April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
گسترش بازار داخل در کمبود فضای صادراتی؛
کد خبر: ۳۱۹۷۵۰
۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
0
پول نیوز- صادرات کاهش محسوسی داشته اما؛ «دکپسول» این تنزل را از درگاهی دیگر جبران کرد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «تولید ژلاتین کپسول ایران» در نیمه نخست سال مطلوب عمل کرد و نسبت به سال گذشته سود بالایی برای سهامدران به جا گذاشت.

این شرکت در ۶ ماهه نخست سال ۹۸ همانند دوره قبل سود شناسایی کرد اما؛ این‌بار رقم ۵۳۱ ریال به ازای هر سهم به بار نشست.

علت آن را می‌توان در وهله اول در رشد ۵۳ درصدی درآمد‌های عملیاتی جستجو کرد. «دکپسول» توانسته علاوه بر افزایش نرخ‌های فروش، بر مقدار تولید خود نسبت به ۶ ماهه ابتدای سال مالی گذشته بیافزاید و از دو جهت به سمت سود حرکت کند.

جمع کل مقدار فروش در این مدت نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ رشد مطلوبی داشته اما؛ باید توجه داشت که مقدار صادرات کاهش محسوسی را نمایش می‌دهد. با همه این اوصاف، شرکت توانست با تمرکز بر بازار‌های داخلی، کسری صادرات را به خوبی جبران کند.

این شرکت که در ۶ ماهه نخست ۴۳۷ میلیارد ریال درآمد فروش کسب کرده بود، پیش بینی کرده در ۶ ماهه دوم سال به درآمد ۳۲۰ میلیارد ریالی دست یابد و جمع درآمد‌های خود را به رقم ۷۵۷ میلیارد ریال برساند که نسبت به دوره ۱۲ ماهه سال ۹۷ رشد ۱۶ درصدی را حکایت می‌کند.

در جهت نیل به این هدف، تأکید کرده که تمرکز خود را بر تولید محصولات جدید با حاشیه سود بالا گذاشته است اما؛ در گزارش صورت‌های مالی سخنی از طرح توسعه به میان نیامده و حتی در چند نوبت اذعان کرده که شرکت برنامه با اهمیتی ندارد.

در نهایت «دکپسول» در ۶ ماهه ابتدای سال ۹۸ کسب سود خالص ۱۰۶ میلیارد ریالی را تجربه کرد و رشد ۱۳۹ درصدی را به نمایش گذاشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: