و خدمات شما را تهیه کرده اند سوال بپرسید و نظرسنجی انجام دهید و مشکلات آن ها را دریابید و درصدد رفع آن ها باشید.

 

2. تعریف استراتژی فروش مناسب

استراتژی فروش شرکن شما را به سمت درامد طولانی مدت و موثر سوق می دهد. چرا که استراتژی فروش مناسب مشتری ها فعلی را ماندگار و مشتری های جدید را جذب می کند. این استراتژی باید روی اهداف، بودجه و زمان بندی شما برای کمپین ها متمرکز باشد و نیازهای مشتری را پاسخ دهد.

 برای طراحی استراتژی فروش مناسب، شناخت محصولتان، قیمت آن، بازار فروش، تبلیغات و شناخت مخاطبان را در نظر داشته باشید.

 

چگونه فروش شرکت را افزایش دهیم؟

 

3. طراحی برنامه بازاریابی کارآمد

این بازاریابی کارآمد است که مخاطبان را به سوی کالا و برند شما هدایت می کند و آن ها را ترغیب به خرید می کند. شما با استفاده از تکنیک های بازاریابی دیجیتال که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم به اهداف فروش خود می رسید.

- شبکه های اجتماعی و حضور آنلاین

حضور آنلاین در شبکه های اجتماعی مانند لینکدین، فیسبوک و اینستاگرام به شما در برقراری ارتباط موثر با مشتری، تبلیغ محصولات جدید و آگاهی برندتان کمک شایانی می کند.

- تبلیغات آنلاین

کمپین های تبلیغاتی و تبلیغات پولی مثل گوگل ادز در قرار داشتن برند و محصولات شما در کانال درست بسیار موثر است.

- ایمیل مارکتینگ

راه ارتباطی موثری است که برای فروش بیشتر شرکت و پیشنهادات فروش ویژه و شخصی سازی شده به مشتری می توانید از آن بهره ببرید.

- بازاریابی محتوا

یکی از راه های کاربردی در بازاریابی آگاه کردن و ارزش دادن به مشتری هاست که می توانید از طریق محتوای متناسب به هدف فروش خود برسید. در محتوای خود از کلمات کلیدی که کالای شما را معرفی می کند استفاده کنید و به سوالات و مشکلات مشتری ها پاسخ دهید.

4. بهبود ارائه فروش شرکت

هنگام ارائه فروش یک سری تکنیک ها را در بازاریابی حضوری یا آنلاین خود به کار ببرید تا در عرض چند ثانیه توجه مشتری ها را به کالا و برند خود جذب کنید. در ادامه به چند نکته کاربردی برای ایمیل مارکتینگ می پردازیم که به شما در نرخ باز کردن ایمیل و پاسخ گرفتن شما تاثیر به سزایی دارد:

  • از نام مشتری در متن ایمیل استفاده کنید.
  • موضوع ایمیل کوتاه، شفاف و جذاب باشد.
  • ایمیل دقیق باشد و زبانی ساده داشته باشد.
  • در انتهای ایمیلتان از مخاطب درخواست کنید یا سوال بپرسید.

 

چگونه فروش شرکت را افزایش دهیم؟

 

5. از نرم افزار CRM غافل نشوید!

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری کاربردی مثل نرم افزار CRM دانا به شرکت در مدیریت و بهبود فرایند فروش کمک شایانی می کند. نرم افزار CRM به شما کمک می کند:

  • تمام مخاطبان را دسته بندی شده داشته باشید و به راحتی آن ها را سازماندهی کنید.
  • روند خرید هر یک از مشتری ها را زیر نظر داشته باشید و آن را مدیریت کنید.
  • کمپین های تبلیغاتی، میتینگ های پیش رو و اخبار را سازماندهی کنید.
  • صفر تا صد ارتباط با مشتریان را مدیریت کنید.
  • حتی ارتباط میان اعضای تیم سازمان را بهبود ببخشید.

6. طراحی استراتژی بیش فروشی و فروش مکمل

گاهی اوقات مشتری در فرایند خرید کالای مورد نظر خود را به صورت دقیق نمی یابد. در این صورت بیش فروشی و فروش مکمل می توانند راهکار خوبی برای فروش به چنین افرادی باشد.

  • بیش فروشی یا Upselling: پیشنهاد کالایی که گران تر است اما به نیاز و خواست مشتری نزدیک تر است. برای مثال اپلیکیشن یا نرم افزاری دارید که به خواسته مشتری تقریبا نزدیک است. در این صورت شما نسخه پریمیوم یا گران تر آن را که مشتری بهتر با آن ارتباط می گیرد به او پیشنهاد می دهید.
  • فروش مکمل یا Cross-sells: پیشنهاد کالایی که خرید فعلی مشتری را تکمیل می کند. برای مثال در فروشگاه آنلاین شما مشتری شلواری در سبد خرید خود قرار داده. در این صورت می توانید پیشنهادات کمربند شلوار را به او بدهید.

7. ارائه خدمات فروش ویژه و نمونه رایگان

قیمت گذاری های متناسب و تخفیفات و پکیج های مناسب و متناسب صنعت خود را به مشتری پیشنهاد دهید. اگر در صنعت مواد غذایی یا لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت می کنید می توانید سمپل یا نمونه رایگان از محصول خود در اختیار مشتری بگذارید و یا اگه خدماتی ارائه می دهید، برای مثال نرم افزار یا اپلیکیشنی دارید می توانید نسخه اولیه با قابلیت های کمتر را رایگان در اختیار مشتری قرار دهید.

8. بهینه سازی و انعطاف در فرایند پرداخت

برای پرداخت دست مشتری را تا جای امکان باز بگذارید. برای مثال پرداخت نقدی برای مشتری راحت تر است یا اعتباری؟ انتخاب را به مشتری بسپارید. همچنین در پرداخت آنلاین سرعت و راحتی صفحه پرداخت را در نظر داشته باشید. چرا که پیچیدگی یا دیر بالا آمدن سایت ممکن است منجر به از دست دادن مشتری شود.

9. اشتراک گذاشتن نظرات مشتری

نظرات مشتری ها همیشه می تواند به کسب و کارها کمک کند چرا که 93% مشتری های جدید پیش از آن که محصول جدیدی رو خریداری کنند به سراغ نظرات مشتری های قدیمی می روند.

برای مثال دیجیکالا پایین هر محصول قسمتی را قرار داده تا خریدار آن جا آزادانه نظرش را اعلام کند. تیم فروش برای آن که مشتری را به کامنت دادن تشویق کند، پس از خرید به آن ها پیام می دهند تا نظراتشان را اعلام کنند.

سخن آخر

جدای از درآمد و سود بیشتر شرکت، افزایش فروش، وفاداری مشتری ها، آگاهی از برند و جذب مشتری های موجود را به دنبال دارد.

علاوه بر این ها، مشتری های جدید راحت تر به برند و محصول شما اعتماد می کنند و کالاهای شما را خریداری و حتی به دیگران معرفی می کنند.

به همین خاطر باید تکنیک ها و استراتژی هایی را در پیش بگیرید که فروش شرکت را افزایش می دهد و سود و درآمد کسب و کار شما را به بیشترین حد ممکن می رساند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: